Vilka minnen till mitt datorpaket?

Permalänk
Medlem

Vilka minnen till mitt datorpaket?

Hejsan!

Jag undrar vilka minnen jag ska ha till mitt datorpaket. Som ni ser har jag i nuläget valt det som är populärast på prisjakt men om jag förstår det rätt så är det inte optimalt för mitt moderkort? (någon påpekade det i tidigare tråd)

Om ni har synpunkter på de övriga komponenterna så är det också välkommet men inget flamewar mellan amd/intel

http://img21.imageshack.us/img21/1536/dator3k.jpg

Permalänk

Men jag ser inget dator system? :S

Visa signatur

Amd Ryzen 3900x -I- H100i -I- Asus ROG STRIX X470-F Gaming -I- Asus GTX 3060 12GB -I- 32gb HyperX RGB @3600mhz -I- Chieftec nitro 650w Bronze -I- Corsair MP510 1gb m.2, Ocz trion 150 128gb och 240gb -I- Windows 10 Home -I- Fractal R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av martin_opell:

Men jag ser inget dator system? :S

Verkar ha knasat till det lite, här är en direktlänk:
http://img21.imageshack.us/img21/1536/dator3k.jpg

Permalänk
Medlem

De ska väl fungera i vilket väder som helst?

har inte stött på något problem med de amd systemen jag har byggt med dem minnena, dock kanske man ska se över vilka spänningar man har på dem i bios vid första uppstart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pewtah:

De ska väl fungera i vilket väder som helst?

har inte stött på något problem med de amd systemen jag har byggt med dem minnena, dock kanske man ska se över vilka spänningar man har på dem i bios vid första uppstart.

Det säger du... Det här med att se över spänningarna i BIOS har jag ingen erfarenhet av. Ska man alltid göra det med sina minnen eller gäller det endast i särskilda fall (såsom detta)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av victorix:

Det säger du... Det här med att se över spänningarna i BIOS har jag ingen erfarenhet av. Ska man alltid göra det med sina minnen eller gäller det endast i särskilda fall (såsom detta)?

Helst ska man ju alltid se över så att det stämmer överens med specifikationerna på ramminnena med t.ex klockhastighet, Latens m.m. Men de flesta moderkort brukar klara av det ganska bra själva.