Permalänk
Inet
Skrivet av BlackDistortioN:

Tjaa inet! Kommer ni ta in något typ av mini-psu, såna riktigt små som går bara på en 12V voltare som den här http://www.mini-box.com/picoPSU-90 , håller på med ett projekt nu och skulle behöva en sån liten rackare, annars blir det att impotera. Och föresten varför alla dessa förseningar med SP 2500? Tack för en bra hjälp!

Det är tyvärr svårt att få tag på dessa för oss till ett rimligt pris. Men vi håller ögonen öppna och om tillfälle ges köper vi in ett gäng!

Skrivet av THEBADGUY:

Hej Inet!

Sitter och ska göra en beställning av er, och funderar på att beställa en fläktkontroll också.
Och ni ska även montera allt åt mig, så min fråga är nu:
Kommer ni att montera fläktkontrollen också?
https://www.inet.se/artikel/5321325/scythe-kaze-q-3-5-flaktko...

Mvh Nicklas Svensson

EDIT: Har ni tagit bort Gigabyte GTX580 ur sortimentet? :S

Skrivet av Supermotard:

Varför har ni inte kvar Gigabyte GTX580??

Jupps, vi monterar allt som går att montera.

Ny version av Gigabyte GTX580 uppe på hemsidan!

Skrivet av flyawaynille:

Vet ni när ni kommer att få in antec big boy?

Antec Big Boy beräknas landa under morgondagen.

Skrivet av Janeway:

Vad har hänt med Inets färdigbyggda datorer "Taurus"? Finns bara två modeller att välja mellan.

Pga. problemen med Sandy Bridge har vi varit tvungna att stoppa försäljningen av dessa. Nya varianter med exempelvis Core i5 760 dyker upp inom kort!

Skrivet av Toivo83:

Liten notis:

Datorkomponenter > TV-kort > så finns kategorierna - Externa Interna Tillbehör Pinnacle

Borde inte Pinnacle ligga under interna eller externa?
Eller ska den ha en egen kategori så?

Vidarebefordrat till ansvarig inköpare som kollar på det!

Skrivet av Nathanael:

Hej!

Kom på att det vore kul med en ny funktion på Inet!
När man beställer - varför får man inte skicka med ett meddelande på max ~160 tecken, med en liten hälsning till er?

Det skulle förhoppningsvis få alla på lite (om möjligt) gladare humör - plus att man kanske skulle kunna göra något kul av det?

Varje månad utses det bästa/finaste/roligaste meddelandet, och författaren till det får en viss förmån.
Till exempel USB-minne, en viss procent rabatt eller extra godis nästa gång personen beställer från er?

Jag hoppas inte detta ger era kodare tråkigt arbete - och att jag inte är den enda som skulle uppskattat en sådan funktion!

Textfält för kort info från kunden är absolut en bra ide. Ditt önskemål är vidarebefordrat till ansvariga.

Skrivet av seville57:

Hej Inet.

Undrar om ni har möjlighet att kunna plocka hem ett Promise TX2650 SATA SAS PCIe kort som ska användas i ett Asus P8P67 Deluxe moderkort?

Kommer upp på hemsidan inom kort på nedan länk.

http://www.inet.se/artikel/5401559/io-raid-promise-tx26502-po...

Skrivet av usl:

Finns det något nys om när dessa kort kommer anlända? Verkar som de flesta andra varianterna på 560 korten har anlänt och även finns i lager.

Kortet landar med lite tur under morgondagen, annars är det nästa vecka som gäller!

Skrivet av Sockervadd:

jag vill köpa något nytt till min dator. MEn vet inte vad jag ska skaffa.
Jag har just nu en q6600 överclockad till 3.2ghz. 4gb 1066mhz ram. ati 4870x2 och mekaniska diskar.
Det jag har tänkt på är ett nytt grafikkort då dom spelen jag spelar ej använder 2 grafik kärnor. Men är inte säker.
Vad tycker ni?

Dra ett mail till info@inet.se eller kontakta vår kundtjänst för hjälp. Ett tips är även att ta hjälp av forummedlemmarna och posta direkt i forumet.

