Permalänk
Medlem

Bilden fryser

Köpte en färdigbyggd dator på Inet för att slippa diverse eventuella problem men problem är just vad jag fått.

* Någon enstaka gång blir skärmen svart för ett par sekunder men kommer sedan tillbaka. I Windows loggbok lyder meddelandet vid den tidpunkten;

"Grafikdrivrutinen nvlddmkm slutade svara och har återställts."

* Bilden fryser helt enkelt fast (om spel eller film är igång hörs ett oväsen först) och man kan bara starta om.

* Tangetbordet och musen slutar fungera helt plötsligt (lasern under musen lyser inte).

Allting är uppdaterat men inget verkar hjälpa. Måste jag skicka tillbaks alltihop?

Länk till dator -> https://www.inet.se/artikel/1517095/inet-taurus-overkill-game...

Permalänk
Medlem

Hej Pelle!

Jag har haft samma problem och du är inte ensam där ute !!
Det är otroligt många som upplever samma fel som du.

Det är en fel mellan Nviidia - microsoft samt även Ati förekommit....

Jag har nog testat allt som finns att testa tills jag lyckades åtgärda problemet efter 3 månaders hårslitande...

Gör såhär.

Steg 1 : Tanka ner senaste drivrutinerna till ditt grafikkort så dom finns lätttillgängliga.
Steg 2: Inaktivera Windows Update!
Steg 3: Avinstallera ALLA drivrutiner till grafikkortet eller som har med grafikkortet att göra (Notera.. vissa system har Ethernet "nätverkdriviisarna" via grafikdrivrutinerna. om du har en skiva med drivisar se till att installera den inviduellt efter omstart)
Steg 4: Du har nu startat om datorn 1000 gånger grattis... Installera nu de nyaste drivrutinerna till grafikkortet.
och Starta om.

Det som är viktigt att veta är att du kommer säkert få massa windows medelanden efter avinstallation att du ska ladda ner något från microsoft för att saker ska fungera GÖR INTE DETTA!!

Det enda som antagligen kommer saknas efter du installerat dom nya drivisarna är att du manuellt måste installera Ethernet drivrutinerna (finns ofta på medföljande skiva)

Testade detta på 3 olika datorer med samma fel alla har fungerat hitiils dock har jag mindre hår på huvudet... men men.... Lycka till återkom med resultat

Permalänk
Medlem
Skrivet av XaaN:

Hej Pelle!

Jag har haft samma problem och du är inte ensam där ute !!
Det är otroligt många som upplever samma fel som du.

Det är en fel mellan Nviidia - microsoft samt även Ati förekommit....

Jag har nog testat allt som finns att testa tills jag lyckades åtgärda problemet efter 3 månaders hårslitande...

Gör såhär.

Steg 1 : Tanka ner senaste drivrutinerna till ditt grafikkort så dom finns lätttillgängliga.
Steg 2: Inaktivera Windows Update!
Steg 3: Avinstallera ALLA drivrutiner till grafikkortet eller som har med grafikkortet att göra (Notera.. vissa system har Ethernet "nätverkdriviisarna" via grafikdrivrutinerna. om du har en skiva med drivisar se till att installera den inviduellt efter omstart)
Steg 4: Du har nu startat om datorn 1000 gånger grattis... Installera nu de nyaste drivrutinerna till grafikkortet.
och Starta om.

Det som är viktigt att veta är att du kommer säkert få massa windows medelanden efter avinstallation att du ska ladda ner något från microsoft för att saker ska fungera GÖR INTE DETTA!!

Det enda som antagligen kommer saknas efter du installerat dom nya drivisarna är att du manuellt måste installera Ethernet drivrutinerna (finns ofta på medföljande skiva)

Testade detta på 3 olika datorer med samma fel alla har fungerat hitiils dock har jag mindre hår på huvudet... men men.... Lycka till återkom med resultat

Hej!

Jag har haft samma problem nu i snart ett år, men med ett XFX Radeon HD 5770-kort. (amdkmdap)
Du menar att jag bara ska stänga av Windows Update och installera nya drivisar till grafikkortet och sen är det klart?
Det där med ethernet fattade jag inte och jag tror inte det rör mig heller.
Men alltså om detta nu funkar så begriper jag inte ett smack! Jag har ju då avinstallerat mina drivrutiner till grafikkortet i felsäkert läge 100-tals ggr och ränsat med driversweeper, sen installerat nya men utan resultat. Och du menar att det är windows update som ställer till med problem varje gång?
Jag har också testat alla möjliga "lösningar" som finns i forum btw.

Jag ska prova o se imorn om det hjälper. Återkommer!
Thx for bringing new hope

Permalänk
Medlem

Hjälpte inte =/

Permalänk
Medlem
Skrivet av MackeHa:

Hjälpte inte =/

Felet kan ju orsakas av massor av saker ända ner till tgb och mus, så du kanske har något annat som är vajsing! Prova plocka bort allt du har med usb, prova gärna med annat tgb och mus om du har! Koppla även loss extra HDD, DVD-spelare, extra ljudkort o.s.v. Kör på minsta möjliga, är allt ok provar du lägga till en sak i sänder och testar dig fram tills du hittar det som är trasigt.

Om du fortfarande har felet kvar när du kör minsta möjliga setup, prova köra dina minnen ett i taget!
Sen kan man prova köra utan powerknappen och resetknappen som kanske spökar.
Hittar du inget fel behöver du prova med andra prylar som nätagg, grafikort.

Permalänk

rekommomenderar att ringa in till Inet om det nu var dem som hade byggt ihop den. de brukar veta vad du ska göra för att fixxa det så att du slipper skicka in den.