Permalänk
Medlem

gigabits 460.....

ja nu sitter jag här med burken men jag känner att 460 för det första låter som en jävla groda + flaskhalsar burken...

så nu e frågan tror ni man kan ringa komplett och fråga om man kan få ett starkare kort om man betalar det imellan för jag står inte ut med det här ljudmonsteret och i fractal design chassit finns det inte riktigt något du kan göra för att hålla upp kortet

så vad säger ni om mitt dilemma och vad för kort ska man köra på annars (vill inte sätta mig snickar ihop en ställning till kortet....

Permalänk
Medlem

Nej det kan du inte. Vad ska dem med ditt begangnade kort till?

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem

Köp ett till

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem

När köpte du grafikkortet? Köpte du det via nätet eller via fysisk butik? Om du beställt via nätet så kan du inom 14 dagar göra ett återköp om du inte är nöjd med kortet. Jag gjorde samma sak med ett 460, fläkten lät alldeles för mkt så det fick åka tillbaka till inet.

Visa signatur

FD r3 | MSI 870A-G54 | 965 BE @ Stock | Corsair 4 GB | CM 212+ | PC HD6850 PCS+ | 1 TB Samsung F3 | FD Tesla 650w

Permalänk
Hedersmedlem

Vad menar du med att "hålla upp" kortet, och varför skulle du behöva snickra ihop nån ställning? :S

Kortet ska ju sitta bra nog av att bara sitta i PCIe-slotten och skruvas fast i backplaten.

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Hedersmedlem

Ja, du bör inte ha problem med detta korta kort om det sitter fastskruvat, dessutom "borde" det vara tyst under surfning och dylikt?!

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Gigabytes OC 460 1gb är iaf knäpptyst i den burken jag har de i, tyst under load och idle går de knappt att höra.

Permalänk
Medlem

460 oc kortet är lite träligt så på vissa så ligger fläkten lätt mot plastskyddet på kortet vid minsta lilla
och det låter förjävligt och jag fick ett sådant:/

blir nog ett 570 dock får jag se ringde till komplett och dom tar gärna och byter in det om jag skickar det so saknas.