Fortsatt trevlig vecka!

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Inet
Skrivet av Juggernawt:

Kommer Inet att ta in Silverstone Grandia GD06 chassin? Letat med ljus och lykta efter någon som har denna i lager men den verkar inte vara "lanserad" ännu. Chassit skulle passa så bra i nya AMD Fusion-system!

Frågan är skickad vidare, om vi kan ta in lådan kommer den upp på hemsidan inom kort!

Skrivet av pokelia:

gjorde en RMA på FD vit chassi ... för att ljudisoleringen på sidorna trillade av. ni skickade nya TACK för det.....men ni kunde inte ha skickat ett par vita sidor som passade till mitt vita chassi?

http://www.sweclockers.com/forum/71-butiker-och-tillverkare/8...

Vänligen, kontakta oss på info@inet.se respektive service@inet.se eller slå oss en signal på 031-652700 för enskilda ärenden.

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Ny version av Gigabyte GTX580 uppe på hemsidan!

Fortsatt trevlig vecka!

Mvh / Inet

När får ni in dessa kort i lager? Jag beställde 3st i morse och behöver de nästa vecka.

Edit: oj såg nu att de redan fanns i lager stod att de skulle komma in den 5e förut.

Permalänk

Fick mitt Sennheiser PC 360 idag efter att ha bytt ut det mot ett trasigt Steelseries 7H.

Ända jag kan klaga på att jag skickade mail att jag ville byta, OCH ville få svar på hur detta ska gå till. Men inget svar, fick då lurarna hemskickade direkt, förvånad pga man trodde skulle få likadana man skicka i.

Annars skit bra butik och personal!

Permalänk
Medlem

Jag har precis fått hem mitt HD 6950 som jag längtat efter då mitt HD 4870x2 tyvärr har dött. En liten rolig notis var att eftersom jag vet att det ibland skickas med godis i paketen så skrev jag som orderkommentar: "Ingen lakrids tack " och det enda som fanns med i paketet utom grafikkortet och packningsluften var en ensam pingvinstång med lakridssmak.

Jag skrattade rätt gott åt det.

Ni är underbara :).

Permalänk

jag har tänkt köpa ett usb minne för att ha windows på. Undrar vilket ni rekommenderar? Jag sitter just nu tänker på ett LaCie MosKeyto 8GB.

Permalänk
Medlem

När kommer Corsair 8gb (2x4096) 1333mhz in i lager? Väntat aslänge på den och det stod att det skulle komma in den fjärde men tydligen ändrades det igen till försenad

EDIT: Efter att ha kontaktat kundtjänst så löste de det direkt

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D GPU: ASUS GeForce RTX 4070Ti TUF Gaming RAM: Crucial 32GB DDR4 3200MHz CL16 Mobo: ASUS TUF GAMING B550-PRO PSU: Corsair RM1000x SSD: Crucial P5 Plus 2TB Chassi: Fractal Design North OS: Windows 10 Education 64-bit

Permalänk
Medlem

Kommer ni ta in denna laptop?
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=808415

Vore intressant och se vad priset isåfall skulle ligga på.

EDIT:
https://www.inet.se/artikel/1969620/asus-eeepc-1215n-u3-svart

USB-port 4 st, 1st USB 2.0 och 2st USB 3.0
Räknar jag 1 + 2 = 3 och inte 4st.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Felsökning garanti.

Hej Jag köpte en fullständig dator utan (chassie) av er för några månader sen. Problemet är nu att den fryser upp helt då och då. jag har testkört alla komponenter utom moderkort + cpu i andra datorer. och tror att det är där felet ligger.

CPUn är en
Phenom II X6, 1055T

moderkort ett
Gigabyte GA-880GM-UD2H

kan jag lämna in delarna hos er för felsökning?
Om det är ett hårdvarufel gäller garantin trots att det är jag själv som monterat ihop datorn?
Jag har inte utfört några modifikationer på någon del av datorn.

