Använda HDMI kabel med datorskärm

Permalänk
Medlem

Använda HDMI kabel med datorskärm

Hej, nu är det så att jag ska använda HDMI kabel från min datorskärm till datorn, när jag kopplar in den händer inget speciellt, men när jag byter skärminställningar till HDMI så ser jag bara bakgrundsbilden och inget annat, inga ikoner osv. Kan inte klicka på något heller, utan ser bara bakgrundsbilden.
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=477710#info
Detta är min datorskärm

Permalänk

Det verkar ju endå som att du får bild? = Skulle inte gissa på att skärmen krånglar.

1. Kan du ctrl+alt+deletea?
2. Om det går, kolla i processes om du har explorer.exe igång.
3. Om inte (som förmodligen), tryck File > New Task (Run...) > Skriv; explorer
4. Hoppas att allt dyker upp

Visa signatur

Citera gärna för svar.

Permalänk
Medlem

Svar-> Uhm nej när jag trycker ctrl+alt+delete så blir skärmen svart.
Det blir lixom en svart ram runt bakgrundsbilden.

edit: försökte printa o lägga in i paint men när jag printar så finns inte den svarta ramen som jag skrev förut kvar.

Permalänk
Medlem

låter som att den är inställd som sekundär skärm, har du muspekaren (dra den sakta åt alla håll tills du kan tänka dig ha sett den för o kolla)
isf högerklicka o gå in på skärminställningar kanske?

Permalänk
Medlem

Det går inte klicka ngnstans, man ser bara bakgrundsbilden inte muspekaren eller nåt, ngn som vet?

Permalänk
Medlem

Det låter som att datorn tror att skärmen är en projektor eller liknande, vet dock inte hur man löser det.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Jag startade om min dator, det löste sig då.

Permalänk
Medlem

win + p är det för att växla output läge i win7 iaf. låter som du lyckats få utökat skrivbord på den utgången.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk

Höger klicka på skrivbordet och välj "Skärmupplösning".
Tryck på datorskärmen du ska använda och bocka i "Gör den här bildskärmen till primär bildskärm".

Permalänk
Medlem

#9 Tack det funkade! Men jag har tyvärr fortfarande kvar den svarta saken runt skärmen, någon som vet hur det fixas?

Permalänk
Medlem

Gissar på att ditt grafikkort inte scalat ut bilden för att den inte fattar att det är en TV. Kolla grafikkortets kontrollpanel.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Skrivet av Bebet:

#9 Tack det funkade! Men jag har tyvärr fortfarande kvar den svarta saken runt skärmen, någon som vet hur det fixas?

Ändra upplösning på den till "native".
Om det är Full-HD är native 1920x1080 (1080p), HD-ready (720p) är 1280x720