Permalänk
Medlem

Är sjukt sugen att testa igen men jag får ett sånt otroligt jobbigt problem direkt i launchern.

The request failed with HTTP status 417: Expectation failed.

Har googlat i timmar och testat olika lösningar utan resultat. Trist..

Visa signatur

AMD X4 965 BE | Corsair 750w | Gigabyte 790XTA-UD4 | Sapphire 280X OC | DDR3 1333mhz 16gb | SSD:120gb + SSHD:1TB | CM HAF 932 | Bra & Billig

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenkeOSD:

The request failed with HTTP status 417: Expectation failed.

Dina förväntningar var kanske inte tillräckligt höga? (ja, den var dålig jag vet )

Visa signatur

Me, Myself and I...

Permalänk
Medlem

Funka klockrent att ladda hem för mig.. nu måste jag nog gå VIP bara..
Vilken server är bäst om man börjar spela nu? Mest låglevles å så?

Permalänk
Medlem
Skrivet av joary639:

Funka klockrent att ladda hem för mig.. nu måste jag nog gå VIP bara..
Vilken server är bäst om man börjar spela nu? Mest låglevles å så?

Lirade några år på Eldar, så skulle väl rekommendera den då det är mest svenskar där. Du har inget behov av att folk är låglevlade eftersom du kan köra det mesta solo till lvl 65 oavsett klass.

Visa signatur

Intel i7 8700k 5,2Ghz@1,4v Delidad | Asus MAXIMUS XI HERO Z390 | ASUS EKWB RTX 3090 | 32GB G.skill 3200mhz | 2*500GB SAMSUNG EVO 860 | 2*1TB WD SN750 | Full custom loop | Thermaltake x71 | LG OLED CX48

Permalänk
Skrivet av joary639:

Vilken server är bäst om man börjar spela nu? Mest låglevles å så?

Det finns gott om nytt folk på samtliga klassiska servers, hur det är med de nya vet jag inte. Är du nyfiken på att gå med i ett svenskt kinship, är du välkommen till Friskyttarna. Vi finns på Evernight, och är 40st aktiva spelare. Vi har fått en hel del nya medlemmar sedan F2P lanseringen i EU, så du kommer inte att känna dig ensam i startområdena.

Du hittar mer information om vårt kinship på Friskyttarna | Evernight EU

Visa signatur

Friskyttarna
http://friskyttarna.eu
Ett Svenskt LotRO kinship - Evernight (EU)

Permalänk
Medlem

Spelar just ny på Withywindle som en level 10 Champion, (började igår) börjar få grepp om det hela, men jag förstår inte en sak; Kan man bara köpa mounts á 24timmar? Inga permanenta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nessur:

Spelar just ny på Withywindle som en level 10 Champion, (började igår) börjar få grepp om det hela, men jag förstår inte en sak; Kan man bara köpa mounts á 24timmar? Inga permanenta?

Jag har ett VIP-konto så inte helt säker på vad F2P tillförde men vid lvl 20 eller 25 (tror jag ... ) kommer du kunna köpa dig en långsam men permanent egen häst, sen vid 35 kan du köpa en riktig och som springer fort :).

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aldric T:

Jag har ett VIP-konto så inte helt säker på vad F2P tillförde men vid lvl 20 eller 25 (tror jag ... ) kommer du kunna köpa dig en långsam men permanent egen häst, sen vid 35 kan du köpa en riktig och som springer fort :).

Läste på lite om det hela och nu verkar det som att jag kommer kunna köpa permanenta mounts via LOTRO-store efter att jag har köpt "riding skill" för 95 Turbine points..

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Avstängd

Warner Bros. Interactive Entertainment unveiled today The Lord of the Rings Online: Rise of Isengard, the latest expansion to the free-to-play MMORPG developed by Turbine. Rise of Isengard will expand the online world of Middle-earth where players will join forces to press further eastward into the legendary region of Isengard. The expansion will be available for purchase in the LOTRO Store in the Fall of 2011 with an increased level cap, the new region of Isengard including the legendary tower of Orthanc, enhancements to monster play and much more!