Visa signatur

Asus z68-v pro | i7 2600k | Thermalright Silver Arrow | Asus GTX 1070 Strix | Corsair Vengeance 1600MHz 16GB | Seasonic X-460 | Samsung 850 EVO 500
ASRock Z87 Extreme6 | i7 4770S | Cooler Master Hyper 212 Evo | Crucial Ballistix 16GB 1600Mhz | be quiet! E9 | Samsung 840 EVO 250 | WD RED 6+6 TB, WD Green 4+4 TB

Permalänk

Hallå inet! Jag hade tänkt beställa ett SB paket och jag skulle faktiskt precis beställa då jag såg att moderkortet (asus p67 LE) hade utgått. Jag läste om det i ett par dar och nu är jag medveten om felet med sata 3gbs. Det jag undrar är :
1) om det fortfarande går att beställa dessa moderkort( asus p67 LE) från er hemsida.
2) om det går att beställa och man gör det, är man då fast med ett defekt moderkort eller kan jag byta ut det till ett fungerande mobo när de "friska" kommer fram (tror det var runt maj). Jag klarar mig på 2 portar ett tag men jag vill kunna lägga till fler senare.
3) (nybörjar fråga) Om jag köper ett defekt mobo nu och har det tills de "friska" kommer fram och sedan byter ut det, måste jag formatera min Hd och förlora OS och allt som finns på den? Den sista frågan kan väl de flesta här hjälpa mig med.
Edit: glömde en sak, angående fråga 2, är det gratis( förutom eventuella frakt kostnader).
Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av BoofnBafn:

Hallå inet! Jag hade tänkt beställa ett SB paket och jag skulle faktiskt precis beställa då jag såg att moderkortet (asus p67 LE) hade utgått. Jag läste om det i ett par dar och nu är jag medveten om felet med sata 3gbs. Det jag undrar är :
1) om det fortfarande går att beställa dessa moderkort( asus p67 LE) från er hemsida.
2) om det går att beställa och man gör det, är man då fast med ett defekt moderkort eller kan jag byta ut det till ett fungerande mobo när de "friska" kommer fram (tror det var runt maj). Jag klarar mig på 2 portar ett tag men jag vill kunna lägga till fler senare.
3) (nybörjar fråga) Om jag köper ett defekt mobo nu och har det tills de "friska" kommer fram och sedan byter ut det, måste jag formatera min Hd och förlora OS och allt som finns på den? Den sista frågan kan väl de flesta här hjälpa mig med.
Edit: glömde en sak, angående fråga 2, är det gratis( förutom eventuella frakt kostnader).
Tack!

Jag kan svara på alla frågor.
1.Nej det går inte eftersom intel stoppat all försäljning.
2.Om du redan haft ett kort så skulle du få byta ut det, men nu har du inget och kommer inte att få tag på något.
3. Om du byter till ett likadant så ska du inte behöva formatera eftersom alla drivrutiner o.dyl. är samma.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Skrivet av Piece of Cake:

Jag kan svara på alla frågor.
1.Nej det går inte eftersom intel stoppat all försäljning.
2.Om du redan haft ett kort så skulle du få byta ut det, men nu har du inget och kommer inte att få tag på något.
3. Om du byter till ett likadant så ska du inte behöva formatera eftersom alla drivrutiner o.dyl. är samma.

Tack för svaren men är du hundra 100% på att det ej går att beställa? Så här står det på inets sida angående återkallning av Sb Mobos, upplagt den 2:a februari
"Vi får nu löpande förfrågningar från kunder som vill köpa Sandy Bridge-moderkort och är medvetna om risken att SATA 3Gb/s-portarna kan få problem med tiden. Kontakta vår kundtjänst för hjälp, vi kan fortfarande leverera kort till de som är medvetna om omständigheterna men ändå vill köpa"
Är mkt tacksam för svaret på 3:edje frågan men jag vill fortfarande vara säker på första och andra, hoppas du inte inte tar illa upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oraklet123:

Hej Jag köpte en fullständig dator utan (chassie) av er för några månader sen. Problemet är nu att den fryser upp helt då och då. jag har testkört alla komponenter utom moderkort + cpu i andra datorer. och tror att det är där felet ligger.

