Lian Li PC-V351 - kylning och nätagg

Permalänk
Medlem

Lian Li PC-V351 - kylning och nätagg

Hej!

Nu har jag bestämt mig för att köpa en Lian Li PC-V351 Röd som jag kommer använda som spel/film/surf-dator. Men eftersom chassit är litet är ju kylningen och att den är tyst lite knivigt. Därför skulle jag behöva hjälp med att välja fläktar (om fler behövs?), CPU-kylare och nätagg (tyst, etc) som passar bra.

Vad gäller priset så kan jag tumma på det men ju billigare ju bättre men kostar det litet mer att få den verkligen tyst så då är det klart jag köper det istället.

Det är en AMD 945 jag kommer köpa och kommer inte att klocka. Grafikkort blir en 5770 så inget monster som alstrar massor värme heller. DVD-spelare kommer intet att finnas.

Permalänk
Medlem

Har svårt att se hur många extra platser som finns. Om du ska köpa en tyst fläkt tycker jag du borde köpa Fractal Design. De gör mycket tysta fläktar med bra flöde. Finns ju i 140mm också!

https://www.inet.se/artikel/8500301/fractal-design-120mm-sile...

Visa signatur

[NZXT M59] [AMD Phenom2 X6 1055T] [Gigabyte GA-790XTA-UD4] [Corsair 4GB (2x2GB) Value Select DDR3 1333MHz] [XFX Radeon HD5770 1GB] [Corsair VX 550W 80+] [1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ]

Permalänk
Medlem

Har lurat lite om kommit fram till detta:

CPU-fläkt: Scythe Shuriken Rev B
Nätagg, tänkte att det kanske är bättre med ett modulärt för att slippa alla sladdar som inte använts: be quiet! Straight Power E7, 480W 80+ eller duger det med ett billigare Fractal Design Integra 400W eller 500W?

Ang övriga chassifläktar så tänkte jag att jag kan byta ut dem vid ett senare tillfälle om de låter för mycket. Men en annan sak jag funderat över är fläktfilter, går det att köpa löst för att hindra damm och skräp att komma in i chassit (då dessa verkar saknas)?