Permalänk

Problemo!

Tjena!
Har precis lycktas få igång en burk jag fick för ett tag sen av en kompis som jag fixxat lite nya delar till.
Har precis installerat windows och nu insåg jag att jag måste ha drivrutiner till grafikkortet och ljudkortet.
Började spana lite i datan och känner mig rätt lost. På grafikkortet står det ASUS C403HREV. Men med ett program som söker på drivers visade att det var ett NVIDIA geforce 6150. Tankar i skrivande stund drivers till denna model som jag hittade hos nvidia. Kan det vara ett nvidia fast det bara står ASUS på kortet ? :S

Tittade vidare efter ljudkortet och har insett att där man stoppar in sladdarna för hörlurar, mic etc är kopplat till modekortet. Hur vet jag då vilka drivers jag behöver?

Hjälp!

Permalänk

ASUS tillverkar nVidia-kort, så det är drivers till nVidia du ska leta efter ja.

Permalänk
Medlem

högerklicka på den här datorn, och kolla device managern, där ser du exakt vilka grejjer du har.

Visa signatur

Core 2 Duo 2.4ghz | 6gb kingstone ram | Seagate Barracuda 500gb | Geforce 8800GTX |

Permalänk

Tankade hem nvidia drivers från deras sida men dom gick ej att installera. Googlade fram lite andra sidor som hade så jag tankar hem dom just nu. Får se om det fungerar med dom.

Ingen som vet hur jag får igång ljudet? kollat runt med device manager men tror inte det fungerar när det inte finns några drivers alls. Måste jag ha drivers till modekortet fall det är "inbyggt" där?