CPUn är en
Phenom II X6, 1055T

moderkort ett
Gigabyte GA-880GM-UD2H

kan jag lämna in delarna hos er för felsökning?
Om det är ett hårdvarufel gäller garantin trots att det är jag själv som monterat ihop datorn?
Jag har inte utfört några modifikationer på någon del av datorn.

Du åker självklart på en felsöknigsavgift, 500 Kr. Ifall en kompnent är trasig går det på garantin men frågan är om Inet byter ut den kontansfritt eller om tar ytterligare en serviceavgift.
http://www.inet.se/support/priser

Permalänk

Hej! Kommer ni ta in Asus E35M1-I Deluxe?
Ni har trots allt MSI E350IA-E45.

Visa signatur

~Mental åt min signatur :( (Sedan 2002)
Uppdaterad signatur 9 år senare:
|Asus P8P67 Pro| Intel I7 2600K@4,6 Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz 8-8-8-24 | Corsair H70 | OCZ 1250W 80+ Gold | 2x VTX3D Radeon HD7950 3Gb @930, VRM @1250 | Corsair Force 120GB + x antal satadiskar |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BoofnBafn:

Tack för svaren men är du hundra 100% på att det ej går att beställa? Så här står det på inets sida angående återkallning av Sb Mobos, upplagt den 2:a februari
"Vi får nu löpande förfrågningar från kunder som vill köpa Sandy Bridge-moderkort och är medvetna om risken att SATA 3Gb/s-portarna kan få problem med tiden. Kontakta vår kundtjänst för hjälp, vi kan fortfarande leverera kort till de som är medvetna om omständigheterna men ändå vill köpa"
Är mkt tacksam för svaret på 3:edje frågan men jag vill fortfarande vara säker på första och andra, hoppas du inte inte tar illa upp.

Ja, dom säljer sandy bridge kort.

Permalänk
Skrivet av Stakz:

Ja, dom säljer sandy bridge kort.

Tack, letade även efter länken till min inköpslista och såg asus p67 LE och såg att det gick att köpa. Så frågan som kvarstår för mig är om jag blir fast med ett defekt mobo om jag köper nu eller om jag kan byta ut det som de som är köpta innan detta fel blev känt?

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av BoofnBafn:

Så frågan som kvarstår för mig är om jag blir fast med ett defekt mobo om jag köper nu eller om jag kan byta ut det som de som är köpta innan detta fel blev känt?

Det känns lite fel att du skulle kunna medvetet köpa ett defekt kort nu och sen få ett helt nytt när den riktiga lanseringen sker...

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BoofnBafn:

Tack för svaren men är du hundra 100% på att det ej går att beställa? Så här står det på inets sida angående återkallning av Sb Mobos, upplagt den 2:a februari
"Vi får nu löpande förfrågningar från kunder som vill köpa Sandy Bridge-moderkort och är medvetna om risken att SATA 3Gb/s-portarna kan få problem med tiden. Kontakta vår kundtjänst för hjälp, vi kan fortfarande leverera kort till de som är medvetna om omständigheterna men ändå vill köpa"
Är mkt tacksam för svaret på 3:edje frågan men jag vill fortfarande vara säker på första och andra, hoppas du inte inte tar illa upp.

Jag visste inte att de skrivit det, my bad. Tycker dock att det är konstigt att de gör det. Och jag skulle inte ha köpt om jag visste att nåt var defekt från början.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Hej,

Priset på ert AMD-uppgraderingspaket: http://www.inet.se/artikel/1517131/uppgraderingspaket-amd-phe... för 2790:- känns lite omotiverat när man kan plocka de individuella delarna för 2463:- ( http://www.inet.se/kundvagn/visa/180002/uppgradera- )

Mvh

Visa signatur

FD r3 | MSI 870A-G54 | 965 BE @ Stock | Corsair 4 GB | CM 212+ | PC HD6850 PCS+ | 1 TB Samsung F3 | FD Tesla 650w

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av seijsing:

Hej,

Priset på ert AMD-uppgraderingspaket: http://www.inet.se/artikel/1517131/uppgraderingspaket-amd-phe... för 2790:- känns lite omotiverat när man kan plocka de individuella delarna för 2463:- ( http://www.inet.se/kundvagn/visa/180002/uppgradera- )

Mvh

2620 eller nåt sånt fick jag det till, men för mycket i vilket fall.

