Permalänk
Medlem
Skrivet av highspeed:

fyfan vilka äckliga mjölkare, 300 kr för hd stream, mlg tar typ 70 kr för 3 dagar.

Hade nog fan betalat 300kr för endast SC2-turneringen, startfältet piskar MLG så jävla hårt. Addera sedan det faktum att SlayerSBoxer ska lira showmatches.

Förstår mig inte på folk som grinar över att saker är dyrt - Är det någon som tvingar dig att köpa eller är du helt enkelt mentalt handikappad?

Ett företags enda syfte är att tjäna pengar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kyroz:

Hade nog fan betalat 300kr för endast SC2-turneringen, startfältet piskar MLG så jävla hårt. Addera sedan det faktum att SlayerSBoxer ska lira showmatches.

Förstår mig inte på folk som grinar över att saker är dyrt - Är det någon som tvingar dig att köpa eller är du helt enkelt mentalt handikappad?

Ett företags enda syfte är att tjäna pengar.

Helt sant att ett företags syfte är att tjäna pengar, tur att så smarta människor finns så vi andra kan ta del av din oerhörda kunskap.
Jag grinar inte över att företag vill tjäna pengar, däremot tycker jag att det är jävligt fel att ta så hutlöst mycket betalt när det hela endå är ett evenemang som ska promota deras märke. Vi betalar för att dom ska visa oss sina produkter, det tycker jag är riktigt snevridet. Dock är det rätt att ta betalt för vissa delar av sitt program, såsom live framträdanden som Tenacious D och matcher i diverse spel. Men allt som är i marknadsföringssyfte för deras eget märke ska vara helt gratis, men det är bara min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lierox:

Helt sant att ett företags syfte är att tjäna pengar, tur att så smarta människor finns så vi andra kan ta del av din oerhörda kunskap.
Jag grinar inte över att företag vill tjäna pengar, däremot tycker jag att det är jävligt fel att ta så hutlöst mycket betalt när det hela endå är ett evenemang som ska promota deras märke. Vi betalar för att dom ska visa oss sina produkter, det tycker jag är riktigt snevridet. Dock är det rätt att ta betalt för vissa delar av sitt program, såsom live framträdanden som Tenacious D och matcher i diverse spel. Men allt som är i marknadsföringssyfte för deras eget märke ska vara helt gratis, men det är bara min åsikt.

Eftersom det uppenbarligen finns människor som är villiga att betala för att titta så ter det sig naturligt att Blizzard tar betalt för tjänsten, eller hur?
Man kan se det från ett annat perspektiv, hade skiten kostat 5€ istället för 29€ så kan man anta att antalet betalande kunder hade ökat med XX antal procent vilket i sig medför en högre kostnad för att driva tjänsten - hårdvara, bandbredd, bemanning, el, kylning etcetera.

Blizzcon är nästan uteslutande riktat till människor som redan är hardcore Blizzard fans - folk som skulle köpa spel från Blizzard även om det var Tetris som dom kallar World of Warcraft 2.
"Nya" kunder raggar man på E3.
Rent fundamentalt betalar du för att du vill bruka tjänsten Blizzard tillhandahåller, vad tjänsten är för något är irrelevant, vill du inte bruka tjänsten betalar du inte. Om sedan Blizzard hittat ett sätt att tjäna pengar på marknadsföring istället för att betala för det, vilket dom uppenbarligen har, så är det väl bra för dem, förtjänsten stoppas in i spelutveckling.

Permalänk
Entusiast
Citat:

BlizzCon Opening Ceremony and Tournaments - Free Live Streams
Hey, have you heard? BlizzCon 2010 begins tomorrow! You'll be able to watch the opening ceremony and the action on the World of Warcraft and RTS tournament stages streaming for free at BlizzCon 2010 Live - Welcome. DIRECTV subscribers can also catch the opening ceremony for free on the 101 Network. The opening ceremony is scheduled to begin on Friday at 11 a.m. Pacific, and tournaments run throughout both days of the show -- check out the BlizzCon schedule for details.

