StarCraft II går inste att starta; verkar inte ansluta till patch-servern, hjälp?

Permalänk
Medlem

StarCraft II går inste att starta; verkar inte ansluta till patch-servern, hjälp?

Hej!

Jag har försökt hjälpa min lillebrorsa att komma igång med StarCraft II, men utan att lyckas ordentligt. Problemet är att när man startar efter installationen får man upp "Launcher"-rutan, men längre än så kommer man inte.

Den borde ju patcha till nästa version, men den verkar inte få någon kontakt med patch-servern eller vad det kan vara. Någon som haft liknande problem? Jag har försökt öppna portar i både mjukvaru-brandväggen o routern.

Värt att notera är att wow patchar hur lätt som helst på samma dator.

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HappySatan:

Hej!

Jag har försökt hjälpa min lillebrorsa att komma igång med StarCraft II, men utan att lyckas ordentligt. Problemet är att när man startar efter installationen får man upp "Launcher"-rutan, men längre än så kommer man inte.

Den borde ju patcha till nästa version, men den verkar inte få någon kontakt med patch-servern eller vad det kan vara. Någon som haft liknande problem? Jag har försökt öppna portar i både mjukvaru-brandväggen o routern.

Värt att notera är att wow patchar hur lätt som helst på samma dator.

Patcha manuellt.

Starcraft Pro Gaming News är enligt mig det största forumet angående starcraft 2 som finns. Där har de en tech support section. Gör en topic där och fråga om hjälp där med.
Se dock till att du lägger din topic i rätt section då de är stränga med sådant där.

Blev bannad en gång för ja använde "xD" i en thread.

Visa signatur

ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | 2 TB Kingston Fury M.2 NVMe SSD | 32 GB Kingston DDR5 | Rysen 7 7800x3D | ASUS GeForce RTX 4070 12 GB | Fractal Design North

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Dakkie:

Patcha manuellt.

Starcraft Pro Gaming News är enligt mig det största forumet angående starcraft 2 som finns. Där har de en tech support section. Gör en topic där och fråga om hjälp där med.
Se dock till att du lägger din topic i rätt section då de är stränga med sådant där.

SweC's SC2 forum går inte av för hackor heller, onödigt å registrera sig på ytterligare sidor när man kan få hjälp här :>

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dakkie:

Patcha manuellt.

Kan man ladda ner patcharna manuellt någonstans?

Och tack för forumtipset, ska testa! Någon som vet varför det inte finns något SC2-forum på battle.net förresten?

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HappySatan:

Kan man ladda ner patcharna manuellt någonstans?

Och tack för forumtipset, ska testa! Någon som vet varför det inte finns något SC2-forum på battle.net förresten?

Forums - StarCraft II ?

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem

Tack, nu känner jag mig lite dum i huvudet!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Om du kan så skulle du bara kunna ta installations mappen från din dator och lägga in den på din brors dator, funkar prima, har gjort det ett par ggr då jag har haft samma fel

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BorN:

Om du kan så skulle du bara kunna ta installations mappen från din dator och lägga in den på din brors dator, funkar prima, har gjort det ett par ggr då jag har haft samma fel

Det låter som att det skulle kunna fungera!
Har du någon aning om vad de mapparna hamnar? Har kollar i program\starcraft 2 men inte hittat något som verkar rätt?

Visa signatur

Permalänk
Medlem