Reportage: Dreamhack Summer 2010

Permalänk
Melding Plague

Reportage: Dreamhack Summer 2010

Med kameran i högsta hugg gör SweClockers ett sedvanligt besök på sommarens upplaga av Dreamhack. Årets festival bjöd i känd stil på både LAN-sugna besökare och utställare i mängder.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Nämndes ens HoN :/

Trevligt att ni tog bilder fast ni inte hade nån monter

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB

Permalänk
Medlem

nice som alltid.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Hedersmedlem

Ser ut som ett gubbdagis.

Permalänk

Skulle man inte kunna få ett videoreportage istället ?

Permalänk

E sugen på dreamhack
De blir till o dra med några polare i vinter när jag har bil

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Ska dra till DHW för första gången
Asus modell på HD 5870 såg intressant ut btw

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk

De "läskiga" maskerna är ju orcher, undeads mm från WoW...

Permalänk
Medlem
Skrivet av KimTjik:

Det är ju bara bra.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem

Det asus kortet har funnits ett tag både hos komplett och dustinhome i lager så det är nog inte en kommande modell xd

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | Arctic Liquid Freezer II 420 | Corsair Vengeance 32GB 6000Mhz CL30 | Kingston KC2500 2TB x2 | ASUS ROG STRIX B650E-F Gaming WIFI | ASUS ROG STRIX RTX 4090 OC | Corsair RM750x | Fractal Design Torrent Solid Black | 6x Noctua NF-A14 PWM

Permalänk
Medlem

Alltid trevligt att sweclockers finns på plats!

Hade varit snyggt om ni väntat en minut till med att posta nyheten bara

Visa signatur

Cooler Master Mystique | Gigabyte GA-P35C-DS3R | Intel Core 2 Duo E6750 @ 3,51 GHz | OCZ Reaper HPC PC8500 | Inno3D Geforce 8800GT

Permalänk
Medlem
Skrivet av bbx8:

Nämndes ens HoN :/

Håller med, en HoN turnering med den högst prissumma någonsin i Dreamhacks historia (alla spel inkluderade så klart) är inte ens värd att nämnas??
Visst är det ett Hårdvaru forum främst, men då andra spel nämns så är detta riktigt tragiskt!

Edit: Nu tillagt, bra Sweclockers!

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Essin:

Håller med, en HoN turnering med den högst prissumma någonsin i Dreamhacks historia (alla spel inkluderade så klart) är inte ens värd att nämnas??
Visst är det ett Hårdvaru forum främst, men då andra spel nämns så är detta riktigt tragiskt!

Står ju på sista sidan.

"Dreamhack Summer 2010 var i vanlig ordning ett trevligt arrangemang med mängder av likasinnade besökare. I år handlade mycket om gaming med bland annat rekordstora vinstsumman 150 000 kronor för turneringen i rollspelstiteln Heroes of Newerth. Speltemat märktes också bland utställarna där flera turneringar gick av stapeln. Counter-Strike och World of Warcraft är uppenbarligen alltid lika aktuella speltitlar.

SweClockers laddar nu om batterierna och planerar givetvis att återkomma till Dreamhack Winter, som vanligtvis arrangeras i slutet av november."

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgart:

Står ju på sista sidan.

"Dreamhack Summer 2010 var i vanlig ordning ett trevligt arrangemang med mängder av likasinnade besökare. I år handlade mycket om gaming med bland annat rekordstora vinstsumman 150 000 kronor för turneringen i rollspelstiteln Heroes of Newerth. Speltemat märktes också bland utställarna där flera turneringar gick av stapeln. Counter-Strike och World of Warcraft är uppenbarligen alltid lika aktuella speltitlar.

SweClockers laddar nu om batterierna och planerar givetvis att återkomma till Dreamhack Winter, som vanligtvis arrangeras i slutet av november."

Det stog inte med när jag skrev, är nytillagt

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.

