Erbjudanden på Steam

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Splinter Cell: DA?

Ja, jag lirade hela spelet med min 360 kontroll. mycket skönare än å lira med tangentbord och mus.

För ni som har köpt ett spel innan rean, skicka iväg ett mejl till valve och ni ska kunna få mellanskillnaden tillbaka

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

För er som inte har Killing floor, slå till medan det är billigt. "bara 4 Euro , och jag måste säga att spelet är otroligt bra, stor skillnad mellan det och l4d2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av J0hAnN48:

För ni som har köpt ett spel innan rean, skicka iväg ett mejl till valve och ni ska kunna få mellanskillnaden tillbaka

Så ifall jag köpte Killing Floor igår skulle jag med andra ord kunna få tillbaka mellanskillnaden? 50%-75%

Visa signatur

Asus Sabertooth P67 | Intel Core i5 2500K | Asus GTX570 1280MB | Corsair XMS3 DDR3 2xGB | Corsair 750W | Intel 320 SSD 120GB | 400GB SATA2

Permalänk
Medlem
Skrivet av J0hAnN48:

Oj, inte visste jag att steam var så generösa
Alltid trott det var "no refunds" gällande digitala varor och dess priser

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Avstängd
Skrivet av cope:

Oj, inte visste jag att steam var så generösa
Alltid trott det var "no refunds" gällande digitala varor och dess priser

Dom ger refunds ibland, gäller att ha lite tur.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk

spela 'Serious Sam HD: The Second Encounter' gratis nu under helgen.
och 50% på priset om man köper det.

Visa signatur

Cooler Master HAF932 | Gigabyte GA770T-USB3 | AMD Phenom II X4 3.2 GHz | Zalman Extreme | 1600MHz 12GB Corsair| Gigabyte HD7950 3GB | Corsair TX850M | Fujitsu 26" SL3260 1920x1200 | Windows 10 Pro.

Permalänk
Medlem

När kommer nästa stora REA på Steam?

Visa signatur

Stationär: Ingen just nu, men snart.

Telefon: Iphone 3GS

Bärbar: MacBook Pro från 2011.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiland:

När kommer nästa stora REA på Steam?

Thanksgiving, Halloween eller Julhelgen kanske.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Buio:

Thanksgiving, Halloween eller Julhelgen kanske.

Nästa stora blir Julen. Sedan har dom säkert någon mindre under Halloween (dock har dom väl inte haft en förut? förutom TF2 event med halloween saker) och Thanksgiving har vi väl inte i EU?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Inaktiv

Förra året hade de black weekend, ingen aning om vad det symboliserade då jag inte är amerikan. Dock var det 3-4 dagar med erbjudanden, rätt likt hur det var nu senast med ett par som gällde i 24 timmar och sedan ersattes med nya. Jag har för mig detta var i oktober förra året.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mupp3n:

Nästa stora blir Julen. Sedan har dom säkert någon mindre under Halloween (dock har dom väl inte haft en förut? förutom TF2 event med halloween saker) och Thanksgiving har vi väl inte i EU?

Firar vi 4:e juli i EU då? Vilket var den stora rean Steam hade nyligen, eller missade du det?

Jag säger bara att nästa stora rea (allt från hyfsat stor till lika stor som 4:e juli rean) antagligen kommer på någon av helgerna jag räknade upp. Mindre reor har de varje helg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders.149:

Förra året hade de black weekend, ingen aning om vad det symboliserade då jag inte är amerikan. Dock var det 3-4 dagar med erbjudanden, rätt likt hur det var nu senast med ett par som gällde i 24 timmar och sedan ersattes med nya. Jag har för mig detta var i oktober förra året.

Deras Black Weekend är motsvarigheten till Black Friday i USA. Black Friday är fredagen efter thanksgiving där alla affärer har deras största rea någonsin under året, och Steam likaså.

Visa signatur

12900K | 3090 FE | Odyssey G80SD |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Buio:

Firar vi 4:e juli i EU då? Vilket var den stora rean Steam hade nyligen, eller missade du det?

