Headset för ca 800kr köpråd

Permalänk
Medlem

Headset för ca 800kr köpråd

Hej fick ett headset i present ett tag sen. Jag trodde ej jag skulle få ett så dyrt headset som det nu blev.
Jag fick detta :Sennheiser PC-151 Headset - Inet.se
men det hade kostat 799kr i affären.

Kände inte riktigt att jag var nöjd för vill ha ett headset med heltäckande kåpor. Det ska vara till gaming.

Så det jag är ute efter är lite köpråd till vilket headset sin är det bästa köpet för ca 800kr kan lägga till pengar om det blir stor skillnad i kvalité.

Tack på förhand

Visa signatur

Ryzen 3900x | Gigabyte B550M Aorus Elite | RTX 2060 | 32GB 3200Mhz RAM | WD Black SN750 1TB | 3TB + 4TB HDD | Fractal Define 7 Compact -||- Macbook Air M1

Permalänk
Medlem

Jag säger köp ett Logitech g35 på ebay om du orkar vänta Bättre spelljud kan du inte få för de pengarna.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

ok tack för tipset dock så är ju g35:an lite dyr om man nu inte vill köpa begagnat hm...

Men någon annan som har tips på något annat headset som kostar 800kr nytt ?

Visa signatur

Ryzen 3900x | Gigabyte B550M Aorus Elite | RTX 2060 | 32GB 3200Mhz RAM | WD Black SN750 1TB | 3TB + 4TB HDD | Fractal Define 7 Compact -||- Macbook Air M1

Permalänk

Vad du än gör köp inte surround lurar. Man hör position mycket bättre med vanliga lurar(den som inte tror mig Virtual Barbershop@youtube), utan att förlora kvalitet. Dessutom är det billigare.

Permalänk
Keeper of Traditions

Det absolut bästa du kan få för pengarna är att köpa ett par HD555 + en lös mic, bättre ljud för pengarna kommer du inte kunna få.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

Snor tråden lite,men vem vinner utav Steelseries 7h/7h Usb och Logitech g35?

Visa signatur

Asus P8Z68-V // Intel i5 2500K // R9 280X // 8GB 1600Mhz Corsair // Define R3// Fractal Design Tesla 550w // Kingston 60Gb SSD och en 300Gb för lagring // Windows 7 Ultimate 64-Bit // Samsung P2450H //

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Larsson95:

Snor tråden lite,men vem vinner utav Steelseries 7h/7h Usb och Logitech g35?

HD555 + mic.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

Ett par steelseries siberia v2 kanske skulle vara något för dig? Hört mycket gott om dom lurarna.

Visa signatur

MSI Z370 TOMAHAWK | MSI GeForce GTX 1080 8GB Armor | Intel® Core™ i7-8700K @ 4,7 GHz | Samsung 16GB DDR4 2133 MHz | M.2 PCIe SSD Intel 256 GB | Western Digital 1TB 7200 rpm | FSP 500W 80+ Silver | MSI Codex

Permalänk
Medlem

Jag använder följande Digital Precision PC Gaming Headset och är riktigt nöjd med dem. Bra ljud, får aldrig ont i öronen eller huvudet för att de sitter åt för hårt, samt så är micen bra placerad och tar upp ljudet bra.

De är öppna, så man känner inte att öronen är helt inslutna och man får "konstigt" hörande när man tagit av sig dem.

Man kan antingen ansluta dem som usb, eller vanligt och sladden är lång och har en volymkontroll.

Köpte dem för 499:-

Permalänk
Medlem

Jag vill ha ett headset med "inbyggd mic" inte separat mic plus ett par hörlurar men tack ändå för svaren och tipsen angående hörlurar plus mic separat.

Jag testade Digital Precision PC Gaming Headset för rätt så länge sen dock , men vad jag kommer ihåg kände jag att det inte alls var något för mig

Angående Steelseries siberia v2 , det är väll "inbyggd mic" i dessa ? som typ i steelseries 4h eller är det som de gamla siberia med lös mic ?