Permalänk
Medlem

Trevligt men jag skulle föredra en massa thumbnails istället, då får man mer överblick och kan förstora det man vill titta lite närmare på.
Och som mini_kaka sa, ett videoreportage skulle också vara trevligt.

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem

vill inte vara tråkig men tycker det är löjligt så mycket pengar läggs på det pisspelet.

är såklart objektivt och bara min åsikt, men nog borde det räckt med 50.000 då spelet ändå är nytt.
lägg in pengar i SC:BW eller WC3 så får man något som tar skicklighet.

alternativt mer pengar till Quake lirarna.

Visa signatur

AMD 5900x | ASUS 3080GTX | ASUS Xonar Essence STX | 32GB | Fractal R5
Xtrfy XG1-R LED | Logitech G502 v2 | Sennheiser HD650 | Audio Engine A5+

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1guy:

vill inte vara tråkig men tycker det är löjligt så mycket pengar läggs på det pisspelet.

är såklart objektivt och bara min åsikt, men nog borde det räckt med 50.000 då spelet ändå är nytt.
lägg in pengar i SC:BW eller WC3 så får man något som tar skicklighet.

alternativt mer pengar till Quake lirarna.

Måste vara bland det dummaste jag läst, så för att du inte gillar ett spel så tar det ingen skicklighet, wow logiskt!? Sen att du väljer att nämna WC3 och då DotA antar jag är ju väldigt lustigt då HoN är baserat på just DotA och kvärver minst lika mycket skicklighet, enligt mig mer då HoN går betydligt snabbare.

Om du jämför med vanliga WC3 så är jämförelsen helt oförstålig om du frågar mig då detta är totalt olika typer av spel som kräver helt olika typer av skicklighet, är som att säga att WC3 kräver mer skicklighet än Quake/CS för du behöver inte bygga saker i Quake/CS..

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av KimTjik:

Pojkdagis snarare

Permalänk
Medlem

Hur var "P12-faktorn" i år? Hörde att det var ett fruktansvärt skrikande från småpojkarna under DHW09, har de lugnat ner sig i år eller blivit ännu värre?
Det är den enda anledningen att jag ännu inte varit på DH...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bachman:

Hur var "P12-faktorn" i år? Hörde att det var ett fruktansvärt skrikande från småpojkarna under DHW09, har de lugnat ner sig i år eller blivit ännu värre?

Jag är lite förvånad faktiskt, det var inte så många p12:or i år. Dom var inte stökiga i alla fall men vissa fanns ju. Även fjortisarnas jävla spring har minskat också men finns ju dock kvar.

Hoppas Swec skojade med det där "illaluktande D hallen", jag tycker fan det inte luktar något speciellt, brukar väl vara samma lukt som när det är bil mässan t.ex. Annars så måste ni ju gått fram till nån Über lökig nörd och kört upp näsan i röven på han.

Trevligt event som gick för fort dock, next dhw10!

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Mordarosten:

Jag är lite förvånad faktiskt, det var inte så många p12:or i år. Dom var inte stökiga i alla fall men vissa fanns ju. Även fjortisarnas jävla spring har minskat också men finns ju dock kvar.

Hoppas Swec skojade med det där "illaluktande D hallen", jag tycker fan det inte luktar något speciellt, brukar väl vara samma lukt som när det är bil mässan t.ex. Annars så måste ni ju gått fram till nån Über lökig nörd och kört upp näsan i röven på han.

Trevligt event som gick för fort dock, next dhw10!

Nej vi skojar inte, det luktade röv i d-hallen.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk

Vet någon varför Sweclockers träffen blev inställd? Satt och väntade i Asus montern, och gick senare med kusinen till en av hans vänner som satt inne på sweclockers, och så såg jag en "notis" som stog något "Sweclockers på Dreamhack inställt" ", Och nu är den notisen borta:

http://www.sweclockers.com/nyhet/12227-sweclockers-pa-dreamha...

