Permalänk
Medlem

Trasig iPhone 4

Hejsan var bland dem första att beställa en iPhone 4 ifrån 3,
när telefonen väl kom så startade jag den och upptäckte att kameran var trasig.
Den ville aldrig öppna linsskyddet typ.

Hur som helst så skickade jag in den igen till Anovo eller vad dem heter,
och dem säger att det är en fuktskada, jag har dock aldrig utsatt den för något sådant.
Dem kräver typ 2800kr för att laga den, 3 vägrar betala det och jag känner verkligen inte för att betala det extra för något jag inte gjort.

Så någon som har lite erfarenhet hur jag ska gå till väga?

Har läst att alla andra som haft det felet har fått byta ut den på direkten.

Visa signatur

Corsair 750D | Asus Maximus Formula VI | Core i7 Haswell 4770k | Corsair H100i | 2x Asus 780 OC DCII |2x Samsung 840 Evo Basic 250gb - Raid 0 | G.Skill 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz Ripjaws Gaming | Fractal Design 800W Platinum | W7 Ultimate | 3DM11: P18166 OA Score - 26193 Graphic Score|

Permalänk
Medlem

Linsskydd? Vilket linsskydd?

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Menar grejen som blir när man startar kamera appen.

Visa signatur

Corsair 750D | Asus Maximus Formula VI | Core i7 Haswell 4770k | Corsair H100i | 2x Asus 780 OC DCII |2x Samsung 840 Evo Basic 250gb - Raid 0 | G.Skill 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz Ripjaws Gaming | Fractal Design 800W Platinum | W7 Ultimate | 3DM11: P18166 OA Score - 26193 Graphic Score|

Permalänk

vänta... är det appen som fryser, eller är där ett fysiskt kamera linsskydd ?

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | Asus DCII 7970 | Corsair 1600mhz Vengence | Corsiar AX 850W | P8Z77-M PRO | i5 3570K @ 4.8Ghz | Corsair Force3 | Corsair H60

Razer Mamba | Razer Blackwidow Ultimate | Razer Carcharias

Permalänk
Medlem
Skrivet av VictorHedstrom:

vänta... är det appen som fryser, eller är där ett fysiskt kamera linsskydd ?

Han skrev ju just det. Och iPhone 4 har ju inget linsskydd, dock så har den det i appen.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

appen typ är tydligen ett hårdvarufel dock vad jag läst på diverse forum

Visa signatur

Corsair 750D | Asus Maximus Formula VI | Core i7 Haswell 4770k | Corsair H100i | 2x Asus 780 OC DCII |2x Samsung 840 Evo Basic 250gb - Raid 0 | G.Skill 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz Ripjaws Gaming | Fractal Design 800W Platinum | W7 Ultimate | 3DM11: P18166 OA Score - 26193 Graphic Score|

Permalänk
Medlem

Ta den på Apple's 1 års garanti.... du måste vara hård och påpeka att den aldrig funkade inte ens när den var ny..

Förstår inte varför du lämnar in den på någon firma, då får du ju inte ut garantin.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av REALIN:

Ta den på Apple's 1 års garanti.... du måste vara hård och påpeka att den aldrig funkade inte ens när den var ny..

Förstår inte varför du lämnar in den på någon firma, då får du ju inte ut garantin.

han lämnade den antagligen dit där han köpte den som i sin tur skickade den till anovo.

Permalänk
Medlem

ALLTID när du köper en apple vara gå till apples egna butiker för garanti och inte tre's butik eller butiken du köpte den.. då apples garanti är grymt mycket bättre (du får en ny så fort dom har konstaterat att det är ett fel på den) så var det med min Ipod Touch i alla fall köpte den begagnat för 800kr (ljuset till skärmen var trasigt) lämnade in den hos apple och fick en ny dagen efter ^^

Skrivet av Slayzor:

han lämnade den antagligen dit där han köpte den som i sin tur skickade den till anovo.

vilket man tyvärr aldrig ska göra med apple's produkter^^

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Har du hmmf, försökt återställa telefonen via Itunes?

