Följ Black Week på SweClockers

Call Of Duty: Black Ops

Permalänk
Medlem

länktar efter nästa Call of duty: Black Obs 2

Visa signatur

OLD FASIONSHOW...
Gigabyte GA-MA790X-UD3P. AMD Phenom black edition 3.4Ghz,Corsair 2 GB 800MHZ, Asus 3870 512MB DDR4 851MHz/1143MEM, 2,7 TB. HD 4,7TB och en ful jävla burk!

Permalänk
Medlem
Skrivet av f0kke:

12 slots kommer snart har Treyarch lovat kan säga att /connect och lite andra saker kommer imorgon för er som inte visste
(möjligtvis lördag eller söndag)

Patchar dem även så att spelet inte får massa GPU stuttering och kraschar? Optimering vore fint också...

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Skrivet av TheDaemon:

Gameservers.com som är den exklusiva tillhandahavaren av servrar till Black Ops har helt enkelt inte stationerat sig här.

Webhallens danska servrar finns listade här
Tillägg till server-farmen! | Webhallens Blog

Men de kanske kommer servrar i framtiden som hostas från sverige ?

Tack för webhallens serv ipn

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av micke_930:

Patchar dem även så att spelet inte får massa GPU stuttering och kraschar? Optimering vore fint också...

CPU-optimering är det som kommer först.

/connect etc. verkar komma senare.

Visa signatur

Endast hjältar lever för evigt.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av EpsychE:

Cesar Stastny (pcdev på twitter) har skrivit att de ska lägga till 12-spelarservrar på PC. När det kommer är ju en annan fråga.

Ja man får väl hoppas.
Eller ja, de som gillar 12p får hoppas dvs

Skrivet av Hamzta:

Det finns ju val på gameservers sist jag kollade 18 och nåt mer.

Både ja och nej. Ranked är än så länge bara 18, på unranked får du välja, upp till 24 st.

Skrivet av jooelhoglund:

Men de kanske kommer servrar i framtiden som hostas från sverige ?

Tack för webhallens serv ipn

Man kan ju hoppas men skulle inte räkna med det, Gameservers tycker nog att Danmark är close enough.

Inga problem

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Har blivit bannad från 3 servrar redan som trott att jag fuskat. Fattar inte varför bara att använda radar och sunt förnuft. Idioti på flertalet servers.

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem

Fantastiskt att så många tar pub seriöst Själv spelar ja utan ljud, lyssnar på musik istället, visst ibland blir de kasst, men va fasen är man i de yngre tonåren är de viktigt att va pubhero.
Pub ska va kul, vill man spela allvar går man med i en klan å lirar wars/scrims - de senare gjorde ja i 8 år (RtCW), så den biten är passé... känns som de är för mycket fokus på va andra gör, skit i de å koncentrera dej på va du gör, lira föär att de är kul, inbördesbeundran på ett klipp från en pub ger ja inte mycke för tyvärr (om man nu inte känner ett behov av att äga allt från 10 åringar upp till 50 åringar).

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Avstängd
Skrivet av snozan:

Fantastiskt att så många tar pub seriöst Själv spelar ja utan ljud, lyssnar på musik istället, visst ibland blir de kasst, men va fasen är man i de yngre tonåren är de viktigt att va pubhero.
Pub ska va kul, vill man spela allvar går man med i en klan å lirar wars/scrims - de senare gjorde ja i 8 år (RtCW), så den biten är passé... känns som de är för mycket fokus på va andra gör, skit i de å koncentrera dej på va du gör, lira föär att de är kul, inbördesbeundran på ett klipp från en pub ger ja inte mycke för tyvärr (om man nu inte känner ett behov av att äga allt från 10 åringar upp till 50 åringar).

Rollercoaster Tycoon Wars?

Eller menade du Return to Castle Wolfenstein?

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Medlem

Det är ju att vinna som räknas inget annat. Vad är annars roligt med spel, att bara förlora å vara "kanonmat"?
Inte vet jag men inte tycker jag det är roligt att bara springa runt å dö med musik på i bakgrunden.
Det är bara roligt om man äger upp allt å alla. Sen om man har en K/D under 2 känns lika kasst som att förlora.
Spela FPS för att det är roligt, knappast då kör man racingspel om man ska ha kul.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av krrjon:

Det är ju att vinna som räknas inget annat. Vad är annars roligt med spel, att bara förlora å vara "kanonmat"?
Inte vet jag men inte tycker jag det är roligt att bara springa runt å dö med musik på i bakgrunden.
Det är bara roligt om man äger upp allt å alla. Sen om man har en K/D under 2 känns lika kasst som att förlora.
Spela FPS för att det är roligt, knappast då kör man racingspel om man ska ha kul.

