Permalänk
Skrivet av Jocke1100:

Fattar ni folk noll eller!
Ni är ju bara partiska med era egna AV... Det är klart man inte förnekar det man själv har...
Kejs klåwst.

Eller så använder man just det man tror är bäst >.<

Permalänk
Medlem

Bara för att man fraggar mer på CS än medelmåttet så är man ingen leet, om nu inte hela denna tråd är trollande, men oerhört underhållande om det nu är sant. Hoppas det är en väckarklocka.

Tror inte ditt hon hackat ditt trådlösa utifrån, om du inte har ett alltför uppenbart lösenord. De flesta har nog inte tillräckligt kraftiga grafikkort i sina laptops eller tillräckligt stora hårdiskar för att det ska vara värt att köra rainbow-tables. För mycket jobb och för lite utdelning.

Likväl sitter du ju bakom ett NAT-nät så jag har svårt att tro att det gjorts utifrån utan tillgång till routern eller din maskin. Din router har ju t.ex. en sån där äcklig "Click’n Connect" knapp som man kan trycka för att ansluta sin mobil t.ex. utan att behöva knappa in koder. Ett klick och ett OK så är man uppkopplad. Sedan kan man ju sitta i närheten och tunla via luren. Men oavsett vad så brister säkerheten på många punkter, du ska ju inte sitta och broadcasta ditt WLAN för hela byn, man drar ner signalen så att den endast når det utrymmet det är till för, väldigt vanligt nybörjarfel att man kör allt med full signal.

Nåväl vi säger att hon kommit in i ditt hemmanätverk så är det ju inte speciellt svårt att köra något säkerhetsscanningsprogram för att leta upp säkerhetshål i lugn och ro, har du ett opatchat system i kombination av malwares brukar det vara rättså enkelt att ta in sig i ett system. Annars är det relativt enkelt att bruteforca Admin-kontot på en windowsmaskin och då är det kört då Windows tenderar att dela ut samtliga partitioner! Annars är det ju för att man kör någon förmoddad piratebay windows version där det sitter något idiotiskt förvalt adminlösen.

Oavsett så är det ju inget bergsäkert sätt, det absolut enklaste är ju om du låtit henne installera något på din maskin, det är därför man kör sina program som användare och inte med adminrättigheter, men justja, windows frågar ju inte ens lösenord; hon har bara satt upp en reverse-tunnel ut från ditt nätverk sedan något för att förkontrollera din burk, VNC för att man inte kan skripta/programmera, dvs lite amatörmässigt om man bara inte vill visa offret att man har kontroll.

Sedan är ju windows fortfarande windows, vettiga operativsystem loggar ALLT medans leksaks OS bara döljer underliggande saker. Att köra nåt antivirus eller en valfri brandvägg hjälper inte mycket om man redan är inne och har en tunnel utåt. Portar är som Celsius, din brandväg hjälper inte ett smack om den skyddar mot en eld emellan 100-124 och 126-200grader, elden når vid nåt tillfället 125grader och vips så är den inne och härjar.

Inte så att jag förespråkar att man ska hacka andras datorer, alla har ju rätt till ett privatliv men man ska ju skydda sig själv. Kör någon scanner mot ditt system så hittar du nog luckorna. Koppla bara loss skiten från nätet så att hon inte kan dölja sina spår, om hon redan inte gjort det. Inte så att jag tycker det är rätt att hacka andras system men man måste ju använda samma verktyg för att förstå hur intrång sker, inte lämnar du ytterdörren öppen heller om nätterna? Men ändå är det många som gör det digitalt, bara för att man inte orkar bry sig.

Permalänk
Hedersmedlem

Bara som en notis, är det inte klassiskt att unga nerdar "iklär" sig en kvinnlig personlighet?

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kr^PacMan:

Bara som en notis, är det inte klassiskt att unga nerdar "iklär" sig en kvinnlig personlighet?

nej aldrig

Permalänk

Kört med avast i ca 5 år aldrig fått virus på både min eller mina 3 bröders eller mina föräldrars datorer, dock var kaspersky rätt bra körde det i början men gillade det inte för det även om det var bra.

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem

En sak är säker, du är inte leet nånstans.

Ditt problem har förmodligen orsakats av 2 saker.

Antingen kör du med en crackad windows, om så är: skyll dig själv

Eller så har du nån i din umgängeskrets som har lagt in nått skit manuellt i burken när de har haft tillgång till den.

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johnnymann:

En sak är säker, du är inte leet nånstans.

Ditt problem har förmodligen orsakats av 2 saker.

Antingen kör du med en crackad windows, om så är: skyll dig själv

Eller så har du nån i din umgängeskrets som har lagt in nått skit manuellt i burken när de har haft tillgång till den.

Vad har det med saken att göra om han crackat eller ej?

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniak:

Vad har det med saken att göra om han crackat eller ej?

Tycker jag nämner två vettiga riskerna i mitt inlägg angående piratebay versioner, kan förtydliga att folk tenderar att inte patcha crackade versioner lika ofta. Som om det redan inte vad en kamp mot klockan, oftast har säkerthetsluckorna publicerats publikt innan microsoft hunnit patcha dem.