Satt och kollade runt lite och såg då dessa : Razer Carcharias 7.1 Gaming Headset - Inet.se är det ett bra headset ? Något som någon skulle rekommendera ?

Sen sista frågan då ro efter lite research på internet :
Vilka skulle ni ha tagit :

1.Razer Carcharias
2. Siberia v2
3. Någon annan Steelseries tex 5H/5H usb eller 7H

Visa signatur

Ryzen 3900x | Gigabyte B550M Aorus Elite | RTX 2060 | 32GB 3200Mhz RAM | WD Black SN750 1TB | 3TB + 4TB HDD | Fractal Define 7 Compact -||- Macbook Air M1

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av toast_93:

Jag vill ha ett headset med "inbyggd mic" inte separat mic plus ett par hörlurar men tack ändå för svaren och tipsen angående hörlurar plus mic separat.

Får man fråga varför?

Man får ju bättre ljud till lägre pris?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Hm jo för den anledningen som man kom på headsetet antar jag ... det blir en kompakt enhet och micken sitter där den ska hela tiden man slipper det där att micken kanske ramlar ner eller något liknande i stridens hetta , eller att man lutar sig bak lite och helt plötsligt hör den man pratar med inte så bra (vid en fast mic på tex bordet).

Man slipper helt enkelt problem som KAN uppstå vid en separat mick. Och man köper en enhet som då man bara måste se till och går den sönder får man både ny mick och nya hörlurar

Så vad tror ni om de 4 olika headseten från förra posten ?

Visa signatur

Ryzen 3900x | Gigabyte B550M Aorus Elite | RTX 2060 | 32GB 3200Mhz RAM | WD Black SN750 1TB | 3TB + 4TB HDD | Fractal Define 7 Compact -||- Macbook Air M1

Permalänk
Medlem

Logitch G35 ^^
Annars skulle jag tagit Razer carcharias. Eller ett billigare alternativ som jag har Creative Fatal1ty Gamer Headset - Inet.se
Fungerar utmärkt, lätt prisvärda.

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

Så Logitech G35 slår allt annat ?

Ok tack för svar !

Visa signatur

Ryzen 3900x | Gigabyte B550M Aorus Elite | RTX 2060 | 32GB 3200Mhz RAM | WD Black SN750 1TB | 3TB + 4TB HDD | Fractal Define 7 Compact -||- Macbook Air M1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tornado2251:

Vad du än gör köp inte surround lurar. Man hör position mycket bättre med vanliga lurar(den som inte tror mig Virtual Barbershop@youtube), utan att förlora kvalitet. Dessutom är det billigare.

Jag har bra grejer av båda och jag kan inte hålla med dig. Mycket bättre positionering med bra surroundlurar.

Skrivet av toast_93:

Så Logitech G35 slår allt annat ?

Ok tack för svar !

Logitech G35 7.1 Channel Surround Sound USB Headset - eBay (item 330454307901 end time Jul-26-10 18:26:39 PDT)

782Kr Liknande som jag köpt.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av toast_93:

Hm jo för den anledningen som man kom på headsetet antar jag ... det blir en kompakt enhet och micken sitter där den ska hela tiden man slipper det där att micken kanske ramlar ner eller något liknande i stridens hetta , eller att man lutar sig bak lite och helt plötsligt hör den man pratar med inte så bra (vid en fast mic på tex bordet).

Köper man till exempel zalmans lösa mic (för ~50 spänn) så löses det problemet enkelt med lite finurlighet och ståltråd Eller så sätter man bara fast den i tröjan, inte svårare än så.

Skrivet av ceogar:

Jag har bra grejer av båda och jag kan inte hålla med dig. Mycket bättre positionering med bra surroundlurar.

Alla säger olika där, verkar det som... Jag har hört många som säger att det är minst lika bra med vanliga stereolurar, och att man då får bättre ljud samtidigt.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Det absolut bästa du kan få för pengarna är att köpa ett par HD555 + en lös mic, bättre ljud för pengarna kommer du inte kunna få.

Ett mycket prisvärt alternativ.