Haha, varför spelar du spel överhuvudtaget?
Kan man inte ha roligt samtidigt som man dör så är det något fel.

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk

när kommer ProMod och vad kommer server hållaren kunna leka med där?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hamzta:

Rollercoaster Tycoon Wars?

Eller menade du Return to Castle Wolfenstein?

Hette världens mest fulländade spel, se sista av dina alternativ

Skrivet av krrjon:

Somone needs a reality check? Får du en extra kaka av mamma om du har fin killratio? Känner du dej som kuddhavets kung i din säng om natten om du har en bra killratio?

Ja spelar för att ha kul, inte för att uppnå något, har inget bekräftelse behov, de är ju ingen en mans show du spelar i ett lag. Om laget vinner känns de bra, om ja spelar dåligt gör de knappast något, bidrar alltid något till laget ändå.

Fast de ja fastna mest va nog: "Spela FPS för att det är roligt, knappast då kör man racingspel om man ska ha kul"

De kan fan inte va kul att vara du, en liten hobby heaton som drömmer om de stora galorna bortom pojkrummets kalla väggar.

Kommer man hem från jobbet kan faktiskt, tro de eller ej va riktigt skönt att bara släppa allt i huvet å göra nåt helt annat....

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem

Jag gillar att rusha, jag blir dock totalfistad om jag körde med sub machine gun, marahon, lightweight och steady aim. gick så jävla uselt dock för att jag blev dödad mitt i sprints hela tiden, måste skaffa steady aim pro för att rush ska funka för mig. Jag har hittat en class som funkar utmärkt för mig nu dock. Assault rifle med hardline, så jag inte sprintar hela tiden, sleight of hand pro och hacker. Plötsligt gick det 1000 gånger bättre att spela.

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk

Kör Black Ops nu i ett par dagar, och vet inte riktigt vad jag tycker om spelet.

Dålig optimering litar jag på att patcher kommer fixa.

"Rushen" när man knivar är verkligen överdriven.

Sen tycker jag att i normal mode så har alla alldeles för mycket hitpoints. Känns som att spela MW2 med SMG och utan stopping power. Får skjuta sig trött innan någon biter gräset.

I gamet jag körde nu sist så smög jag mig på en kille och sköt han i ryggen med min secondary. Han överlevde ett helt magasin :<

Sen verkar den vinnande combon vara steady aim pro och bara spraya från höften som en galning.

Det här är givetvis en vanesak, men ljudet är helt skevt När jag själv springer låter det som någon är 2 meter bakom mig. Skit störande när det väl är något bakom.

Sen tycker jag att red dot sight är bedrövligt, alldeles för klent "titthål": Ska vara feta rödpunkt som på vissa vapen i mw2.

annars är det väl ett okej spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Överkill:

Sen tycker jag att red dot sight är bedrövligt, alldeles för klent "titthål": Ska vara feta rödpunkt som på vissa vapen i mw2.

Jag håller med. Jag älskade red dot i MW2 men i BO är jag tvungen använda iron sight för att red dot är så ful, blockar mer av synfältet än i mw2

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hamzta:

Haha, varför spelar du spel överhuvudtaget?
Kan man inte ha roligt samtidigt som man dör så är det något fel.

http://virulentwordofmouse.files.wordpress.com/2010/09/sarcas...

Ja det är det säkert men sån e jag. Men så har jag inte spelat så många FPS spel heller.

Skrivet av snozan:

Somone needs a reality check? Får du en extra kaka av mamma om du har fin killratio? Känner du dej som kuddhavets kung i din säng om natten om du har en bra killratio?

Ja spelar för att ha kul, inte för att uppnå något, har inget bekräftelse behov, de är ju ingen en mans show du spelar i ett lag. Om laget vinner känns de bra, om ja spelar dåligt gör de knappast något, bidrar alltid något till laget ändå.

Fast de ja fastna mest va nog: "Spela FPS för att det är roligt, knappast då kör man racingspel om man ska ha kul"

De kan fan inte va kul att vara du, en liten hobby heaton som drömmer om de stora galorna bortom pojkrummets kalla väggar.

Kommer man hem från jobbet kan faktiskt, tro de eller ej va riktigt skönt att bara släppa allt i huvet å göra nåt helt annat....

Mycket möjligt, har aldrig sett det roliga i att spela FPS spel. Förutom vissa co-op som t.ex. KF, L4D, L4D2 och MW2 co-op.

Börja väldigt sent med FPS, dock blev det direkt klanspel å bara match efter match så något underhållande har jag aldrig tyckt att det varit. Bara tävlingsmänniskan som spelat inget annat.

