Permalänk
Medlem

Blir detta paketet bra? - 4.6K

Så vad tycker ni om detta paketet för min 4.5K Budget?

http://www.inet.se/kundvagn/visa/193877/4-6k-budget

Blir det bra som en Budget speldator??.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem

Blir säkert bra.
En sak bara, du behöver inte kylpasta för det sitter ju redan monterat på amds stock kylare. Sen om du vill byta är ju en annan sak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hawkeye01:

Blir säkert bra.
En sak bara, du behöver inte kylpasta för det sitter ju redan monterat på amds stock kylare. Sen om du vill byta är ju en annan sak.

Jo personligen tycker jag inte att den som kommer med är speciellt bra..

Och MX-2 kyler bättre än MX-3,4.. enligt mig i alla fall. Sen så var det ändå billigt.

När det kommer till LED fläktarna så vet jag att jag inte kommer kunna se något från ut sidan, men det var också billiga (50kr st) och fläktar är ju bra att ha

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem

Det går ju att spara in på t.ex DVD-läsaren och koppla in en provisoriskt när du behöver det Sen så kanske du skulle tänka på en phenom x2 och testa låsa upp?

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Så... det går att låsa upp kärnor? (Notera att jag inte är den bästa när det kommer till CPU)

Och hur mycket bättre/Sämre blir prestandan?

Edit: Hur låser man upp då?

Genom att gå in på MSconfig, Boot, Advanced, Max Cores?

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem
Skrivet av QuinnoX:

Så... det går att låsa upp kärnor? (Notera att jag inte är den bästa när det kommer till CPU)

Och hur mycket bättre/Sämre blir prestandan?

Edit: Hur låser man upp då?

Genom att gå in på MSconfig, Boot, Advanced, Max Cores?

Eftersom jag aldrig kört AMD så kan jag inte riktigt svara på det, men tror det ska finnas någon guide här på sweC där det även står "anledningen" till att man kan låsa upp
En phenom x4 ska vara rätt mycket bättre än en athlon x4 ja.

Man låser upp genom BIOS med en funktion där

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Skrivet av QuinnoX:

Så vad tycker ni om detta paketet för min 4.5K Budget?

http://www.inet.se/kundvagn/visa/193877/4-6k-budget

Blir det bra som en Budget speldator??.

Det finns bara 2st 120mm platser för fläktar i det chassit och den ena är upptagen för man får en fläkt med chassit. Så det räcker med att du köper till 1 fläkt. Vill du så kan du köpa 1 120mm fläkt och 1 80mm fläkt.

Visa signatur

Gigabyte Radeon HD 6850 | AMD Phenom II x4 955 BE | Cooler Master Hyper 212 plus | MSI 870a-G54 | Corsair 4GB 1333 MHz | Corsair 600w | 500GB Samsung Spinpoint F3 | Cooler Master Elite 334 | BenQ TFT 21.5" LED..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Eftersom jag aldrig kört AMD så kan jag inte riktigt svara på det, men tror det ska finnas någon guide här på sweC där det även står "anledningen" till att man kan låsa upp
En phenom x4 ska vara rätt mycket bättre än en athlon x4 ja.

Man låser upp genom BIOS med en funktion där

Skulle du kunna fixa en guide eller något? är rätt usel på att söka (+ Lat)

Vill nämnligen jättegärna har 4 Cores, vill inte göra fel köp.

EDIT: Ny Kundvagn: http://www.inet.se/kundvagn/visa/195205/epic-face

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem

Någon som vill bedömma?

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!