Permalänk
Medlem

mjo har försökt återställa den flera gånger, tre beordrade mig att skicka den till anovo för det är apples egna verkstad enligt dem.
Dem i sin tur såg att vätskeindikatorerna hade löst ut och då vill dem ha 2800kr typ för att fixa den, allt för att dra in pengar.
Den funkade kanon när jag skickade den förutom det med kameran.
Har varit lite i kontakt med 3's försäkringsbolag nu och ser ut som dem kommer täcka upp det så blir 500kr istället, dock helt sjukt att jag måste betala det när jag inte gjort något fel.

Visa signatur

Corsair 750D | Asus Maximus Formula VI | Core i7 Haswell 4770k | Corsair H100i | 2x Asus 780 OC DCII |2x Samsung 840 Evo Basic 250gb - Raid 0 | G.Skill 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz Ripjaws Gaming | Fractal Design 800W Platinum | W7 Ultimate | 3DM11: P18166 OA Score - 26193 Graphic Score|

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Stinkyy:

mjo har försökt återställa den flera gånger, tre beordrade mig att skicka den till anovo för det är apples egna verkstad enligt dem.
Dem i sin tur såg att vätskeindikatorerna hade löst ut och då vill dem ha 2800kr typ för att fixa den, allt för att dra in pengar.
Den funkade kanon när jag skickade den förutom det med kameran.
Har varit lite i kontakt med 3's försäkringsbolag nu och ser ut som dem kommer täcka upp det så blir 500kr istället, dock helt sjukt att jag måste betala det när jag inte gjort något fel.

om vätskeindikatorerna har löst ut så har den varit i för fuktig miljö antingen hos dig eller inann dig...

Permalänk
Medlem

Mjo jag vet, måste blivit ifrån mig till verkstaden eller något.
Kul att dem skyller kamera problemet på det dock.

Visa signatur

Corsair 750D | Asus Maximus Formula VI | Core i7 Haswell 4770k | Corsair H100i | 2x Asus 780 OC DCII |2x Samsung 840 Evo Basic 250gb - Raid 0 | G.Skill 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz Ripjaws Gaming | Fractal Design 800W Platinum | W7 Ultimate | 3DM11: P18166 OA Score - 26193 Graphic Score|

Permalänk
Medlem

Jag hade problem med min "ljudlös" knapp på min 3gs. Lämnade in den hos 3 som skickade den till Anovo.

Dom konstaterar att den är "vattenskadad" och vill ha 2700 kr för o byta ut den. Efter ett jävla massa jidder så biter jag i det sura äpplet och betalar och får en ny telefon.

Får sen reda på en vecka senare att en kompis har haft EXAKT samma problem med sin 3gs hos Telia. Han fick dock en ny på garantin. No questions asked.

3 Och Anovo är stora jävla skojarföretag!

Visa signatur

Intel i7 2700K Asus Sabretooth, 16gb Corsair Dominator, Asus GF 580 GTX

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Maxelish:

Jag hade problem med min "ljudlös" knapp på min 3gs. Lämnade in den hos 3 som skickade den till Anovo.

Dom konstaterar att den är "vattenskadad" och vill ha 2700 kr för o byta ut den. Efter ett jävla massa jidder så biter jag i det sura äpplet och betalar och får en ny telefon.

Får sen reda på en vecka senare att en kompis har haft EXAKT samma problem med sin 3gs hos Telia. Han fick dock en ny på garantin. No questions asked.

3 Och Anovo är stora jävla skojarföretag!

det är inte upp till 3 att bedöma om du ska få ut en på garantin... det är serviceverkstaden. och din vän kanske inte hade någon vattenskada i sin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maxelish:

Jag hade problem med min "ljudlös" knapp på min 3gs. Lämnade in den hos 3 som skickade den till Anovo.

