gtx 470 sli, nybörjare behöver hjälp för att få det att funka!

Permalänk
Medlem

gtx 470 sli, nybörjare behöver hjälp för att få det att funka!

Hej, jag ska bygga min första dator snart.¨

OFT
Har redan fått mycket hjälp av er här på forumet angående grundstrukturen på datorn. Har bestämt mig för en intel rigg med i7 950 processor. För sina futtiga 2750 kr på webhallen känns det mycket prisvärt!

ONT

Har dock lite mer detaljerade frågor angående grafikkortet. Jag var starkt inne på 460 i sli först, detta verkar ju vara en sjukt bra combo. Men så såg jag webhallens erbjudande på 470 för futtiga 2,4k! Det är ju sjukt billigt. Så vart otroligt sugen på 470 i sli istället!

MEN detta ställer ju helt andra krav på datorn!

1. Hade tänkt mig r2/r3 i chassiväg, men är detta bara att glömma?(verkar ju annars vara riktigt bra och prisvärt). Har ni annars något bättre men fortfarande billigt chassi att rekomendera?

2. Vilket modekort bör jag ta? Har fått Asus P6X58D-E rekomenderat, fungerar detta? har ni andra rekomendationer?

3. Kylning i övrigt: Hur ska jag lösa värmeproblemet utan att bli ruinerad?

4. Hur kraftigt nät agg behöver jag?

5. Min budjet är inte enorm, har ganska svårt att öka kraftigt på den, ett par 100 går, men om ni rekomenderar komponenter så försök tänka på priset så mycket möjligt!

Slutligen: Skulle ni ta 470 sli eller 460 sli eller kanske något annat kort om ni var jag?

Väldigt tacksam för svar! Mvh Jonatan

Permalänk
Medlem

Svarade jag inte på detta igår?

Permalänk

Jag kör 470 sli på de clocks i signaturen med ett Antec P183 chassi utan några som helst problem, någonstans.

I mitt chassi sitter förutom processorn och de två grafikkorten fyra hårddiskar samt fem fläktar och detta drivs utan problem av ett Corsair TX 750 watts nätagg.

Hade jag varit du hade jag valt 470 sli då de ger mycket bättre prestanda än 460sli, framförallt i DX11 baserade spel. Vilket då givetvis gör korten mer framtidssäkra.

Slutligen kan du förvänta dig 3D mark vantage prestanda i detta stuk om du överklockar dina kort till den nivån mina ligger på:

Visa signatur

Arch Linux

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaspersky 0_o:

Svarade jag inte på detta igår?

OJ! missat det totalt! Tackar för ett mycket utförligt och komplett svar!! ska följa de råd jag fick! mvh

Skrivet av Johnny Calibanio:

Jag kör 470 sli på de clocks i signaturen med ett Antec P183 chassi utan några som helst problem, någonstans.

I mitt chassi sitter förutom processorn och de två grafikkorten fyra hårddiskar samt fem fläktar och detta drivs utan problem av ett Corsair TX 750 watts nätagg.

Hade jag varit du hade jag valt 470 sli då de ger mycket bättre prestanda än 460sli, framförallt i DX11 baserade spel. Vilket då givetvis gör korten mer framtidssäkra.

Slutligen kan du förvänta dig 3D mark vantage prestanda i detta stuk om du överklockar dina kort till den nivån mina ligger på:

http://i56.tinypic.com/28st4t2.jpg

Låter ju riktigt lovande! får bli 470 sli! verkar ju toppen! kanske har överanalyserat problemet. tack igen!

mvh

Permalänk
Medlem

Funderar starkt på att sälja mitt 5870 och köra på 470 SLI serien.
Efter kollat på olika tester verkar ju 5870 Crossfire och 470 SLI ge likvärdiga resultat och då är blir ju oxå 470SLI 2000kr billigare.

Vad ska man sattsa på för märke i så fall?
Evga, asus?

Permalänk

EVGA Har EE. tror inte asus har det..

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av fjonk:

Funderar starkt på att sälja mitt 5870 och köra på 470 SLI serien.
Efter kollat på olika tester verkar ju 5870 Crossfire och 470 SLI ge likvärdiga resultat och då är blir ju oxå 470SLI 2000kr billigare.

Vad ska man sattsa på för märke i så fall?
Evga, asus?

Zotac som du får för 2400 på webhallen. Nya, inga demo eller något sånt.

Förövrigt så presterar ett par GTX460 som två 5870 i SLI så det lär bli bättre med 470!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johnny Calibanio:

http://i56.tinypic.com/28st4t2.jpg

Riktigt grymma GPU resultat damn! Jag skall köpa 2st 270gtx också nu och göra mig av med mitt 4870x2. Hoppas på bra score jag med då Kör dock bara min prolle i 3.5 stabilt men d duger gott ändå

Visa signatur

Gigabyte X58 UD5 , i7 920@3,5Ghz Turbo ON+Noctua 12P , 6gb ddr 1333mhz@1500mhz , Gigabyte 470 gtx SLI , Razer Lachesis, DiNovo Edge , Z5500 + Creative HS 1200 Headset ,

Permalänk

Varför är r2/r3 bara att glömma? jag kör på GTX 480 och det funkar prima? om det nu är längden du tänker på. FÖr övrigt ett riktigt trevligt chassi med bra dammfilter och ljuddämpning!

Visa signatur

i5 760 3,8 Ghz | Corsair H50 | Asus maximus gene III | Corsair 4GB (2x2GB) 1600MHz | Sparkle GeForce GTX 480 + 9800gtx+ (physx) | Antec P183 mini | Corsair AX 850W 80+ | 2X 500GB Western Digital Caviar Black |