Spelade mest bara racing spel innan man blev "lurad" att börja med cs 6 beta å klanspel i slutet på -90 talet. Sen har det varit klanspel i alla FPS som jag spelat. Visst väldigt få men ändå. Började som sagt med cs 6 beta å sen CSS, BF2, BF2142, CoD4, 5 å MW2(Väldigt lite BC2) men jag kan inte påstå att jag bara lirat det för att det var kul utan mer för att träna inför klanmatcher.

EDIT: Kan ju passa på å fråga hur är co-op i BO? Förresten finns det co-op?

Permalänk
Medlem

Cesar Stastny uppdaterade twitter för 30min sedan. Patchen som gick till QA för någon dag sedan kommer med stor sannolikhet under dagen. Vore skönt om den hjälper mot all stuttering och FPS-drops.

källa:
Twitter

Visa signatur

Endast hjältar lever för evigt.

Permalänk

Testade lira lite igår och tyckte spelet såg väldigt WaW ut(vissa banor), fick inte MW känslan

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av EpsychE:

Cesar Stastny uppdaterade twitter för 30min sedan. Patchen som gick till QA för någon dag sedan kommer med stor sannolikhet under dagen. Vore skönt om den hjälper mot all stuttering och FPS-drops.

källa:
Twitter

Vore skönt att bli av med all stuttering, lite dåligt att det tagit så lång tid dock.

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Överkill:

annars är det väl ett okej spel

Skrivet av Mo0rbid:

Jag håller med. Jag älskade red dot i MW2 men i BO är jag tvungen använda iron sight för att red dot är så ful, blockar mer av synfältet än i mw2

Det går att byta en massa saker i sitt red dot sight, reticle (dvs själva punkten), färgen på den och även färgen på själva linsen. (MP)

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mike.a:

Läst lite här i tråden. Verkar som de fuskas, trots de är admins på servrarna. Vissa verkar ha en dålig moral, även om jag inte är en jätte bra spelare, fuskar jag inte. Om alla gjorde de skulle de förstöra spelet totalt. Så alla som fuskar sluta upp med de. Vill ni möta en spelare som gör headshot hela tiden på er, så ni inte hinner spela?

Det är väll ingen här i tråden som påstår att h*n använder någon sorts av fusk?

Visa signatur

fallQy @EUW, failQy @EUNE

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av r00p:

Hoppas på det då! annars blir jag riktigt sur på dom!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Såg tweeten, helt klart sweet. För mig är det i princip ospelbart, om man inte lirar HC och skjuter från höften, då går det finfint! Om patchen kommer ikväll så korkar man väl upp fin-whiskeyn och firar att det är spelbart(förhoppningsvis!) : )

Visa signatur

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jappse:

Har blivit bannad från 3 servrar redan som trott att jag fuskat. Fattar inte varför bara att använda radar och sunt förnuft. Idioti på flertalet servers.

Samma här, bannad från 2 servrar än så länge.
Lyckats få mkt kills och inte dött så ofta men även då tagit HQ´s och även Flagpoints i Dom mm,
men blivit anklagad för fusk som vanligt när man har lite flyt i spelet o annat folk bara springer framför mitt sikte hela tiden;-)
Så det har slutat med kick från servern o sen har man loggat på igen o kör vidare o tillslut bannad.
Som sagt ren idioti på vissa servrar.

Permalänk
Medlem

Har du dåligt aim men bra reaktionsförmåga ska du spela harcore, jag suger på vanligt men presterar mkt bättre på hardcore

Visa signatur

Permalänk
Moderator
Moderator

Lyckats med både ett ganska epic win och ett epic fail på senare tid.
Sprungit runt en del med dubbla python för att "levla" perken scout och avgjort två förbannat jämna TDM, 9900-9900, på rätt flummiga vis.

Ena gången hade jag fått en semtex på mig men drar av ett par skott med båda pythons samtidigt, lyckas dra ett headshot på en grabb en bra bit bort, precis innan semtexen sprängs - och vinner matchen.

Andra gången var förbannat dryg, samma poängställning och springer rakt mot en grabb i närstrid, skjuter honom med båda pythons och ser honom gå ned och tänker PHEW och typ släpper allt. Visar sig att han inte dog utan har second chance och knivar mig.... fy fan vad mitt lag klagade xD

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Vore härligt om patchen gjorde spelet mer spelbart. Monterade i ett sprillans nytt GF 460 idag och det hjälpte inget iallafall, kändes som jag snarare fick sämre FPS :/

Visa signatur

Q6600 @ 2,4GHz | 4GB RAM | GeForce 460 GTX 1GB | 500W PSU

Permalänk

Nått som hänt med spelet nyligen ? nån dag sen flöt på bra, nu inte spelbart.
Annars är det väl disken som håller på att lägga av, känns som "disklagg".. Hackar till med jämna mellanrum.
Dags att ta backup antar jag hehe

Permalänk

Fan asså hittar bara 2 servrar av webhallen och ingen av dom e TDM

Visa signatur