Nytt chassi och nätagg för spel

Permalänk
Medlem

Nytt chassi och nätagg för spel

Okej, så jag planerar att skaffa nytt chassi och nätagg. Jag hade gärna sluppit köpa nytt nätagg, men då det är ett ace, så är jag inte säker på ifall det är så smart att låta det va kvar, då jag även införskaffa ett nytt grafikkort snart. Önskar att jag hade vetat om Ace nätaggsproblemen tidigare så att man kunnat sända in det! Men ja ja, det funkar fortfarande men man vill inte riskera något när jag väl ska sätta in ett nytt grafik kort (Det jag har nu är en AMD 2900 pro, så det är sannerligen på tiden att jag skaffar ett bättre!)

Värt att nämna är att jag aldrig överklockar och kommer förmodligen inte göra det. Budget borde väl vara runt 1000-1500 kr för chassi och 1000 för nätagg. Har inte en bred kunskap om nätagg eller chassi, men bra kylning i chassi skadar inte, antar jag. Säg till ifall det är något mer jag borde nämna.

Permalänk
Medlem

vad har du för moderkort? m-atx, atx eller itx? vad är det för grafikkort, längden kan vara avgörnade när det gäller chassi.

//neot

Permalänk
Medlem

Har en Gigabyte GA-770TA-UD3, vilket är ATX, sedan när det gäller grafikkort så kommer jag förmodligen skaffa en AMD 5770-5850. Eller så väntar man på 6xxx serien som snart kommer. Men låt oss iallafall anta att grafikkortet kommer vara av den litte större modellen, då jag antar att någon av dessa modeller är det.

Permalänk
Medlem

Är du inte petig på ljudnivån så köp ett Corsair VX550 som kostar runt 500kr på Inet.se sen vet jag inte vad du gillar för typ av chassin, Fractal Design R3 kanske? tar större grafikkort (Hd 5850 går in utan problem, dom största vettefan dock), bra kylning, bra ljudbild med dämpmattor och lucka i fronten osv så har du pengar över till några fläktar också eftersom det bara följer med 2st tror jag och du kan trycka in 3-4 till.

Prisvärd combo iaf som du absolut inte blir besviken på om du inte är jättepetig.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Lian Li A71FB, Bequiet Dark Pro 850w, Asus P9X79 pro, i7 3930k@4.7Ghz, R9 290X, H2O, 32gb ddr3, Samsung 830 128gb, 2x 1.5tb WD black, Asus Phoebus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Efrath:

Har en Gigabyte GA-770TA-UD3, vilket är ATX, sedan när det gäller grafikkort så kommer jag förmodligen skaffa en AMD 5770-5850. Eller så väntar man på 6xxx serien som snart kommer. Men låt oss iallafall anta att grafikkortet kommer vara av den litte större modellen, då jag antar att någon av dessa modeller är det.

okej, då kan nog något av de alternativ som de ovanför mig har skrivit va ett bra alternativ.