Jag säger bara att nästa stora rea (allt från hyfsat stor till lika stor som 4:e juli rean) antagligen kommer på någon av helgerna jag räknade upp. Mindre reor har de varje helg.

Det var midsommar rea hela veckan, och sedan helgen efter var för 4 juli.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mupp3n:

Det var midsommar rea hela veckan, och sedan helgen efter var för 4 juli.

Nej det var nerräkning och långrea fram till 4:e juli. Midsommar är inget amerikanerna firar, den baseras på gamla hedninska traditioner här i Europa.

Permalänk

R.U.S.E
Save 10% on R.U.S.E. on Steam
free preview weekend, start torsdag.

edit (kompletering):
startar 11.00 pacific time, 20.00 svensk tid.

steam news sida
News - R.U.S.E.? Free Preview Weekend Coming, Pre-Load Now

kompletering
Visa signatur

Cooler Master HAF932 | Gigabyte GA770T-USB3 | AMD Phenom II X4 3.2 GHz | Zalman Extreme | 1600MHz 12GB Corsair| Gigabyte HD7950 3GB | Corsair TX850M | Fujitsu 26" SL3260 1920x1200 | Windows 10 Pro.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Buio:

Nej det var nerräkning och långrea fram till 4:e juli. Midsommar är inget amerikanerna firar, den baseras på gamla hedninska traditioner här i Europa.

REA:n varade väl under fotbolls-VM?

Vad jag har för mig så slutade den 11 juli, samtidigt som fotbolls-VM.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

REA:n varade väl under fotbolls-VM?

Vad jag har för mig så slutade den 11 juli, samtidigt som fotbolls-VM.

Nä, 24 juni till 4 juli var det. Det var en sommar rea inte en fotbolls-VM rea.

Permalänk
Inaktiv

Det var en sommarrea, inte relaterat till varken USA's nationaldag eller fotbollsVM AFAIK.

Permalänk
Moderator
Testpilot

Yeah, yeah whatever...

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Tänkte bara tipsa om att Valve nu släppt Alien Swarm fritt för alla:

Alien Swarm on Steam

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965BE @3,9GHz &1,47V | Club 3D Radeon HD 4870 512MB | 8192MB Mushkin XP2-6400 | Corsair CMPSU-750HX | MSI DKA790GX Platinum | Seagate Barracuda 7200.10 320GB | Seagate FreeAgent 500GB | NOCTUA NH-U12P | G15v2 + G7 ("carbon fibre-look") | Cooler Master Cavalier 3 Black | Logitech X-230 | Samsung SyncMaster 204B
HTPC:AMD X2 4850e | Corsair TWIN2X 6400C4 | GeForce 7900GT | Asus M2N-E | iMon Inside |

Permalänk
Medlem

Tänkte sätta mig och spela igenom Mass Effect 2 och Dragon Age nu på semestern då man har lite tid, men blir fan förbluffad över att de kostar €49.99 på Steam fortfarande!? Kan köpa spelen för 179:- resp 229:- spänn på Webhallen.

Gillar verkligen Steam-konceptet, men sånt här skit får mig att bojkotta fanskapet.

EDIT: Va kanske offtopic, behövde bara ventilera lite.

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av bran:

Tänkte sätta mig och spela igenom Mass Effect 2 och Dragon Age nu på semestern då man har lite tid, men blir fan förbluffad över att de kostar €49.99 på Steam fortfarande!? Kan köpa spelen för 179:- resp 229:- spänn på Webhallen.

Gillar verkligen Steam-konceptet, men sånt här skit får mig att bojkotta fanskapet.

EDIT: Va kanske offtopic, behövde bara ventilera lite.

Jag håller med.

Jag köpte dock Mass Effect 1 och 2 på REA på Steam så det var helt ok, men fan 49.99€ för Dragon Age: Origins är rena rånet. Jag sprang ner och köpte hårdkopia på Skivlagret för 229:-.

