Macbook Pro 2011 - beställningar, leveranser - första intryck

Permalänk
Medlem

Håller med om att UPS är värdelösa. Hos mig säger de "vi kommer mellan 09-17".. Väldigt troligt att man är hemma som sagt en vardag då. Men de brukar komma förbi runt kl 15-16 har jag lärt mig nu.

Visa signatur

MacBook Pro 15.4" Retina | 2.3 GHz i7-3615QM | 16 GB DDR3L 1600 MHz | 256 GB SSD | 10.9.3 Mavericks
PowerBook 12" | 1.5 GHz PowerPC G4 | 1.25 GB DDR PC2700 | 80 GB Toshiba | 10.5.8 Leopard

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sheep:

Någon som vet om man kan ansluta flera skärmar via displayporten? Man kan ju t.ex. ansluta både en extern hårddisk och en skärm, men kan man ansluta 2 skärmar?

Skulle ja inte tro, om apple hade en sådan funktion skulle de annonseras hårt och få de att framstå som nått nytt och revolutionerande. Även fast de är gammalt...

Visa signatur

Gaming Rigg: Cooler Master HAF X - Asus P8P67 PRO - Corsair 4gb 1333mhz - Intel Core i5 2500k - Sapphire radeon 6950 2GB - 1tb spinpoint f3 HDD - XFX Black edition 750w
KringRustning: Mus: Logitech G500 - Tangentbord: Logitech G110 - Headset: Ace Edge SX500

Permalänk
Medlem

Bara nyfiken: Är det nån som faktiskt fått en mac med SnB levererad än ? Det verkar ju inte så..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sheep:

Någon som vet om man kan ansluta flera skärmar via displayporten? Man kan ju t.ex. ansluta både en extern hårddisk och en skärm, men kan man ansluta 2 skärmar?

Verkar inte gå utan extern grafikkort via USB. Här är lite mer info. http://www.macxperience.com/2010/07/11/connecting-multiple-ex...

Visa signatur

Laptop: FSC Amilo sa3650 med ZM87 + GraphicBooster (Externt Radeon HD3870)
Laptop: MacBook Pro 13" 2011

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldskool:

Bara nyfiken: Är det nån som faktiskt fått en mac med SnB levererad än ? Det verkar ju inte så..

Njää jag tror inte det. jag beställde min 20 min efter apple store gick online och har inte fått den än.. tror jag får den imorgon dock.. vet inte finns säkert någon som beställt med fast delivery eller något men ingen i detta forumet tror jag.. I usa har många fått de levererade

Visa signatur

Proud owner of PS5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Jag köpte en sån här, så eBay.
Minnet var från komplett, dock Crucial 4GB 1333MHz, två st (alltså inget paket).

Hur lång tid tog det att få hem din OptiBay? Beställde du bara en sådan eööer har du även beställt ngn externt chassi till DVD enheten typ (http://cgi.ebay.com/External-USB-case-enclosure-for12-7mm-SAT...)? Jag är nämligen intresserad av båda 2 till min nyligen beställda MBP 13".

Visa signatur

Laptop: FSC Amilo sa3650 med ZM87 + GraphicBooster (Externt Radeon HD3870)
Laptop: MacBook Pro 13" 2011

Permalänk

jag beställde min den 27 feb och min har åkt ifrån danmark nu så den kommer nog imon då? vad gör de om man inte e hemma på dagen när de kommer? kan man åka och hämta den någon stans då eller?

Permalänk
Skrivet av Johanvonessen:

jag beställde min den 27 feb och min har åkt ifrån danmark nu så den kommer nog imon då? vad gör de om man inte e hemma på dagen när de kommer? kan man åka och hämta den någon stans då eller?

Kul för dig, jag beställde 28:e, och den lämnade Kina idag -.-
Leveransdatum - 15 Mars (ändrat från 9-11 och 14).

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem

det känns som att detta är en instegsmodell för att det senare kommer att komma maxade versioner,
eller bara ett alternativ tills den nya riktigt uppdaterade versionen kommer med liquid metal etc...

Visa signatur

"This is VAR, spelled A-U-T-O"

Permalänk
Skrivet av Alexandberg:

Kul för dig, jag beställde 28:e, och den lämnade Kina idag -.-
Leveransdatum - 15 Mars (ändrat från 9-11 och 14).

Ojj den sved nog:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johanvonessen:

Ojj den sved nog:(

Ja min lämnade också danmark nu under kvällen. synd att maninte kunde ha en GPS position på frakten och köra och möta den..

Visa signatur

Proud owner of PS5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kreppe:

det känns som att detta är en instegsmodell för att det senare kommer att komma maxade versioner,
eller bara ett alternativ tills den nya riktigt uppdaterade versionen kommer med liquid metal etc...

Har för mig att jag läst någonstans att det blir ny design 2012. Var nog ett rykte iofs.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Adrian:

Hur lång tid tog det att få hem din OptiBay? Beställde du bara en sådan eööer har du även beställt ngn externt chassi till DVD enheten typ (http://cgi.ebay.com/External-USB-case-enclosure-for12-7mm-SAT...)? Jag är nämligen intresserad av båda 2 till min nyligen beställda MBP 13".

