beställer om 1 h är detta en OK hemmaserver

Permalänk
Medlem

beställer om 1 h är detta en OK hemmaserver

behöver en dator som ska vara kopplad till TV och internet som klarar 1080P och blueray...är detta bra paket?

http://www.inet.se/kundvagn/visa/157273/2011-01-27

/ändrar mig hela tiden känns det som

EDIT: ändrade i köpet

Permalänk
Medlem

Lägg till ett passivt Radeon, typ http://www.inet.se/artikel/5408848/powercolor-radeon-hd5450-5...
Så klarar du 1080p utan problem.

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lasse.L:

Lägg till ett passivt Radeon, typ http://www.inet.se/artikel/5408848/powercolor-radeon-hd5450-5...
Så klarar du 1080p utan problem.

varför ett bättre grafikkort då processorn har inbygd grafik låt han börja med det, däremot så anser jag at minnes mängden är för liten minst 4bg

Visa signatur

Ursäkta Videfix va bara tvungen den va så bra. Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem

Den bör klara 1080p utan ett kraftfullare grafikkort. Min stationära dator kör C2D 3,2Ghz spelar upp utan problem. I HTPCn kör jag en X2 3Ghz funkar det med(har ett grafikkort men funkar bra även med DXVA avstängt). Detta gäller MKV filer. Kör XBMC och Windows 7 har alltid ca 900Mb minne över, totalt 2Gb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kockski:

varför ett bättre grafikkort då processorn har inbygd grafik låt han börja med det, däremot så anser jag at minnes mängden är för liten minst 4bg

Nej, kan t.o.m. klara sig med 1 GB.

Permalänk
Medlem

blev detta paketet med en lite kraftfullare processor (100 kr dyrare)

får bli mer lagring senare på den är säker på att jag klarar mig med 2 gb RAM
ska bara köra något videouppspelning och windows 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kockski:

Eftersom grafikkortet stödjer Dxva, vilket kan vara trevligt när man kör HD film. Stödjer det inbyggda grafikkortet det, så är det ju lugnt.

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem

Det inbyggda stöder inte "äkta" 1080p24. Det kan bli lite ryckigt, om man är känslig.

Visa signatur

Asus P8Z-77, i7-3770K 32GB DDR3, ATI 5850, Samsug 830-256 H50, 5.5TB HD, LG GGW-H20L blu-ray, Thermaltake 750W, HP 30" 2560x1600.
Intel NUC3217 16GB 256GB Crucial m4 6235 wifi, DiNovo mini
Acer 3830T 8GB (server med 21TB USB disk), HP 8560W 16GB 180GB SSD, HP 2560p 1TB, Asus UX21, QNAP 409Pro 7TB NAS,.

Permalänk
Medlem

får den imorgon ska direkt installera och testa en 1080p så ska jag berätta vad jag tycker sen ^^ (kommer kanske en byggloggochså(

Permalänk
Medlem

1080p funkar alldeles utmärkt med den inbyggda grafiken i Clarksdale, inget behov av ett grafikkort således. DXVA ska vara påslaget för bästa prestanda även med den inbyggda grafiken.

Visa signatur

ii7 2600K @ 4500 mhz, P8Z68-V Pro, 16 GB Vengeance LP @ 1600 mhz, Samsung 830 256 GB (system), X25-M 160 GB, Chieftec 650W PSU, GTX 660 2GB, CM ATCS 840, NH-D14, WIN 8 pro. Sidekick - Acer TimelineX 3820TG.

Permalänk
Medlem

ing3en som reagerade på att tex inte vanliga nätdelar passar i detta chassi >.>

Permalänk
Medlem
Skrivet av pokelia:

ing3en som reagerade på att tex inte vanliga nätdelar passar i detta chassi >.>

Det är så sant, det finns inte heller någon 5,25 plats för BR läsare

Visa signatur

ii7 2600K @ 4500 mhz, P8Z68-V Pro, 16 GB Vengeance LP @ 1600 mhz, Samsung 830 256 GB (system), X25-M 160 GB, Chieftec 650W PSU, GTX 660 2GB, CM ATCS 840, NH-D14, WIN 8 pro. Sidekick - Acer TimelineX 3820TG.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sorkin:

Det är så sant, det finns inte heller någon 5,25 plats för BR läsare

BR läsare behövs inte. det hade jag i åtanke OM man tar bort fästet för SFX nätdelen..och borrar 2 hål så får faktiskt ett vanlig agg plats

Permalänk
Medlem

körde helt ok på 1080P filmer. ljudet är riktigt sjysst från det inbytggda med

men jag har ett p0roblem... hur gör jag så att datorn väljer HDMI utgången som förstahands? när jag stänger av den och sätter på den så glömmer den bort att den kör på en TV och visar ingen bild. då måste jag koppla in en VGA skräm och välja tvn som första hands igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pokelia:

körde helt ok på 1080P filmer. ljudet är riktigt sjysst från det inbytggda med

men jag har ett p0roblem... hur gör jag så att datorn väljer HDMI utgången som förstahands? när jag stänger av den och sätter på den så glömmer den bort att den kör på en TV och visar ingen bild. då måste jag koppla in en VGA skräm och välja tvn som första hands igen.

Det är samma kontrollpanel som intel kör på sina integrerade laptopkretsar va? Vad jag vet så kommer min bärbara ihåg vilka skärmar som ska ha vilken upplösning och vara primär när jag kopplar in dem, har då bara vga-ingång. Har du senaste drivrutinen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Det är samma kontrollpanel som intel kör på sina integrerade laptopkretsar va? Vad jag vet så kommer min bärbara ihåg vilka skärmar som ska ha vilken upplösning och vara primär när jag kopplar in dem, har då bara vga-ingång. Har du senaste drivrutinen?

nä körde dem via CD skivan---

inte en aning med kretsar men jag satte TVn som primär

Permalänk
Medlem
Skrivet av pokelia:

nä körde dem via CD skivan---

inte en aning med kretsar men jag satte TVn som primär

Kolla då om det finns några nya på hemsidan. Skadad iaf inte

Permalänk
Medlem

Jag kör också i3 inbyggda grafik men har inte samma problem, jag får bild via HDMI direkt i uppstarten.
Det finns nya drivisar för grafiken på Intels hemsida, färska från januari, som är värda att ladda ner vare sig det har med problemet att göra eller inte.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Kolla då om det finns några nya på hemsidan. Skadad iaf inte

hittade felet. när jag drar ut min VGA kabel stöter jag till HDMI kabeln...när jag sätter i VGA för att den inte startar på TVn händer samma sak

alltså är det min hdmi kabel som glappar (eller gud förbjude) eller mitt nya moderkort. och då blir ajg lite sur och gnällig.

ska testa senare emd en annan hdmi kabel men jag vä'ntar lite....