Visa signatur

Asus M4N72-E // Corsair HX 620W // Corsair 8GB // AMD Phenom2 X4 940 // Zalman CNPS-9900 // Intel SSD G2 120 // PowerColor HD6950(1536) Shaders // Fractal Design Define R2

Permalänk
Medlem

Ceogar hm ser intressant ut

Newklear hehe självklart går det men som sagt kanske är lite jobbit med ståltråd och den kan också ramla ner och så .... hehe men tack för svar ändå

Så vi säger nu att jag inte tar ett g35 (som om jag hittar ett bra, är det bästa valet antar jag (?) ) vilket är då det bästa av de jag nämnde förut ?

Carcharias ? är mest inne på den för nuvarande om jag ska vara ärlig

Visa signatur

Ryzen 3900x | Gigabyte B550M Aorus Elite | RTX 2060 | 32GB 3200Mhz RAM | WD Black SN750 1TB | 3TB + 4TB HDD | Fractal Define 7 Compact -||- Macbook Air M1

Permalänk

köp en lös mic och sätt på sladden, har det så med mitt siberia och det funkar perfa:D

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 Black | PowerColor Radeon 5850 pcs+ | AMD Phenom II x4 955 BE | Scythe Ninja III | Gigabyte 790XTA UD4 | Fractal Design Tesla 550w|

Permalänk
Medlem
Skrivet av TurboKossaN:

köp en lös mic och sätt på sladden, har det så med mitt siberia och det funkar perfa:D

Tyvärr ni kan inte övertala mig jag vill ha ett komplett headset inte lös mic med ett par hörlurar
Pga egna erfarenheter så kommer jag inte köpa mic plus hörlurar

Skrivet av toast_93:

Ceogar hm ser intressant ut

Newklear hehe självklart går det men som sagt kanske är lite jobbit med ståltråd och den kan också ramla ner och så .... hehe men tack för svar ändå

Så vi säger nu att jag inte tar ett g35 (som om jag hittar ett bra, är det bästa valet antar jag (?) ) vilket är då det bästa av de jag nämnde förut ?

Carcharias ? är mest inne på den för nuvarande om jag ska vara ärlig

Någon ?

Visa signatur

Ryzen 3900x | Gigabyte B550M Aorus Elite | RTX 2060 | 32GB 3200Mhz RAM | WD Black SN750 1TB | 3TB + 4TB HDD | Fractal Define 7 Compact -||- Macbook Air M1

Permalänk
Medlem

Jag föreslår Plantronics Gamecom 777 - Inet.se . Sjukt bekväma och dessutom virtuellt 5.1 ljud som enligt mig funkar . Har haft dom i 3 månader nu och jag har inte haft ett ända problem med dem.

Visa signatur

System: i7 6700k @ 4GHz | ASUS GeForce GTX 1070 DUAL OC | 16GB DDR4 | Asus ROG Maximus VIII Impact

Permalänk
Medlem

Jag har satt min Siberia V1 på lampan som är bakom/ovanför skärmen. Inga problem med det.

OnT: HD555 + Zalman MIC1 och sedan så gör du den där modden för att "göra HD555 till HD595".
YouTube - 555 mod make it a 595

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Skrivet av ceogar:

Jag har bra grejer av båda och jag kan inte hålla med dig. Mycket bättre positionering med bra surroundlurar.

Gissningsvis beror det på hur du har kopplat ljudet och på hur mixningen sker.