“2010 has been a year of unprecedented growth for The Lord of the Rings Online with our successful introduction of a free-to-play option for our players,” said Kate Paiz, Executive Producer of The Lord of the Rings Online. “This is going to be another outstanding year for the game as we progress on our journey toward Mordor and it all begins with our upcoming November update. The journey will carry through 2011 ending with our arrival in the epic region of Isengard where players will confront the raging war and shadow that has spread across Middle-earth.”

NEW FEATURES:

• Experience the Rise of Isengard – The Epic Story continues as the Grey Company makes its way south into Dunland, but troubles arise as their road takes them into lands where Dunlending forces, marshaled by the Wizard Saruman, prepare for war. The Rangers must seek new allies and face dangerous new foes, chief among them the traitor Saruman, whose web of intrigue threatens to endanger your quest, your friends, and your life.

• Increased Level Cap — Players will be able advance their characters up to level 70, gaining access to new traits, virtues, skills and class quests.

• Expanded Monster Play – LOTRO’s monster play system will get a major revamp including opening up the feature to all players, changes to monster player skills and advancement and a brand new region for players to battle for or against the forces of evil.

So, let us know if you’re interested in picking this up or if you’ve had your fill of Middle-earth. We’ll of course keep you posted on the specifics of the release as they are announced.

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur man blir vip? alltså var ska jag köpa gamercards och sådär

Permalänk

Logga in på ditt lotro konto: https://cogaccounts.codemasters.com/?skin=lotro?&territory=En...

Väl inloggad välj "make payment" och gå vidare till "Make a single instant payment". Där finns 5st olika betalningsalternativ: paypal, kreditkort, click and buy, pay by cash och game time cards. Dessvärre efter en snabb googling så verkar det vara ont om butiker i sverige som säljer game cards. Själv använder jag paypal, funkar klockrent.

Visa signatur

Friskyttarna
http://friskyttarna.eu
Ett Svenskt LotRO kinship - Evernight (EU)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snake_MMOfocus:

Logga in på ditt lotro konto: https://cogaccounts.codemasters.com/?skin=lotro?&territory=En...

Väl inloggad välj "make payment" och gå vidare till "Make a single instant payment". Där finns 5st olika betalningsalternativ: paypal, kreditkort, click and buy, pay by cash och game time cards. Dessvärre efter en snabb googling så verkar det vara ont om butiker i sverige som säljer game cards. Själv använder jag paypal, funkar klockrent.

g2play säljer ut game cards för 120 spänn eller så

G2PLAY.net :: Lord of The Rings Online

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

g2play säljer ut game cards för 120 spänn eller så

G2PLAY.net :: Lord of The Rings Online

var skriver jag in koden sen? och är det en sida man kan lita på, lite nojig när det gäller att handla på internet

angående att betala på codemaster-hemsidan så verkade en månad där kosta lika mycket som två gör på g2p

rätta mig gärna

och tack för tipsen

Permalänk
Skrivet av wewill:

var skriver jag in koden sen? och är det en sida man kan lita på, lite nojig när det gäller att handla på internet

angående att betala på codemaster-hemsidan så verkade en månad där kosta lika mycket som två gör på g2p

rätta mig gärna

och tack för tipsen

Köper du ett game card på nätet, följer du sedan instruktionerna jag bifogade i mitt förra svar för att kunna aktivera koden.

Visa signatur

Friskyttarna
http://friskyttarna.eu
Ett Svenskt LotRO kinship - Evernight (EU)

Permalänk
Medlem

Någon som lirar på Eldar som skulle vilja hjälpa min hunter i lvl 21?

Visa signatur

Stationär: Ingen just nu, men snart.

