Permalänk

Finns det något Legend inte kan göra som Desire kan eller är den bara lite snabbare liksom?

Permalänk
Skrivet av Captain_Dracula:

Finns det något Legend inte kan göra som Desire kan eller är den bara lite snabbare liksom?

Utöver att den är snabbare så har Desire lite högre upplösning på displayen.

Visa signatur

Dator: i5-13600K, Asus Prime Z690-P, Noctua NH-D14, Kingston Fury Beast RGB 32GB DDR5-6000, Gigabyte RTX 4090 gaming OC, Seasonic Platinum SS-1000XP, Lian-Li Lancool 215, Samsung 980Pro 2TB M.2 NVME, Acer Predator XB323QKNV 4k 144Hz

Permalänk
Hedersmedlem

Legend får väl inte Froyo? (android 2.2)

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Legend får väl inte Froyo? (android 2.2)

Jodå. EVO, Desire och Legend lär få sina uppdatering till julen.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk
Medlem

Vad är nytt i 2.2 då? Om man får råga

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrester:

Vad är nytt i 2.2 då? Om man får råga

Flytta apps till minneskortet och 720p inspelning med videokameran.
Dessutom så är systemet MYCKET snabbare.
Flash 10.1 (ingen flash lite eller något sådant alltså).

Android 2.2 Platform Highlights | Android Developers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Jodå. EVO, Desire och Legend lär få sina uppdatering till julen.

Glöm inte Wildfire.

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem

Någon som fått 2.2 uppdateringen ännu? Den skulle ju komma under helgen.
Det var visserligen för Sverige, men antar att jag som finländare borde få den ungefär samtidigt.

HTC påbörjar utrullning av Android 2.2 / Froyo för Desire i Europa | Swedroid

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem

Den e släppt nu

Permalänk
Medlem

Ohh yes, då hade man 2.2

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Någon som vet när butiker börjar få in Desire igen? Börjar bli smått sugen på den men alla jävla butiker har ju slut!

Visa signatur

1* MSI GT780DXR | I7-2670QM | Nvidia GTX 570M 1.5GB GDDR5 | 8GB DDR3 | 2x750GB 7200RPM Raid 0 |
2* HP DV6-1240 | T6500 | 4Gb DDR 3 | ATI 4650 1gb | 500GB HDD |

Permalänk

En lite stel fråga kanske, men hur fan får man mobilen att uppdatera? Det brukar väl dyka upp en lista med uppdateringar på allt man har installerat typ en gång i veckan, men utöver det så vet jag inte hur man startar det manuellt. Har inte fått någon notis än om att ny uppdatering finns till Android. Har rotat runt i inställningarna, men det är så utspritt och ologiskt så jag har inte hittat något om det än.

Edit: Men åååh, hittade nu Missade en meny. 90 fucking jävla mb, då får man ju vänta tills man kommer hem kl3 inatt ändå. Doh

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

En fråga som är mer generellt till Android telefoner.

Måste man ha ett Google konto för att få tillgång till alla funktion ?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

En fråga som är mer generellt till Android telefoner.

Måste man ha ett Google konto för att få tillgång till alla funktion ?

En viktig grej som man går miste om är just Market-funktionen. För vad är en Android utan coola apps :).

Permalänk
Medlem

Nu när man har 2.2 inser man hur mycket bra flash-spel det finns på nätet. Jag har två sidor proppade med spel som jag brukar använda men tänkte om någon kunde tipsa om några större?

De jag använder nu är:
Kongregate Games
Miniclip.com Mobile

Permalänk
Medlem
Skrivet av club01:

Någon som vet när butiker börjar få in Desire igen? Börjar bli smått sugen på den men alla jävla butiker har ju slut!

Undrar samma sak!
Det kliar i mina fingrar, men finns ju ingen som har den. Och har inte lust att köpa begagnat

Visa signatur

Nintendomulator: Projektlogg
Main: Intel Core i5 2500k | Radeon 6950 2GB | Corsair Vengence 8GB | Intel SSD 120GB |
Server: MSI k8 Neo4 s939 | AMD 1800+ @ 2,5 GHz | Corsair 2 GB |
HTPC: Jetway NC81-LF (Mini-ITX) | 1TB 7200rpm | PC5300 2GB | AMD X2 4850e 2,5 GHz | 110w PicoPSU | Projektfilm

Permalänk
Medlem

Jag har en HTC Desire och jag vill gärna ha bilder
till mina kontakter på telefonen. För att ha detta måste
jag gå in på onlinekatalogen och synka med mitt Facebook-konto
och länka min telefonkontakt med respektive vän på Facebook men
så FORT jag gör detta så hamnar ALLA mina vänner på Facebook i
telefonen vilket är väldigt irriterande. Jag vill som sagt bara
ha de kontakter jag har i kontaktboken men ändå kunna länka dessa
till Facebook så jag får med deras bilder. Går detta att göra utan
att alla mina vänner på Facebook hamnar i telefonen?

Permalänk

Kan man rensa i sök historiken till Android Market i Desiren?

Visa signatur

Computer: Windows 10, 64-bit, Intel i9 - 10850K, Asus Rog MAXIMUS XII HERO (WI-FI), 32GB RAM, Asus RTX3070

Game control: Home Cockpit, Keyboard, Saitek Pro Flight X-56 Rhino H.O.T.A.S. 

Permalänk
Medlem
Skrivet av freddehboy:

Kan man rensa i sök historiken till Android Market i Desiren?