Permalänk

Val av grafikkort

Hej Inet:

Har ni möjlighet att få in grafikkort av andra märke, typ Asus, EVGA, Gainward (för Nvidia) och Asus, Sapphire (för AMD)?

Tack på förhand

Permalänk
Medlem
Skrivet av oraklet123:

Hej Jag köpte en fullständig dator utan (chassie) av er för några månader sen. Problemet är nu att den fryser upp helt då och då. jag har testkört alla komponenter utom moderkort + cpu i andra datorer. och tror att det är där felet ligger.

CPUn är en
Phenom II X6, 1055T

moderkort ett
Gigabyte GA-880GM-UD2H

kan jag lämna in delarna hos er för felsökning?
Om det är ett hårdvarufel gäller garantin trots att det är jag själv som monterat ihop datorn?
Jag har inte utfört några modifikationer på någon del av datorn.

Skrivet av kobb3:

Du åker självklart på en felsöknigsavgift, 500 Kr. Ifall en kompnent är trasig går det på garantin men frågan är om Inet byter ut den kontansfritt eller om tar ytterligare en serviceavgift.
http://www.inet.se/support/priser

Tack men kan du förtydliga lite? Om jag lämnar in delarna och det är fel på dem, vad händer då? felet finns i moderkort eller processor. Behöver jag fortfarande betala för felsökning?

Visa signatur

Asus z68-v pro | i7 2600k | Thermalright Silver Arrow | Asus GTX 1070 Strix | Corsair Vengeance 1600MHz 16GB | Seasonic X-460 | Samsung 850 EVO 500
ASRock Z87 Extreme6 | i7 4770S | Cooler Master Hyper 212 Evo | Crucial Ballistix 16GB 1600Mhz | be quiet! E9 | Samsung 840 EVO 250 | WD RED 6+6 TB, WD Green 4+4 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av oraklet123:

Tack men kan du förtydliga lite? Om jag lämnar in delarna och det är fel på dem, vad händer då? felet finns i moderkort eller processor. Behöver jag fortfarande betala för felsökning?

Kommer de fram till att det faktiskt är fel på hårdvaran ersätter de vanligtvis delen med en ny. Gratis.
Hittar de däremot inget fel debiterar de dig hela kostnaden och skickar tillbaka det.

Visa signatur

"Anger dwells only in the bosom of fools."
- A. Einstein

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Newklear:

Det känns lite fel att du skulle kunna medvetet köpa ett defekt kort nu och sen få ett helt nytt när den riktiga lanseringen sker...

Och du vet självklart att Inet säljer alla de 10-15% defekta korten?

Visa signatur

-| Intel I7-2600K Lapped | ASUS Sabertooth P67 | Corsair Vengeance 1600MHz 16gb | 2 x Sapphire 6970 2gb | EK Vattenkyl | 2 x Corsair Force GT 120gb SSD | WD Black 1TB | Corsair AX1200w | 3 x BenQ 22" LED |-
-| KRK RoKIT5 | AudioBOX | Maschine Mikro |- http://www.sweclockers.com/image/gallery/2011/12/28/Sdc15039....

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/artikel/2203677/hp-tft-zr24w-24-ips-panel

Kommer denna skärm komma in den 9'nde? Och ungefär hur många? Bara så att man vet

Tack på förhand både för svar och för en verkligen grym butik!

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Pissespann:

Och du vet självklart att Inet säljer alla de 10-15% defekta korten?

Nej, och det vet nog varken inet eller någon annan heller, det är ju just därför dom stoppat försäljningen...

