Permalänk
Medlem

Fonter header!

Gör min första webbsida nu och håller på att göra en header och letar efter en snygg font, har kollat runt på dafont och hittat några fräscha men vet inte om man får använda dom på sin hemsida... Hur vet man det?

Visa signatur

Workstation: | Gigabyte GA-P55-UD3 | Intel Core i5 4.0GHz | Nvidia 240GT Zone Edition | Chieftec Super Series 650W | Seagate Barracuda 7200.12 500GB | Fractal Design Define R2 | Ubuntu 10.10 |

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av SayZk:

Den är väll lite väl tråkig

Visa signatur

Workstation: | Gigabyte GA-P55-UD3 | Intel Core i5 4.0GHz | Nvidia 240GT Zone Edition | Chieftec Super Series 650W | Seagate Barracuda 7200.12 500GB | Fractal Design Define R2 | Ubuntu 10.10 |

Permalänk

Om du är ute efter en clean font kan jag rekomendera EurostileLTStd-Cn eller House Industries - Neutraface Annars leta runt lite på House Industries - Fonts eller dafont.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av TeknikEast:

Om du är ute efter en clean font kan jag rekomendera EurostileLTStd-Cn eller House Industries - Neutraface Annars leta runt lite på House Industries - Fonts eller dafont.com

Jo, men hur vet man att man får använda dessa fonter?

Edit: Och snål som man är vill man helst inte betala en förmögenhet

Visa signatur

Workstation: | Gigabyte GA-P55-UD3 | Intel Core i5 4.0GHz | Nvidia 240GT Zone Edition | Chieftec Super Series 650W | Seagate Barracuda 7200.12 500GB | Fractal Design Define R2 | Ubuntu 10.10 |

Permalänk
Skrivet av OWD95:

Jo, men hur vet man att man får använda dessa fonter?

dafont.com har gratis fonts medans House Industries - Fonts kostar Klart du får använda dom ^^

Atype 1 Font | dafont.com och House Industries - Neutra No. 2 kan jag också rekomendera

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av TeknikEast:

dafont.com har gratis fonts medans House Industries - Fonts kostar Klart du får använda dom ^^

Atype 1 Font | dafont.com kan jag också rekomendera

Är det inte typ copyright och sånt på dom? xD

Skrivet av ygd3n:

Dom va faktiskt coola

Visa signatur

Workstation: | Gigabyte GA-P55-UD3 | Intel Core i5 4.0GHz | Nvidia 240GT Zone Edition | Chieftec Super Series 650W | Seagate Barracuda 7200.12 500GB | Fractal Design Define R2 | Ubuntu 10.10 |