Telefon: Iphone 3GS

Bärbar: MacBook Pro från 2011.

Permalänk
Skrivet av Wiland:

Någon som lirar på Eldar som skulle vilja hjälpa min hunter i lvl 21?

Tyvärr inte. Vi finns på Evernight, annars hade vi hjälpt dig.

Visa signatur

Friskyttarna
http://friskyttarna.eu
Ett Svenskt LotRO kinship - Evernight (EU)

Permalänk
Medlem

Ah okejokej! Vilken lvl och ras är du i?

Visa signatur

Stationär: Ingen just nu, men snart.

Telefon: Iphone 3GS

Bärbar: MacBook Pro från 2011.

Permalänk
Skrivet av Wiland:

Ah okejokej! Vilken lvl och ras är du i?

Men hunter level 59. Med hjälp menade jag inte bokstavligen mig själv, utan snarare vårt kinship. Vi har medlemmar i allt från level 20 till 65, varav ett tiotal nya i din level ungefär. Men som sagt, du är inte på Evernight så det blir svårt att hjälpa dig.

Visa signatur

Friskyttarna
http://friskyttarna.eu
Ett Svenskt LotRO kinship - Evernight (EU)

Permalänk
Medlem

Vilken server spelar ni på?
Själv sitter jag på Withywindle och känner mig lite ensam

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nessur:

Vilken server spelar ni på?
Själv sitter jag på Withywindle och känner mig lite ensam

ja kör på snowbourne i ett svenskt kin som heter sain minuial

Visa signatur

Stationär: FD Define R4 | Asus P8Z77-V Pro | Core i5 3570K @ 4.23GHz | 8 GB Corsair Vengeance @1648Mhz | Asus Radeon HD 7790 | Samsung Evo 850 512 GB | Win 10 Home x64 | NAS Synology 210j 2x2TB Samsung F4

Permalänk
Medlem

Hur funkar dual-wielding? Just nu har jag en 2Handed yxa som gör 27-44 "common damage" Och har 14.2 DPS, om jag nu skulle använda mig utav dubbla vapen tex; två svärd som skadar 25-30 common och har 12 DPS vardera, skulle det innebära att jag skadar ca 25+25 varje gång jag slår då?
Kollade runt lite på Lotro wikin men hittade inget.
Är en level 18 Champion om det spelar någon roll.

Permalänk
Medlem

Ska testa Lotro nu men jag behöver en "mr Miyagi" som kan lära mig, btw vilken server ska jag ta och finns det en aktiv svensk guild som vill ta emot mig?

Visa signatur

Extrem indiespel gamer

Permalänk
Medlem
Skrivet av yuuraki:

Ska testa Lotro nu men jag behöver en "mr Miyagi" som kan lära mig, btw vilken server ska jag ta och finns det en aktiv svensk guild som vill ta emot mig?

Tjenare! Jag spelar själv inte särskilt ofta och kan inte alltför mycket om LotRO, men jag kan tipsa dig om gillen eller kinship som de heter i LotRO.

Det finns tre svenska kinship som jag känner till och jag har själv varit medlem i två av dem.

Det första är Friskyttarna ( Friskyttarna | Evernight EU ) - ett härligt och hjälpsamt gäng på servern Evernight.
För att gå med i Friskyttarna krävs en ansökan på deras forum.

Det andra är Sain Minuial ( Sain Minuial ) - ett lika härligt och hjälpsamt gäng fast på servern Snowbourn. För att gå med i Sain Minuial krävs det att man är över level 15 och att man skriver en ansökan på deras forum.

Det tredje är Svenska Krigare ( Svenska Krigare ) som jag inte själv har varit medlem i, men bara hört gott om. De finns på servern Eldar. Osäker på vad som krävs för att gå med, men jag gissar på att det är ansökan på deras forum som gäller.

Lycka till i LotRO och i jakten på kinship!

Må väl.