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Inet
Skrivet av fluff3n:

Fick mitt Sennheiser PC 360 idag efter att ha bytt ut det mot ett trasigt Steelseries 7H.

Ända jag kan klaga på att jag skickade mail att jag ville byta, OCH ville få svar på hur detta ska gå till. Men inget svar, fick då lurarna hemskickade direkt, förvånad pga man trodde skulle få likadana man skicka i.

Annars skit bra butik och personal!

Skönt att det löste sig, men givetvis ska vi i framtiden försöka informera bättre om hur ärendet fortlöper.

Skrivet av Pedbor:

Jag har precis fått hem mitt HD 6950 som jag längtat efter då mitt HD 4870x2 tyvärr har dött. En liten rolig notis var att eftersom jag vet att det ibland skickas med godis i paketen så skrev jag som orderkommentar: "Ingen lakrids tack " och det enda som fanns med i paketet utom grafikkortet och packningsluften var en ensam pingvinstång med lakridssmak.

Jag skrattade rätt gott åt det.

Ni är underbara :).

Tack!

Skrivet av Sockervadd:

jag har tänkt köpa ett usb minne för att ha windows på. Undrar vilket ni rekommenderar? Jag sitter just nu tänker på ett LaCie MosKeyto 8GB.

Vi kör ingen support här i forumet, men dra gärna ett mail till info@inet.se eller skapa en tråd här på forumet för hjälp!

Skrivet av Toivo83:

Kommer ni ta in denna laptop?
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=808415

Vore intressant och se vad priset isåfall skulle ligga på.

EDIT:
https://www.inet.se/artikel/1969620/asus-eeepc-1215n-u3-svart

USB-port 4 st, 1st USB 2.0 och 2st USB 3.0
Räknar jag 1 + 2 = 3 och inte 4st.

Inköpsavdelningen kollar på det, datorn kommer upp på hemsidan om det är något vi kan få in!

Skrivet av oraklet123:

Hej Jag köpte en fullständig dator utan (chassie) av er för några månader sen. Problemet är nu att den fryser upp helt då och då. jag har testkört alla komponenter utom moderkort + cpu i andra datorer. och tror att det är där felet ligger.

CPUn är en
Phenom II X6, 1055T

moderkort ett
Gigabyte GA-880GM-UD2H

kan jag lämna in delarna hos er för felsökning?
Om det är ett hårdvarufel gäller garantin trots att det är jag själv som monterat ihop datorn?
Jag har inte utfört några modifikationer på någon del av datorn.

Jajamensan, inga problem! Om jag förstått det rätt har du köpt delarna var för sig och då lämnas garanti på varje enskild del. Om du vill att vi ska göra felsökningen och ta reda på vad som är fel kommer det att utgå en felsökningsavgift för att täcka våra kostnader.

Vänligen kontakta vår serviceavdelning på service@inet.se eller 031-652700 för mer hjälp och information!

Skrivet av BoofnBafn:

Hallå inet! Jag hade tänkt beställa ett SB paket och jag skulle faktiskt precis beställa då jag såg att moderkortet (asus p67 LE) hade utgått. Jag läste om det i ett par dar och nu är jag medveten om felet med sata 3gbs. Det jag undrar är :
1) om det fortfarande går att beställa dessa moderkort( asus p67 LE) från er hemsida.
2) om det går att beställa och man gör det, är man då fast med ett defekt moderkort eller kan jag byta ut det till ett fungerande mobo när de "friska" kommer fram (tror det var runt maj). Jag klarar mig på 2 portar ett tag men jag vill kunna lägga till fler senare.
3) (nybörjar fråga) Om jag köper ett defekt mobo nu och har det tills de "friska" kommer fram och sedan byter ut det, måste jag formatera min Hd och förlora OS och allt som finns på den? Den sista frågan kan väl de flesta här hjälpa mig med.
Edit: glömde en sak, angående fråga 2, är det gratis( förutom eventuella frakt kostnader).
Tack!

Här kommer svar på frågorna!