Men ni missar ju fortfarande poängen, det är inte många som gör sig besväret att sitta i närheten och knäcka ett wpa2 fortfarande idag, trots att det kanske ligger runt hörnet. betydligt enklare men social enginering eller att smitta maskinen manuellt, och med störts sannolighet så kvittar det vad ni kör för AV/Brandväggar. Så den flamewaren lägger jag mig inte i.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johnnymann:

En sak är säker, du är inte leet nånstans.

Ditt problem har förmodligen orsakats av 2 saker.

Antingen kör du med en crackad windows, om så är: skyll dig själv

Eller så har du nån i din umgängeskrets som har lagt in nått skit manuellt i burken när de har haft tillgång till den.

Cracket var ju ganska onödigt ens nämna. Låt oss säga att han _inte_ dragit hem en ”piratebay version” som det nedanför beskrivs så blatant. Då återstår bl.a. social hacking, och det är en vädligt god poäng och mycket troligt scenario, bra där.
Varför, varför, varför nämna ens ordet crack?

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimi84:

Tycker jag nämner två vettiga riskerna i mitt inlägg angående piratebay versioner, kan förtydliga att folk tenderar att inte patcha crackade versioner lika ofta. Som om det redan inte vad en kamp mot klockan, oftast har säkerthetsluckorna publicerats publikt innan microsoft hunnit patcha dem.

Varför skulle de patcha mindre än andra? Snarare tvärtom då en person som crackat windows är lite mer kunnig än svensson som köper sin dator på siba och knappt förstår vad en uppdatering är.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

RAT så det skriker om det ^^ Virusrensa och byt lösenord över allt.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniak:

Varför skulle de patcha mindre än andra? Snarare tvärtom då en person som crackat windows är lite mer kunnig än svensson som köper sin dator på siba och knappt förstår vad en uppdatering är.

just ja, fast kunniga brukar inte cracka utan modifiera SLIC i ACPI tabellerna stället för att köra OEM? men nu börjar det spåra ur rejält. varenda laptop du köper har ju SLIC tabeller mot microsoft skatt.
allt jag säger är att dessa preactivated piratebay versioner tenderar att ha en högre risk för att bli hackade än omodifirad kod.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimi84:

allt jag säger är att dessa preactivated piratebay versioner tenderar att ha en högre risk för att bli hackade än omodifirad kod.

Och jag påstår motsatsen.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Jimi84:

just ja, fast kunniga brukar inte cracka utan modifiera SLIC i ACPI tabellerna stället för att köra OEM? men nu börjar det spåra ur rejält. varenda laptop du köper har ju SLIC tabeller mot microsoft skatt.
allt jag säger är att dessa preactivated piratebay versioner tenderar att ha en högre risk för att bli hackade än omodifirad kod.

Skrivet av maniak:

Och jag påstår motsatsen.

Jag är också nyfiken på varför de skulle hackas lättare? Vad baserar du din tendens på?

Måste säga att de flesta man lagar virussmittade/hackade burkar åt är helt vanliga, lagliga versioner där totalt okunniga fått virus genom att själva köra okända program och då gärna även klick bort alla "dumma" rutor som varnar. Fungerar/startar inte programmet försöker man stänga man av virusprogrammet istället. Det stoppar ju den fina virusbilagan man fått. Har hänt att man fått fixa i stort sett samma sak 3 veckor i rad. Kvittar om man förklarar 100ggr.:)

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Alltså, tror ni någon skulle använda någon annans jäkla virus/botnät anslutare för att ta över EN dator, oerhört korkat då de flesta har virusskydd. och vad gör det för nytta när angripparen ändå inte har kontroll över botätet!? som jag redan sagt virusskydd hjälper inte ett smack.

Nu måste jag medge att jag inte kört windows på länge, men förut skapade man väll bara en användare vid installationen med adminrättigheter. Sedan fanns Administrtör i svenska windows Administrator i engelska, men hur ofta använde folk det kontot? och bytteslösenordet ut någonsin? i de flesta piratebay versioner gömde man undan dessa steg vid installationen och lät lösenordet vara något fördefinierat! farligt eftersom man får tillgång till allt med skrivrättigheter om man lyckas bruteforca det.

Varför winblows delar ut allt via S(a)MB(a) är ett stort mysterium så gott som varenda ISP blockerar ju det. men sitter man på samma nät är det ju en jävligt lätt väg in om man får bruteforca ifred.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Cracket var ju ganska onödigt ens nämna. Låt oss säga att han _inte_ dragit hem en ”piratebay version” som det nedanför beskrivs så blatant. Då återstår bl.a. social hacking, och det är en vädligt god poäng och mycket troligt scenario, bra där.
Varför, varför, varför nämna ens ordet crack?

Gissa varför?
Du är nog ganska så ensam om att inte förstå det.
Hur många vill inte ha ett gratis OS?
Och hade jag velat strula med folk hade jag lagt ut ett crackat OS med lite "extra program" i.

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Medlem
Skrivet av johnnymann:

gissa varför?
Du är nog ganska så ensam om att inte förstå det.
Hur många vill inte ha ett gratis os?
Och hade jag velat strula med folk hade jag lagt ut ett crackat os med lite "extra program" i.

(ノ-_-)ノ~┻━┻

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.