Alla fyndtips från mellandagsrean

Hjälp! Problem med kablar och internetanslutning

Permalänk
Medlem

Hjälp! Problem med kablar och internetanslutning

Hej,

Jag har helt och hållet tappat det just nu, har ingen alls koll när det kommer till sånt här.

Hoppas att någon, såhär sent kan hjälpa mig koppla alla kablar så att jag kan få internetanslutning.

Har laddat upp bilder på hörnan med allt och router i denna länk https://postimg.cc/gallery/XZJ6f2S

Har en lite längre gul kabel och en kort vit kabel med.

LAN 5 / WAN TP blinkar gult på den som är kopplad på väggen.

Tillägg
Permalänk
Medlem
Skrivet av alex_561:

(Kommer redigera inlägget snart, försöker ta reda på hur man laddar upp bilder)

Bergstopparna med den lilla solen.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av alex_561:

Hej,

Jag har helt och hållet tappat det just nu, har ingen alls koll när det kommer till sånt här.

Hoppas att någon, såhär sent kan hjälpa mig koppla alla kablar så att jag kan få internetanslutning.

Har laddat upp bilder på hörnan med allt och router i denna länk https://postimg.cc/gallery/XZJ6f2S

Har en lite längre gul kabel och en kort vit kabel med.

LAN 5 / WAN TP blinkar gult på den som är kopplad på väggen.

Ska inte kabeln som går in i routern sitta i Lan 1?

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Lyckades lösa allt, allting lyser grönt på routern. Är kopplat till Wifi men kan inte surfa på nätet. Verkar inte vara några störningar på Ownit som jag beställt bredband av.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alex_561:

Lyckades lösa allt, allting lyser grönt på routern. Är kopplat till Wifi men kan inte surfa på nätet. Verkar inte vara några störningar på Ownit som jag beställt bredband av.

Nu ser man ju inte alla kopplingar men sladden som går från mediaboxen till uttag 02 sitter den rätt i boxen?
Routern ser inte heller ut att ha någon kabel på bilden.