Permalänk
Medlem

popup fönster

Vill göra ett popup fönster som fungerar i alla webbläsare, har sett några såna på en del hemsidor. Det måste vara något javascript som används med ajax? Fönstret ska alltså komma upp automatiskt när sidan laddar, och det verkar även komma upp om man har stängt av popup fönster. Vad ska jag googla på? När jag söker på javascript popup så får jag bara det vanliga som man kan blocka med webbläsaren. ( jag ska inte använda detta till något spam)

Permalänk
Medlem

Du kan ju "göra" ett fönster med en div. Bara att centrera det, sätta ett högt z-index och sätta bredd/längd. Frågan är vad du ska ha det till, jag gissar på att du inte behöver ett fönster för det du tänkt göra.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

Du kan ju "göra" ett fönster med en div. Bara att centrera det, sätta ett högt z-index och sätta bredd/längd. Frågan är vad du ska ha det till, jag gissar på att du inte behöver ett fönster för det du tänkt göra.

jag ska använda det till när jag har underhåll på min hemsida. Så kommer det upp i mitten med ett meddelande, och själva sidan ska bli mörk när fönstret dyker upp. Och sedan kan man klicka på stäng eller esc för att stänga det.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av kobbe92:

jag ska använda det till när jag har underhåll på min hemsida. Så kommer det upp i mitten med ett meddelande, och själva sidan ska bli mörk när fönstret dyker upp. Och sedan kan man klicka på stäng eller esc för att stänga det.

Då ska det göras i javascript. Du kan ladda ner lightbox, och kolla på strukturen. Eller om du vill göra det riktigt lätt för dig kan du använda lightbox, och göra ditt meddelande till en bild. Det är lätt och fungerar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon133239:

Då ska det göras i javascript. Du kan ladda ner lightbox, och kolla på strukturen. Eller om du vill göra det riktigt lätt för dig kan du använda lightbox, och göra ditt meddelande till en bild. Det är lätt och fungerar.

har hållt på med lightbox förut men hur får man det att hoppa upp automatiskt?

Permalänk
Medlem

Jag löste det en gång i tiden genom att i body load, anropa en funktion som klickar på en länk (display:none) som i sin tur visar fancybox rutan.
Går ju säkert lösa på bättre sätt.

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Din pop up kommer att bli blockat i 90% av browsere. Försök at förmedla den informationen på annan vis.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem

popups är ett otyg, hellre då sådana där interna popus som flyter på sidan.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com