Visa signatur

Tidigare använt ilsken som användarnamn.

Permalänk
Medlem

Jag rekommenderar helt klart Friskyttarna. Jag är själv medlem där och det ångrar jag inte en sekund

btw Snake vad heter du på Friskyttarna.

Visa signatur

I7 4790k 4.0Ghz Corsair H105 | ASUS VII Hero | EVGA GTX 780Ti Classified | 16 GB HyperX Fury | Seagate 450GB | WD 3TB | Corsair Obsidian 750d | EVGA Supernova G2 850W | EIZO Foris FG2421 | Filco Ninja Majestouch 2 TKL MX-Brown | Logitech G502

http://Friskyttarna.eu

Permalänk
Skrivet av Qnott:

Jag rekommenderar helt klart Friskyttarna. Jag är själv medlem där och det ångrar jag inte en sekund

btw Snake vad heter du på Friskyttarna.

Snake är mitt online nick på forum sedan många år, men ingame känner du mig som Mistblinde.

Apropå kinship är alla naturligtvis välkomna till Friskyttarna. Vi är idag runt 45-50 medlemmar och har en härligt skön blandning av killar, tjejer och par i alla åldrar. Men som Ilsken mycket korrekt skriver, finns det svenska kinship på andra servers också, så det är bara att välja.

Visa signatur

Friskyttarna
http://friskyttarna.eu
Ett Svenskt LotRO kinship - Evernight (EU)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snake_MMOfocus:

Snake är mitt online nick på forum sedan många år, men ingame känner du mig som Mistblinde.

Apropå kinship är alla naturligtvis välkomna till Friskyttarna. Vi är idag runt 45-50 medlemmar och har en härligt skön blandning av killar, tjejer och par i alla åldrar. Men som Ilsken mycket korrekt skriver, finns det svenska kinship på andra servers också, så det är bara att välja.

Misstänkte det här jag såg level och klass. Kul att träffa lite friskyttar på andra ställen.
ses in game

Visa signatur

I7 4790k 4.0Ghz Corsair H105 | ASUS VII Hero | EVGA GTX 780Ti Classified | 16 GB HyperX Fury | Seagate 450GB | WD 3TB | Corsair Obsidian 750d | EVGA Supernova G2 850W | EIZO Foris FG2421 | Filco Ninja Majestouch 2 TKL MX-Brown | Logitech G502

http://Friskyttarna.eu

Permalänk
Medlem

Satan vad svårt det ska vara att hitta Tin deposits, någon som har tips på vart man kan hitta dem?, copper och barrow iron hittar jag överallt men tin verkar vara sjukt svårt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nessur:

Satan vad svårt det ska vara att hitta Tin deposits, någon som har tips på vart man kan hitta dem?, copper och barrow iron hittar jag överallt men tin verkar vara sjukt svårt.

Såg en hel del i The Shire nu när jag sprang omkring där..

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Corsair RM850 850W - EK-AIO Basic 240 - Intel Core i9 12900K 3.2 GHz 30MB - Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3200MHz CL - MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix - Samsung 980 M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Skrivet av Nessur:

Satan vad svårt det ska vara att hitta Tin deposits, någon som har tips på vart man kan hitta dem?, copper och barrow iron hittar jag överallt men tin verkar vara sjukt svårt.

Bästa stället att farma tin är Midgewater Marsh, men jag misstänker att med så mycket låglevels som det är på servrarna nu är du inte den enda som letar

Visa signatur

i7 4770K @ 3,5Ghz | MSI Z87-S02 | 2 x Geforce GTX780 3Gb | 2 x 8Gb DDR3 1600Mhz | Samsung 840 Evo 500Gb SSD

i7 950 @ 3,06Ghz | MSI X58A-GD65 | 2 x Geforce GTX460 OC 1Gb | 3 x 2Gb DDR3 1333Mhz | Corsair Force Series 120Gb SSD