1. Det går att beställa om ni kontaktar kundtjänst, det är viktigt att kunden är införstådd att det är förhöjd felfrekvens på korten som finns i lager nu.
2. Vi lämnar garanti som vanligt och om SATA2-portarna är defekta på ditt moderkort byts kortet enligt garanti utan kostnad för kund. Just nu avvaktar vi för att se vad för utbytesprogram de olika tillverkarna kommer att erbjuda.
3. Med största sannolikhet kommer du ej behöva ominstallera Windows. Eventuellt får du kontakta Microsoft för att återaktivera Windows.

Skrivet av KalleKulspruta:

Hej! Kommer ni ta in Asus E35M1-I Deluxe?
Ni har trots allt MSI E350IA-E45.

Kommer upp på hemsidan inom kort!

Skrivet av BoofnBafn:

Tack, letade även efter länken till min inköpslista och såg asus p67 LE och såg att det gick att köpa. Så frågan som kvarstår för mig är om jag blir fast med ett defekt mobo om jag köper nu eller om jag kan byta ut det som de som är köpta innan detta fel blev känt?

Se svar ovan.

Skrivet av seijsing:

Hej,

Priset på ert AMD-uppgraderingspaket: http://www.inet.se/artikel/1517131/uppgraderingspaket-amd-phe... för 2790:- känns lite omotiverat när man kan plocka de individuella delarna för 2463:- ( http://www.inet.se/kundvagn/visa/180002/uppgradera- )

Mvh

Fixat nu, tack!

Skrivet av TheLostEden:

Hej Inet:

Har ni möjlighet att få in grafikkort av andra märke, typ Asus, EVGA, Gainward (för Nvidia) och Asus, Sapphire (för AMD)?

Tack på förhand

Vi jobbar hårt för att få in andra märken, dock har vi i dagsläget inte möjlighet att plocka in fullsortiment av ovan märken, men det är inte omöjligt att en eller två av tillverkarna dyker upp i framtiden.

Skrivet av erdraug:

http://www.inet.se/artikel/2203677/hp-tft-zr24w-24-ips-panel

Kommer denna skärm komma in den 9'nde? Och ungefär hur många? Bara så att man vet

Tack på förhand både för svar och för en verkligen grym butik!

Inköpsavdelningen försöker åter igen få datumet bekräftat. Datumet på hemsidan uppdateras inom kort om HP lämnar ny information.

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Är det Creative Gigaworks T20 Series II ni har eller reative Gigaworks T40 Series II för bilden är det t40 men det står t20 så?

Visa signatur

Main dator| Define R3|i7 930|Asus P6X58D-E|1TB Western Digital Caviar Black SATA III|Corsair TX 950W|Creative Sound Blaster Audigy SE|Samsung SH-S223C|GTX 480|Corsair 6 gb ram 1600 Mhz|Windows 7 64 bit| Dell Ultrasharp U2311h|Logitech G700|Logitech G110
Ljud|Denon Avr-1311|Elac FS 57.2|Elac CC 51.2|Dynavoice dynamite S-61|Proson rumble R-8|AKG K 242 HD|AKG K550

Permalänk
Medlem

Är det bara jag eller är ni inte riktigt lika snabba längre? Förut hade ordern skickats när man vaknade om den lades på kvällen innan, men numera är det sena eftermiddagen, och en gång tom dagen efter. Ni är inte billigast, utan folk handlar för bra upplagd sida och service. Tänk på det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagom:

Är det bara jag eller är ni inte riktigt lika snabba längre? Förut hade ordern skickats när man vaknade om den lades på kvällen innan, men numera är det sena eftermiddagen, och en gång tom dagen efter. Ni är inte billigast, utan folk handlar för bra upplagd sida och service. Tänk på det

Ordrar som läggs före klockan 17 skickas samma dag, tidigare har jag för mig att det var klockan 15. Det är inte Inet som kör ut paketen själva, posten har också med ett par fingrar (eller en arm) i leveransen vet du.

Inet kanske inte alltid är billigast av alla, men alltid konkurrenskraftiga när det gäller pris. Jag betalar gladeligen några procent extra för god service.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10