Dom konstaterar att den är "vattenskadad" och vill ha 2700 kr för o byta ut den. Efter ett jävla massa jidder så biter jag i det sura äpplet och betalar och får en ny telefon.

Får sen reda på en vecka senare att en kompis har haft EXAKT samma problem med sin 3gs hos Telia. Han fick dock en ny på garantin. No questions asked.

3 Och Anovo är stora jävla skojarföretag!

Har du garanti är det väl bara droppa den i vattnet så hela mobilen går sönder.. Min lilla syster gjorde så när hon fick en trasig mobil som enligt dom inte täcker garanti och sedan skyller de på kunden, så vi gick hem.. droppade ner mobilen i ett glas vatten och sa att vi tappa den i diskbaljan..

Men ao, om du har garanti som täcker de.. Annars har du väl kanske självrisk, det är inte gratis men inte 2700 ialf.. Menar bara olyckor händer hela tiden..

MVH MS

Permalänk
Medlem

3 är bara ett stort skämt. Köpte min iPhone 4 där och nummerflytt från telia samtidigt som jag var i butiken. Över en månad senare och 6 samtal till tres support och numret har fortfarande inte flyttats.

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Mjo det är nog sista gången jag har 3, dum som jag är tog jag ett abbonemang på 24 månader.
Men nästa gång blir det nog Telia har inte hört lika mycket skit om dem som 3.

Visa signatur

Corsair 750D | Asus Maximus Formula VI | Core i7 Haswell 4770k | Corsair H100i | 2x Asus 780 OC DCII |2x Samsung 840 Evo Basic 250gb - Raid 0 | G.Skill 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz Ripjaws Gaming | Fractal Design 800W Platinum | W7 Ultimate | 3DM11: P18166 OA Score - 26193 Graphic Score|

Permalänk
Medlem

Anovo har alltid varit lika vidriga..
Lämnade in min iPhone 3G för att hörlursuttaget glappade, och självklart va det "yttrande åverkan" bad de att skicka tillbaka mobilen för ca 350kr och har fortfarande inte fått någon faktura av dem och vete fan va de hittar på. Mailade dem och de sa att den skulle komma i början av augusti och igår mailade jag dem igen och då sa de att jag skulle kontakta återförsäljaren?!!?

De måste ha anställt en hög med idioter -.-

Permalänk
Avstängd

anställt? det jobbar bara idioter på anovo, det är ett företag som borde få näringsförbud i sverige

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk
Medlem

Mjo dem verkar bara lura av folk en massa pengar.

Visa signatur

Corsair 750D | Asus Maximus Formula VI | Core i7 Haswell 4770k | Corsair H100i | 2x Asus 780 OC DCII |2x Samsung 840 Evo Basic 250gb - Raid 0 | G.Skill 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz Ripjaws Gaming | Fractal Design 800W Platinum | W7 Ultimate | 3DM11: P18166 OA Score - 26193 Graphic Score|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stinkyy:

Mjo det är nog sista gången jag har 3, dum som jag är tog jag ett abbonemang på 24 månader.
Men nästa gång blir det nog Telia har inte hört lika mycket skit om dem som 3.

Det spelar ingen roll, Telia skickar alla sina till Anovo, alla operatörer gör det.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stinkyy:

Mjo jag vet, måste blivit ifrån mig till verkstaden eller något.
Kul att dem skyller kamera problemet på det dock.

Det gör de inte. Men de lagar inte fel i en telefon som är vätskeskadad av det enkla faktum att man inte kan garantera att telefonen kommer att fungera efteråt. Så är det med alla telefoner och det är ingen serviceverkstad som reparerar fuktskadade telefoner (och lämnar garanti på reparationen, för det är ett krav). Jag tror inte att de skrivit nånstans att det här problemet beror på fukt.