Let me google that for you

Permalänk

Funderar på ny telefon och Desire verkar ju grym! Men är den värd runt 4500kr?
Brukar byta mobil en gång om året då de aldrig håller längre än så men om jag lägger dubbla pengen mot alla andra telefoner jag haft vill jag veta om den är värd dubbla pengen? Även funderat på wildfire men skärmen verkar ju vara sämre på den...

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

Såg att OnOff hade fått in Desire i internetlageret nu. Så det kanske bara är en tidsfråga innan fler börjar dyka upp. Även lokala butiker då jag hatar att vänta på saker jag beställt utan vill ha dem direlt:P

Visa signatur

1* MSI GT780DXR | I7-2670QM | Nvidia GTX 570M 1.5GB GDDR5 | 8GB DDR3 | 2x750GB 7200RPM Raid 0 |
2* HP DV6-1240 | T6500 | 4Gb DDR 3 | ATI 4650 1gb | 500GB HDD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sennebring:

Funderar på ny telefon och Desire verkar ju grym! Men är den värd runt 4500kr?
Brukar byta mobil en gång om året då de aldrig håller längre än så men om jag lägger dubbla pengen mot alla andra telefoner jag haft vill jag veta om den är värd dubbla pengen? Även funderat på wildfire men skärmen verkar ju vara sämre på den...

Överlägset den dyraste luren jag har köpt men samtidigt överlägset bästa.
Gick från en Nokia 5800 och är sjukt nöjd. Enda är väl batteritiden, men det var ju väntat.
Beror ju givetvis på vad du har för lur nu, men tror inte du blir besviken.

Permalänk
Skrivet av Donadoni:

Överlägset den dyraste luren jag har köpt men samtidigt överlägset bästa.
Gick från en Nokia 5800 och är sjukt nöjd. Enda är väl batteritiden, men det var ju väntat.
Beror ju givetvis på vad du har för lur nu, men tror inte du blir besviken.

Har en samsung s5230 som jag inte e så nöjd me längre... Allt är nog bättre som har kommit ut efter den

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Skrivet av Sennebring:

Funderar på ny telefon och Desire verkar ju grym! Men är den värd runt 4500kr?
Brukar byta mobil en gång om året då de aldrig håller längre än så men om jag lägger dubbla pengen mot alla andra telefoner jag haft vill jag veta om den är värd dubbla pengen? Även funderat på wildfire men skärmen verkar ju vara sämre på den...

Tycker du ska ta en billigare lur ifall de ändå inte håller mer än ett år för dig.

Visa signatur

Dator: i5-13600K, Asus Prime Z690-P, Noctua NH-D14, Kingston Fury Beast RGB 32GB DDR5-6000, Gigabyte RTX 4090 gaming OC, Seasonic Platinum SS-1000XP, Lian-Li Lancool 215, Samsung 980Pro 2TB M.2 NVME, Acer Predator XB323QKNV 4k 144Hz

Permalänk
Skrivet av Milky Way:

Tycker du ska ta en billigare lur ifall de ändå inte håller mer än ett år för dig.

Nu är det ju bara billiga lurar som gått sönder och köper shield osv om jag ändå ska ha en dyr telefon.

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Skrivet av club01:

Såg att OnOff hade fått in Desire i internetlageret nu. Så det kanske bara är en tidsfråga innan fler börjar dyka upp. Även lokala butiker då jag hatar att vänta på saker jag beställt utan vill ha dem direlt:P

Beställde precis en där, hoppas verkligen att det stämmer.

Visa signatur

Bal-Sagoth | Ensiferum | Windir | Finntroll | Wintersun | Amon Amarth | Moonsorrow | Nazgûl

Permalänk
Medlem
Skrivet av metalbast:

Beställde precis en där, hoppas verkligen att det stämmer.

Nu står det 2 veckor leveranstid. Jag som tänkte beställa en desire, eller möjligen iphone 4. Men ingen av dem finns i lager och det verkar högst osäkert när någon får in någon av modellerna.

Lagom tills jag får en om jag beställer nu har det väl kommit någon ny modell som är mycket häftigare.

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk
Medlem
Skrivet av davyp3:

Nu står det 2 veckor leveranstid. Jag som tänkte beställa en desire, eller möjligen iphone 4. Men ingen av dem finns i lager och det verkar högst osäkert när någon får in någon av modellerna.

Lagom tills jag får en om jag beställer nu har det väl kommit någon ny modell som är mycket häftigare.

Så sant så sant. Därför väntar jag med att köpa tills jag vet att den finns. Då slipper jag krångla med eventuella avbokningar utifall att det kommer någon "fränare" modell:P

Visa signatur

1* MSI GT780DXR | I7-2670QM | Nvidia GTX 570M 1.5GB GDDR5 | 8GB DDR3 | 2x750GB 7200RPM Raid 0 |
2* HP DV6-1240 | T6500 | 4Gb DDR 3 | ATI 4650 1gb | 500GB HDD |

Permalänk
Medlem

Hej, tänkte höra med er ägare av Desire, har ni några bra tips på headsets, med det så vill jag även kunna styra musiken, blev rätt besviken på lurarna som följde med, hittade dessa lurar, men det jag undrar är, passar dessa med desire, vet att det är bluetooth, men jag har tidigare försökt lägga in denna, men det har inte alls fungerat, så jag undrar om det ör bara denna som är lite egen eller om det måste vara några speciella lurar

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

En fråga som är mer generellt till Android telefoner.

Måste man ha ett Google konto för att få tillgång till alla funktion ?

Du behöver ett google-konto för vissa funktioner (såsom market), visst, men det kan du bara ha liggande. Du måste alltså inte använda ditt google-konto för mail, kalender, mm. Jag har mitt google-konto "passivt" och använder det bara för att synka kalendern och komma åt Market.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10