Jag beställde den i söndags, har inte fått något än. 10-20 dagar påstår ju säljaren i varje fall.
Externt köpte jag inget, då det inte kändes som att jag kommer använda CD/DVD alls minus att rippa köpta saker hemma... då blir det väl en annan dator helt enkelt.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Jag beställde den i söndags, har inte fått något än. 10-20 dagar påstår ju säljaren i varje fall.
Externt köpte jag inget, då det inte kändes som att jag kommer använda CD/DVD alls minus att rippa köpta saker hemma... då blir det väl en annan dator helt enkelt.

För mig tog det två veckor.
Beställde inte heller någon extern, men ska nog göra det.
Ville se så optibayen kom fram o fungerade innan jag beställde mer grejer, men det var inga problem alls, fungerar klockrent.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Langenhagen, Germany 04.03.2011 8:04 Avgångsskanning
Langenhagen, Germany 04.03.2011 3:39 Ankomstskanning
Koeln, Germany 04.03.2011 0:05 Avgångsskanning
Koeln, Germany 03.03.2011 0:28 Importskanning

Stod still i nästan 24 timmar i Koeln, så nu ser det inte så just ut längre. Måndag känns som tidigast.

Permalänk
Medlem

Hah, ni ska vara glada. Jag beställde min direkt när den släpptes och den har inte ens börjat byggas än.

Visa signatur

optimisten påstår att vi lever i den bästa av världar, medan pessimisten fruktar att det är sant

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henkan:

http://www.anandtech.com/show/4084/intels-sandy-bridge-upheav...

Förvisso värstingvarianten på mobila Sandy Bridge men HD3000 verkar vara i par med gamla goda 310-320M vilket ändå får anses helt okej för en integrerad krets. En integrerad grafikkrets är för första gången i respektabel/acceptabel klass.

Drar man upp inställningarna till medium så drar 320m ifrån intels integrerade krets. Och det med en äldre core 2 duo processor. 320m gick att överklocka rätt duktigt också. Det här är ett steg bakåt precis som på den tiden man körde med intel gma 950 för att senare gå över till nvidias 9400m. Kan tänka mig att nästa uppgradering blir något liknande för instegsmodellen.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Skriver nu från min Macbook Pro 13", i7, 128gb SSD!

fick den levererad för ca 30 minuter sedan!

Visa signatur

Proud owner of PS5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ethaan:

Skriver nu från min Macbook Pro 13", i7, 128gb SSD!

fick den levererad för ca 30 minuter sedan!

!! jag fick också min ungefär samtidigt! Sitter dock på jobb just nu så har inte hunnit packa upp den än.
Blev så besviken när jag såg din post då jag tänkte köra en "FIIIRST!" Men gött att dom börjat levereras till folk nu!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaskfe:

!! jag fick också min ungefär samtidigt! Sitter dock på jobb just nu så har inte hunnit packa upp den än.
Blev så besviken när jag såg din post då jag tänkte köra en "FIIIRST!" Men gött att dom börjat levereras till folk nu!

Vilket datum beställde ni? Jag beställde den 27'e feb och kan fortfarande inte följa transportföretaget på apples hemsida

Vart kan man spåra mer ingående?

Visa signatur

"I've tried to change the world since 1989, but God won't give me the source code."

Jesus-freak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av smeden89:

Vilket datum beställde ni? Jag beställde den 27'e feb och kan fortfarande inte följa transportföretaget på apples hemsida

Vart kan man spåra mer ingående?

När den skickats iväg så får du ett UPS tracking nummer via email från apple som du kan söka med via ups.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moranic:

När den skickats iväg så får du ett UPS tracking nummer via email från apple som du kan söka med via ups.se

GAH! Jag blir galen.. det står att den har skickats och har gjort det sen i måndags, men inte har vi fått något mer mail inte

Visa signatur

"I've tried to change the world since 1989, but God won't give me the source code."

Jesus-freak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av smeden89:

GAH! Jag blir galen.. det står att den har skickats och har gjort det sen i måndags, men inte har vi fått något mer mail inte

Planera leverans:
måndag, 07.03.2011, Innan dagens slut
Senaste plats:
Skickats vidare - Langenhagen, Germany, fredag, 04.03.2011

Och min skickades i tisdags. Och om din skickades i måndags så borde väl den komma idag eller imorgon?

Permalänk
Medlem

Ingen som har koll på om någon apple återförsäljare fått in dessa i lager?

Visa signatur

Flest teknikprylar när man dör vinner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Z0rk:

Ingen som har koll på om någon apple återförsäljare fått in dessa i lager?

Machuset i Halmstad fick in några i måndags, har ingen aning om hur det ser ut i dagsläget dock.

Permalänk

skriver nu också på min macbook pro 13 beställde den 27 feb

Permalänk
Medlem

Gah kan de inte bara få ut dem i butikerna.
Sitter utan laptop just nu då min gamla valde att packa ihop.

Inte kört Mac innan så vill testa och känna på den innan det blir ett köp.

Visa signatur

Flest teknikprylar när man dör vinner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Z0rk:

Gah kan de inte bara få ut dem i butikerna.
Sitter utan laptop just nu då min gamla valde att packa ihop.

Inte kört Mac innan så vill testa och känna på den innan det blir ett köp.

Ser ju precis ut som 2010 modellerna, gå och känn på dom?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Z0rk:

Gah kan de inte bara få ut dem i butikerna.
Sitter utan laptop just nu då min gamla valde att packa ihop.

Inte kört Mac innan så vill testa och känna på den innan det blir ett köp.

Finns den gamla i butikerna kan du lika gärna känna på den.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

13" är riktigt fin! Nu ska man bara vänja sig vid OS X också