Permalänk
Medlem

Jag är ledsen alla som vill att jag ska köpa ett HD555...
Det spräcker budgeten och som sagt vill jag gärna ha ett headset och ska använda det mest för gaming så jag själv kräver inget perfekt ljud eller den ljudskillnaden som det är mellan ett 800kr headset och ett HD555 tyvärr

Skulle gärna vilja ha tips om headseten jag nämnde istället

Visa signatur

Ryzen 3900x | Gigabyte B550M Aorus Elite | RTX 2060 | 32GB 3200Mhz RAM | WD Black SN750 1TB | 3TB + 4TB HDD | Fractal Define 7 Compact -||- Macbook Air M1

Permalänk
Medlem
Skrivet av toast_93:

Jag är ledsen alla som vill att jag ska köpa ett HD555...
Det spräcker budgeten och som sagt vill jag gärna ha ett headset och ska använda det mest för gaming så jag själv kräver inget perfekt ljud eller den ljudskillnaden som det är mellan ett 800kr headset och ett HD555 tyvärr

Skulle gärna vilja ha tips om headseten jag nämnde istället

Du spräcker budgeten med 42 kr om du köper HD555 + Zalman mick från | Indomo Online AB.
Gratis frakt på Indomo använd följande kod: sweclockers_500

Visa signatur

Asus M4N72-E // Corsair HX 620W // Corsair 8GB // AMD Phenom2 X4 940 // Zalman CNPS-9900 // Intel SSD G2 120 // PowerColor HD6950(1536) Shaders // Fractal Design Define R2

Permalänk
Medlem

Hm ok aja visste ej att man kunde fixa det fraktfritt med den koden och kollade med inets priser pga jag vet det är en bra internet affär

Men tack för det svarat ändå får väll tänkte på det men som sagt vill jag inte ha en mic plus hörlurar har ingen nytta av de bättre ljudet som kommer har mer nytta av att jag gillar hur min mic sitter osv...

Visa signatur

Ryzen 3900x | Gigabyte B550M Aorus Elite | RTX 2060 | 32GB 3200Mhz RAM | WD Black SN750 1TB | 3TB + 4TB HDD | Fractal Define 7 Compact -||- Macbook Air M1

Permalänk
Skrivet av Newklear:

HD555 + mic.

Men vad menas med att de är öppna,har för mig att de jag läste att de var de..

Visa signatur

Asus P8Z68-V // Intel i5 2500K // R9 280X // 8GB 1600Mhz Corsair // Define R3// Fractal Design Tesla 550w // Kingston 60Gb SSD och en 300Gb för lagring // Windows 7 Ultimate 64-Bit // Samsung P2450H //

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsson95:

Men vad menas med att de är öppna,har för mig att de jag läste att de var de..

Det är troligen halvöppna, vad jag har förstått det som. Det är en kåpa som omsluter hela öronen, som en vanlig sluten lur medans det är hål för att få ut värme (och ljudet smiter med). SteelSeries Siberia är ett bra exempel på en halvöppen lur. Dom läcker både in och ut ljud men även värme. Dom blir aldrig för varma att ha på sig som är lätt hänt med en sluten lur. Dessutom tycker jag det är bättre ljud i halvöppna och det kan vara bra ibland att höra vad som händer runt omkring en.

Edit: Hörlurar - Wikipedia

Citat:

Den halvöppna typen har en dyna som sluter tätt mot eller runt ytterörat, men en kåpa som är öppen utåt. Denna typ har blivit mycket vanlig på senare tid. Dynan bidrar till god basåtergivning, samtidigt som den öppna kåpan bidrar till ett öppet och luftigt ljud.

Citat:

Den slutna typen har den fördelen att de erbjuder god ljudisolering. De hindrar ljud att komma såväl in som ut. Denna hörlurstyp är mycket vanlig inom inspelningssammanhang. En annan fördel med den slutna konstruktionen är den goda basåtergivning som den kan ge. Nackdelen är att ljudet ofta blir mindre öppet än med en mindre sluten konstruktion.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk

Vilka är skillnaderna mellan 515 och 555? Är trött så orkar ej googla..:p

Visa signatur

Asus P8Z68-V // Intel i5 2500K // R9 280X // 8GB 1600Mhz Corsair // Define R3// Fractal Design Tesla 550w // Kingston 60Gb SSD och en 300Gb för lagring // Windows 7 Ultimate 64-Bit // Samsung P2450H //

Permalänk
Medlem

Skulle aldrig falla mig in att köpa något så fult som G35, ser ju helt efterblivet ut.
Tycker du ska göra som Newklear skriver och köpa HD-555.