CV/personligt brev... till fiske/vildmarkslivs butik.

Permalänk
Medlem

CV/personligt brev... till fiske/vildmarkslivs butik.

Hej hej! Nu är det så att jag ska söka ett tillfälligt jobb inför sommaren på en Fiske, jakt och vildmarks butik där jag bor. Jag studerar på heltid just nu och därför jag behöver ett jobb till sommaren då man har ledigt från högskola.

Jag handlar ofta där, då min svåger jobbar där på heltid. Jag är intresserad av fiske, kanske inte så mycket om själva vildmarken men som sagt det är inte det jag ska prata om.

Det jag vill ha hjälp med är väl hur man ska slänga fram ett catchigt CV som får dem att bli intresserade av mig. Så om ni har lite tips osv hur man ska få dom att verkligen läsa mitt cv från start till slut så vore detta ett super tillfälle att hjälpa mig. Samt att jag uppskattar all hjälp jag kan få. Då jag känner mig lite Oinspirerad med vad man kan slänga fram för att sopa mattan med de andra sökande.

det jag antar att alla andra kommer skriva som söker är väl att dom börjar CV:t med att säga att dom älskar fiska eller vara i skogen. därför man ska stå ut lite tror jag.

det pluset jag har är att min svåger lägger ett gott ord för mig.

Tackar på förhand för svar Mvh Linus Sandberg!

Visa signatur

Citera för svar!
[CPU: Intel i5-750][Modekort: EVGA P55 LE][GFX: Powercolor HD5850PCs+ 1GB][RAM: A-Data Game series 1600MHz 4GB][Chassi:Fractal Define R2, Tit][HDD : 500GB WDC Black][PSU: Fractal Design Newton R2, 650W][CPU Kylning: Scythe Kama Angle][OS: W7 Ultimate 64-bit]

Permalänk
Medlem

Ett hett tips är att du promenerar dit och ber att få prata med chefen (din svåger vet säkert namnet). Presentera dig först, småsnacka lite och om de behöver folk till sommaren så kan du ju maila in ett cv.

Redan där har du hamnat bland de första i kön.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk

Jag skulle säga som Nightcraw. Gå ner och prata med dom som skall rekrytera. Om dom har ett ansikte att koppla till ansöka sen kommer vara mycket till din fördel, lättare att komma ihåg dig och sticka ut från mängden. Sen så tycker inte jag att så mycket av intressen och sånt skall stå i cv:t utan där skall bara yrkeserfarenhet och studier stå tillsammans med annan relevant fakta. Det du pratar om är mer ett personligt brev, och gå ner och prata med personalen är mycket bättre än ett personligt brev.

Permalänk
Skrivet av NYYankee:

Hej hej! Nu är det så att jag ska söka ett tillfälligt jobb inför sommaren på en Fiske, jakt och vildmarks butik där jag bor. Jag studerar på heltid just nu och därför jag behöver ett jobb till sommaren då man har ledigt från högskola.

Jag handlar ofta där, då min svåger jobbar där på heltid. Jag är intresserad av fiske, kanske inte så mycket om själva vildmarken men som sagt det är inte det jag ska prata om.

Det jag vill ha hjälp med är väl hur man ska slänga fram ett catchigt CV som får dem att bli intresserade av mig. Så om ni har lite tips osv hur man ska få dom att verkligen läsa mitt cv från start till slut så vore detta ett super tillfälle att hjälpa mig. Samt att jag uppskattar all hjälp jag kan få. Då jag känner mig lite Oinspirerad med vad man kan slänga fram för att sopa mattan med de andra sökande.

det jag antar att alla andra kommer skriva som söker är väl att dom börjar CV:t med att säga att dom älskar fiska eller vara i skogen. därför man ska stå ut lite tror jag.

det pluset jag har är att min svåger lägger ett gott ord för mig.

Tackar på förhand för svar Mvh Linus Sandberg!

Något som är lite risky, men kan kanske resultera i att man öppnar ögonen är ju att slänga in ett grafisk element som tillhör kategorin. Dvs, lägg in en lax med 80% genomskinlighet i CV:t. Det kan ses som kladdigt, eller så kan det sticka ut lite. Välj inte en annan färg på pappret än vitt bara, folk försöker med det också, och det ser ut som skit oftast. Men bäst är nog att räcka över det direkt till chefen. Bara säga att din svåger har skickat dig. (under förutsättning att denna person som tar emot CV:t vet vem han är (vet ju inte hur stor butiken är)).

Visa signatur

Main: FD R2 - CoolerMaster Silent Pro M 700W - AsRock Z77E-ITX - Intel i5 3570K @ Stock - 4GB Corsair XMS3 1333MHz - Corsair SSD Force 3 Series 120GB - Gigabyte GeForce GTX 560 Ti OC 1GB - Win 7