Permalänk
Medlem

funkar Xbox 360 kontroll till PC?

hej jag är sugen på att köpa en gamepad kontroll till min PC och jag undrar om Xbox 360s trådade kontroll funkar till PC?
Jag kör windows 7 ultimate x64
Kontroll - Xbox 360 - Elgiganten

och god jul!

MVH Jake

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk

Yes ! Har 2 st funkar utmärkt !! PnP!

Permalänk
Medlem

Så länge den är med sladd

Visa signatur

Lwl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Westelindh:

Yes ! Har 2 st funkar utmärkt !! PnP!

Den funkar till alla spel va?
jag läste lite efter jag la ut och jag har hört att gamepads inte alltid funkar till alla spel :S
har du varit med om att dom inte funkat?

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk

aa det är inte alla spel som funkar t.ex. mass effect till pc funkar inte gamepads

Permalänk
Medlem
Skrivet av Greensurre:

aa det är inte alla spel som funkar t.ex. mass effect till pc funkar inte gamepads

fan det var ju ett av spelen jag vill spela med gamepad

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk

jo blir lite surt jag köpte min trådlössa för att spela mass effect men det funkade till Assassin's creed 2 så det var inte helt wasted

Permalänk
Medlem

Lista med spel som stödjer 360 kontrollen!

På denna länken ( Xbox 360 Controller Support for PC (video game concept) ) finns en full lista med spel som stödjer 360 kontrollen fullt ut (spelen är alltså utvecklade för just 360 kontrollen)

Kan även tipsa om att köra en trådlös kontroll med mottagare från tex. Inet

Visa signatur

CPU: i7 960 | MB: Asus Rampage III Extreme | RAM: 24GB Corsair Dominator | GPU: Sapphire RX 480 8GB | NÄTAGG: Corsair AX1200

Permalänk
Medlem

lite gammal tråd men jag svarar iaf.

Både trådlösa (givetvis med en mottagare) och trådande kontroller fungerar utmärkt med windows, som sagt. För alla situationer som inte stöder en handkontroll kan man använda xpadder Xpadder.com treksamt om det fungerar riktigt bra med spel men det är guld om man har en htpc eller liknande som man vill spela upp musik film osv på direkt från soffan.

programmet binder valfri musrörelse/tangenbords tryckning till valfri knapp på handkontrollen, fungerar riktigt bra.

Visa signatur

Det som flöt iland senast.