Lite synd iaf! :[.

Visa signatur

Macbook Pro 15" (late-2015)

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Conradiminja:

Vet någon varför Sweclockers träffen blev inställd? Satt och väntade i Asus montern, och gick senare med kusinen till en av hans vänner som satt inne på sweclockers, och så såg jag en "notis" som stog något "Sweclockers på Dreamhack inställt" ", Och nu är den notisen borta:

http://www.sweclockers.com/nyhet/12227-sweclockers-pa-dreamha...

Lite synd iaf! :[.

Kombination av flera orsaker, dels att Asus inte fick montera upp sin scen av någon anledning och dels att det pågick ett populärt Wow-event samtidigt. Vi hade således inget bra ställe att vara på, saknade speakersystem och dessutom ville vi inte stoppa Wow-eventet och göra massa besökare besvikna. Bättre att ställa in då än att göra något halvtaskigt.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas D:

Kombination av flera orsaker, dels att Asus inte fick montera upp sin scen av någon anledning och dels att det pågick ett populärt Wow-event samtidigt. Vi hade således inget bra ställe att vara på, saknade speakersystem och dessutom ville vi inte stoppa Wow-eventet och göra massa besökare besvikna. Bättre att ställa in då än att göra något halvtaskigt.

Hehe, World of Warcraft. Men alltid synd att Sweclockers inte är på plats direkt. Hoppas ni deltar i Dreamhack Winter istället, vem vet kanske man söker sig dit själv.

Permalänk
Skrivet av Andreas D:

Det var finska Paragon som raida IceCrownCitadel 10 och 25 manna Heroic, kul, men sammtidiglt lite lame då Paragon gjorde det med sådan gallans att Heroic mode såg jätte enkelt ut

Jag såg lite av OC:ingen men då datorn crasha 2 ggr när jag kolla :/, men blir spännande att höra slut resultaten =]

btw jag i vit tröja längst ner på Datorhallarna på bild 9 ;D

Visa signatur

Gaming, Better than nothing. | Intel Core i7 4970k @ 4.4 GHz | Corsair H80i | Asus Maximus VII Hero | Corsair Dominator Platinum Cl9-9-9-24 2x4GB @ 1600 MHz | Asus GTX 780 DC2 @ 1.1 GHz Boost | 2TB Seagate | Samsung 840 EVO 250GB | FD Define R4 | FD Newton R3 80+ Platinum 600w |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av reaperishere:

Det asus kortet har funnits ett tag både hos komplett och dustinhome i lager så det är nog inte en kommande modell xd

Precis, den modellen har ju funnits flera månader nu. Dock vet jag inte om den som finns ute nu är fullängd eller nerkortad.
Lite tråkigt att dom ska göra det till standardkylare för sina kort, bara hört negativt om ljudnivån på den kylaren så vill man komma ner i ljudnivå är det alltså inte asus som gäller framöver.. :/

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas D:

Nej vi skojar inte, det luktade röv i d-hallen.

Du måste va då känslig Andreas. Det enda jag känner efter att ha gått ut och ta en nypa luft är varmluft och sen...jag känner inget? Jo, röken från rökmaskinerna, jag har en dålig näsa då, men är bra att ha på DH då:

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordarosten:

Du måste va då känslig Andreas. Det enda jag känner efter att ha gått ut och ta en nypa luft är varmluft och sen...jag känner inget? Jo, röken från rökmaskinerna, jag har en dålig näsa då, men är bra att ha på DH då:

Tycker inte heller att det luktade ngt

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bachman:

Utan tvekan bättre denna sommar. Mer städat överlag, mindre stökiga p12er. Kort och gott mycket bättre nivå på dem som var där i år oavsett ålder. Är i alla fall jag och dem jag var med överens om. Bra event, svårt med artistbokningar som alltid men det funkade väl. Bokar vintern också helt klart!

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Haha, vad festligt att jag och mina polare sover på tangentbordet på en bild