If you're interested in watching these in high def and accessing over 50 hours of BlizzCon coverage, including developer panels, the costume contest, the closing concert with Tenacious D, and more, you can still purchase a BlizzCon Virtual Ticket, which also includes this year's World of Warcraft pet and StarCraft II in-game items. We'll also be updating BlizzCon.com, our Twitter feeds, and our Facebook pages with news, photos, and more from the show, so we've got you covered pretty much anywhere you go. See you at BlizzCon!

Turnerings streamen och opening ceremony kommer alltså att sändas gratis i lägre kvalité, fick nyss detta meddelandet i min RSS läsare!

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk

Man blir bra sugen på att köpa HDstreamen efter att man sett alla youtube clip från förra året

Permalänk
Entusiast

STREAMEN ÄR IGÅNG!!! geoff keighley från gametrailers hostar en liten pre-show innan opening ceremony just nu!

Edit: Någon som vet 100% ifall det kommer finnas VoD's eller ej? För jag kommer ju helst kolla på panelerna nu live och sen turneringarna på VoD.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk

Någon gratis stream som är igång!?

Permalänk
Medlem

kul att den betalda high quality streamen inte fungerar för mig. Men men! Main event nu. Good times.

Stör mig på alla modeller som ska leka nördar dock.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Tack, kul att få titta lite fast man inte betalt....

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem

Bara jag som fortfarande kan kolla utan att betalt? Hur funkar det egentligen?

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem

Jag, kan kolla! Fattar inte riktigt vad man får om man betalar?

Edit: Kan dock inte se Main Stage nu....men RTS och WoW scenen går bra....

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk

Hmm, lika förvånad själv.
Dom sa ju att gratis streamen var över, men fungerar fortfarande

Permalänk
Skrivet av Holydwarf:

Hmm, lika förvånad själv.
Dom sa ju att gratis streamen var över, men fungerar fortfarande

Tackar vi för hahahaha

Permalänk
Medlem

FAN!!! Skulle uppdatera den här tråden men glömde byta flik så uppdatera på BlizzCon 2010 Live - Welcome . Nu försvann jag från Main Stage och kom till WoW Tournament och kan inte gå tillbaka till Main Stange. :'(

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem

nu fick inte jag se mer

Permalänk
Medlem

näe, main stagen funkar inte längre, iallafall inte för mig!

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk

Verkar som dom har stängt av det nu / fixat så vi icke betalande inte kan se mer :>

Permalänk
Medlem

Tycker 30 Euro var lite häftigt, hade det kostat typ 5-10 hade jag nog kunnat betala.....

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem

Extremt dålig öppningsceremoni.

Permalänk
Medlem

Kan fortfarande kolla gratis.

Permalänk

Detta var riktigt jobbigt. Sista matchen för dagen, när saker och ting börjar bli intressant mellan boxer och fruit dealer händer detta:

Permalänk
Medlem

Se matcher

Går det att se matcherna i SC2 som spelades igår? är riktigt sugen på att se dom

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Kadjoopplo:

Detta var riktigt jobbigt. Sista matchen för dagen, när saker och ting börjar bli intressant mellan boxer och fruit dealer händer detta:

http://i.imgur.com/gAbLF.png

samma sak för mig

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem

Borde ni inte kunna kräva pengarna tillbaka?
Om det inte va gratis dvs

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Första SC2 matchen idag är kl 19:00

Permalänk
Medlem

samma med wow

Permalänk
Hedersmedlem

Epic fail, nu visar dom tennis

detta är INTE fake.

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk

Hehehe, såg en intervju igår med Peter Gabriel... Du får tennis! Orättvist! Men för att sammanfatta gårdagens SC2 turnering så var det katastrof. SC2 turneringen var ca 1-2 timmar försenad. Ljudet var inte heller helt perfa.

Permalänk
Medlem

Har det kommit någon mer info om Diablo 3 i dag?

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower