Alla fyndtips från mellandagsrean
Permalänk

Dator för ca 5000kr.

Hej!

Jag har tänkt att köpa en ny dator då min är gammal och har gått sönder.
Jag har redan ett chassi och en dvd, det jag behöver hjälp med är att hitta alla de andra delar som behövs för ca 5000 kr, jag hade tänkt att använda datorn till att surfa på internet, spela spel och ladda ner filmer för att se på.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel Core i7 2600K 3,4GHz, Noctua NH-U12P SE2, MSI P67A-GD55 REV B3 GigabyteGTX 560 Ti OC, 2x Corsair 4GB 1600MHZ, XFX Core Edition 850W

Permalänk

Fortsätter skriva i denna tråd och hoppas på att någon mod kan ta bort den andra tråden (eller om jag kan luska ut hur jag kan göra det själv). I vilket fall så är nog nätagg att föredra. Tror inte mitt nuvarande klarar av att driva speciellt mycket.

Permalänk
Medlem

Går det bra att låna denna tråd?

Jag är också ute efter en dator kring 5k och har lagt ihop en kundvagn på inet, dock har jag inte byggt ihop någon dator i delar tidigare och skulle därför behöva lite hjälp och tips att få mest "bang for the buck".

Använder mest datorn som en mediadator (lyssnar på musik, kollar på HD-film osv) samtidigt som man surfar och har igång diverse mindre program. Spelar ej några tunga spel, spelar jag nånting på datorn blir det Football Manager.

Här är nuvarande kundvagnen iaf; http://www.inet.se/kundvagn/visa/259672/2011-03-15

Det jag undrar mest över är moderkortet, är det ett bra val jag har nu? Eftersom jag inte spelar några tyngre spel så räcker det väl med att köra på det inbyggda grafikkortet?

Nätagget i snålaste laget?

Kan ni ändra något i kundvagnen för att få ännu mer för pengarna så tveka inte att säga till.