Men man kan ju inte heller beskylla Steam för prissättningen, det är nog snarare EA som är giriga.

Man tycker ju dock att en mjukkopia bör vara billigare än hårdkopia...

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dinoman:

Jag håller med.

Jag köpte dock Mass Effect 1 och 2 på REA på Steam så det var helt ok, men fan 49.99€ för Dragon Age: Origins är rena rånet. Jag sprang ner och köpte hårdkopia på Skivlagret för 229:-.

Men man kan ju inte heller beskylla Steam för prissättningen, det är nog snarare EA som är giriga.

Man tycker ju dock att en mjukkopia bör vara billigare än hårdkopia...

EA har ju en egen digital butik (EA Store). Kollade priserna nu och DA:O kostar 199kr, expansionen 319kr. Mass Effect 2 för 229kr och Digital Deluxe-utgåvan kostar 319kr. Värt att tänka på är ju att Steam är en konkurrent till EA på detta område.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders.149:

EA har ju en egen digital butik (EA Store). Kollade priserna nu och DA:O kostar 199kr, expansionen 319kr. Mass Effect 2 för 229kr och Digital Deluxe-utgåvan kostar 319kr. Värt att tänka på är ju att Steam är en konkurrent till EA på detta område.

Fast det är ändå EA som sätter priserna på steam. Dom kanske vill att man ska köpa på EA Store istället för Steam

Visa signatur
Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av J0hAnN48:

Fast det är ändå EA som sätter priserna på steam. Dom kanske vill att man ska köpa på EA Store istället för Steam

Inte ett långsökt antagande direkt...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jo, verkar helt klart som de inte sänker priserna på Steam pga ovan. Är lite sugen på att skaffa Dead Space, helst på Steam. Men det kostar cirka 200:- där och 90:- på EA-store.

Vet inte om jag orkar ha alltför många online stores som jag köpt ifrån, beror förstås lite på om de kräver någon form av speciell klient eller inte. Har något enstaka spel som är köpt direkt från tillverkare som enbart är en download och installation, så det är simpelt att hantera (har backupat installationsfilerna). Spelet använder dock internetregistrering (Securom eller liknande) men det kan jag leva med.

Permalänk
Hjälpsam

En jädra massa spel, från svenska Paradox, sänkta med 50% nu, bla. Hearts of Iron III och Europa Universalis III.
Riktigt sugen på att testa EU III, det få bli en beställlning.
Någon som testat Hearts of Iron? det verkar inte vara ett nybörjarspel direkt.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Yup, verkade lovande men jag hade inte tid att sätta mig in i det för att fastna. Verkar nästan lika farligt som Civ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

En jädra massa spel, från svenska Paradox, sänkta med 50% nu, bla. Hearts of Iron III och Europa Universalis III.
Riktigt sugen på att testa EU III, det få bli en beställlning.

Jag har EU II, EU III och Hearts of Iron II, och enligt mig själv är EU II bättre än trean, tvåan mer historiskt korrekt medan trean är mer av ett sandlådespel. Hearts of Iron II är bättre en trean enligt en jag känner. Båtde Hearts of Iron II och EU II är bra spel. Dock skulle jag rekoimmendera EU II över Hearts of Iron II, jag måste ha spelat det spelat det spelet i åtminstone 500 timmar nu.

EDIT: Ska den turkiska horden invadera Europa? Klart som fan att den ska det nu när jag blev sugen på att börja spela igen.

Visa signatur

AMD 955 BE | Corsair 1600 MHz XMS3 |Gigabyte 890GPA-UD3H | HD5850 PCS+ | Fractal Design Tesla 550 Watt | Fractal Design Define R2 | Samsung Spinpoint F3 1TB

Permalänk
Inaktiv

Veckans Weekend deal: Just Cause 2 för 25€ (50% rabatt). DLC och strategiguide är också dessa prissänkta.
Save 50% on Just Cause 2 on Steam