Problem med blinkande skärmar. Radeon 5870

Permalänk
Medlem

Problem med blinkande skärmar. Radeon 5870

Tjo!

Följande problem uppkommer ibland men inte alltid och om jag har startat om datorn så kommer det aldrig. Om jag t.ex. ska starta BC2 så blinkar skärm 1 till och blir svart, sen blinkar skärm 2 till och blir svart, sen blir det vit bild på 1an, kan blinka till något annat på 2an sen håller det på så ett tag. Som värst kan det alltså ta 2min innan man kommer in till menyerna.

Samma grej om jag ska installera något som kräver att man accepterar på den där admin rutan eller vafan det är. Kan ta 30sec innan själva rutan kommer upp och så bara blinkar det och blir svart ett par gånger innan det.

Antar att det kan vara något med hz? Men båda skärmarna har jag på 60hz och BC2 samma där, vsync är på. Samsungskärmar båda 2, 1a har 1920x1080 som maxupplösning och den lite äldre har 1680x1050.

Har testat gamla drivare osv. Vore väl nästan enklare att diagnostisera om det hände jämt kanske men som sagt startar jag om datorn funkar det precis som det ska och det kan det göra i ett par dagar med lite tur.

Har ett par gadgets framme som mäter aktivitet på CPUkärnorna samt hur mycket minne som utnyttjas och det är verkligen inte så att det är där det flaskar.

\Seb

Visa signatur

i7 2600K - MSI P67A GD65 - EVGA 970 GTX - Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 - Windows 10 64bit