Däremot är det en jävla sits man hamnar i, för troligen har ju telefonen blivit fuktskadad redan innan leverans, men hur ska du kunna bevisa det? Hur ska någon kunna bevisa det? Kanske vore en marknad?

Skrivet av Maxelish:

Jag hade problem med min "ljudlös" knapp på min 3gs. Lämnade in den hos 3 som skickade den till Anovo.

Dom konstaterar att den är "vattenskadad" och vill ha 2700 kr för o byta ut den. Efter ett jävla massa jidder så biter jag i det sura äpplet och betalar och får en ny telefon.

Får sen reda på en vecka senare att en kompis har haft EXAKT samma problem med sin 3gs hos Telia. Han fick dock en ny på garantin. No questions asked.

3 Och Anovo är stora jävla skojarföretag!

Som Slayzor skrev så är det inte 3 som sätter reglerna för garanti eller utför kontroll och reparation. Det betyder däremot inte att 3 inte är ett jävla skojarföretag

Permalänk
Medlem

Fått höra från flera olika håll nu att Anovo är kända för att alltid skylla på fuktskador.

Visa signatur

Corsair 750D | Asus Maximus Formula VI | Core i7 Haswell 4770k | Corsair H100i | 2x Asus 780 OC DCII |2x Samsung 840 Evo Basic 250gb - Raid 0 | G.Skill 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz Ripjaws Gaming | Fractal Design 800W Platinum | W7 Ultimate | 3DM11: P18166 OA Score - 26193 Graphic Score|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Snark:

Har du garanti är det väl bara droppa den i vattnet så hela mobilen går sönder.. Min lilla syster gjorde så när hon fick en trasig mobil som enligt dom inte täcker garanti och sedan skyller de på kunden, så vi gick hem.. droppade ner mobilen i ett glas vatten och sa att vi tappa den i diskbaljan..

Men ao, om du har garanti som täcker de.. Annars har du väl kanske självrisk, det är inte gratis men inte 2700 ialf.. Menar bara olyckor händer hela tiden..

MVH MS

Jag tror du misstar garanti för försäkring...

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

du/ni kan ju höra med Hem vet att de servar iphone 4 som är inköpta i utlandet. alltså inte bara telia lurar. o verkar vara seriösare än Anovo, som tyvärr verkar vara väldigt oseriösa o tyvärr verkar köpt upp många service verkstäder o dragit ner dem till sin låga nivå. nokia servar ju sina i ungern, o ta mig fan att det ä bättre service än anovo erbjuder.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Skrivet av tysonayt:

Jag tror du misstar garanti för försäkring...

Jo, det har du nog rätt i.. Menar självklart försäkring!

MVH MS

Permalänk
Medlem

Förhoppningsvis täcker 3´s försäkring det här men kostar mig ändå 499kr.
Men det är ju bättre än 2800kr som det skulle kosta annars.

Visa signatur

Corsair 750D | Asus Maximus Formula VI | Core i7 Haswell 4770k | Corsair H100i | 2x Asus 780 OC DCII |2x Samsung 840 Evo Basic 250gb - Raid 0 | G.Skill 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz Ripjaws Gaming | Fractal Design 800W Platinum | W7 Ultimate | 3DM11: P18166 OA Score - 26193 Graphic Score|

Permalänk
Medlem

Tydligen fick jag avslag på försäkringen så nu vet jag inte hur fan jag ska göra.
Någon som vet mailen till apple sweden?

Visa signatur

Corsair 750D | Asus Maximus Formula VI | Core i7 Haswell 4770k | Corsair H100i | 2x Asus 780 OC DCII |2x Samsung 840 Evo Basic 250gb - Raid 0 | G.Skill 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz Ripjaws Gaming | Fractal Design 800W Platinum | W7 Ultimate | 3DM11: P18166 OA Score - 26193 Graphic Score|

Permalänk
Inaktiv

ta det på hemförsäkringen... visst kostar 1500 eller mer men billigare än att fixa en ny telefon...