Svensk Minecraft server

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Ja men dåså, då behöver ni inte mig iaf.

Säg inte det. Jag ser det här som en tillfällig server.

Dessa är nu tillagda i vitlistan:
*Nixtro
*Opticz82
*juckeyy (ditt Minecraft-nick?)
*Spiten7

Jag förutsätter att ni som säger att ni vill vara med och skriver era namn uppfyller och respekterar de kriterier jag sammanfattade.

Visa signatur

XPS 15 9529 | i7-12700H | RTX 3050 Ti | 32 GB DDR4 | SK Hynix 1 TB | Dell U2719DC
"Computers are like bicycles for our minds."

Permalänk

hej jag kör mycket minecraft och tycker spelet är kul.

jag tycker att en server ska:
18år+ med undantag för mogna spelare
inget fuskande
seriösa byggnader
inte överdrivet med plugins
pvp
och någon regions/town plugin så att man kan bygga och ha plattser utan pvp
White-list
bana spelare som förstör...
och andvänd tex skype för att prata/chata med varandra så blir servern snabbare och inte lika irriterande

skälv har jag också en server på datorn i sign men har nu 12Gb ram och kanske trasig processor eller moderkort så då kanske jag byter till sandybridge i5/i7 som jag sedan ska försöka klocka till 4,5ghz+
har 10/10 fiber som pendlar mellan 20/20 och 10/10
det är bara 2 saker:
när man spelar på den datorn vet jag ej hur många spelare den klarar, ibland får spelarna på servern connection read out och det kan vara nätvärkets fel och då hade jag bara 4gb ram (har inte testat efter för datorn gick sönder när jag skulle byta kylare)

Skrivet av Skumtomteen:

Anslut till:
sweclockers.dyndns.org

Hur får jag en sådan adress på servern?

Visa signatur

Datorn: Lian Li Lancool PC-K62, 2st powercolor 7970, MSI P67A-GD55 B3, Intel Core i5 2500K, Noctuna NH-D14, Corsair HX750W, 12gb ram, Samsung 840 evo 250GB ssd + 3TB lagring.
Tillbehör: Benq 24", logitech Z5500, Logitech G110 + Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem
Skrivet av haapppoooo:

...in game nick: Fr0zenFr0g (lite omoget kanske men det är det ända)
bara 14år men skulle inte anse att jag spelar som en p12
pröva mig och banna mig om jag inte är nog mogen...

...Hur får jag en sådan adress på servern?

Jag säger nej nu, men får se vad de andra i tråden tycker.

Skapa ett gratiskonto på DynDNS.org. Du får välja 2 st gratisdomän i stil med det jag har, d.v.s. valfrittnamn.dyndns.org eller valfrittnamn.dyndns.info m.m. Sen letar du upp inställningarna och pekar din domän till din externa IP. Jag har en DDNS-klient i min router där jag skrivit in mitt DynDNS-användarnamn och lösenord - på så vis behöver jag inte manuellt ändra mina inställningar på DynDNS.org när min externa IP ändras (vilket den gör väldigt sällan för mig.)

Visa signatur

XPS 15 9529 | i7-12700H | RTX 3050 Ti | 32 GB DDR4 | SK Hynix 1 TB | Dell U2719DC

Permalänk
Medlem

Får jag vara med och leka?
Nick: Flundran

Permalänk

ok och tack

Visa signatur

Datorn: Lian Li Lancool PC-K62, 2st powercolor 7970, MSI P67A-GD55 B3, Intel Core i5 2500K, Noctuna NH-D14, Corsair HX750W, 12gb ram, Samsung 840 evo 250GB ssd + 3TB lagring.
Tillbehör: Benq 24", logitech Z5500, Logitech G110 + Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem

Jag är gärna med på ett hörn. Heter Paa i minecraft också.

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Skrivet av Skumtomten:

Jag säger nej nu, men får se vad de andra i tråden tycker.

Skapa ett gratiskonto på DynDNS.org. Du får välja 2 st gratisdomän i stil med det jag har, d.v.s. valfrittnamn.dyndns.org eller valfrittnamn.dyndns.info m.m. Sen letar du upp inställningarna och pekar din domän till din externa IP. Jag har en DDNS-klient i min router där jag skrivit in mitt DynDNS-användarnamn och lösenord - på så vis behöver jag inte manuellt ändra mina inställningar på DynDNS.org när min externa IP ändras (vilket den gör väldigt sällan för mig.)

Säger också nej. Jag tycker vi behöver strängare koll på att alla uppfyller de krav som sätts.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Terrangaia:

Säger också nej. Jag tycker vi behöver strängare koll på att alla uppfyller de krav som sätts.

Tycker jag med. Men än så länge är servern mest bara tidsfördriv.

Ålder kan till exempel enklast avgöras genom att de som vill vara med länkar sin Facebook-profil i ett PM till admin.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nu i början är det som sagt lättare om man får lite snurr på servern och får allt att fungera, sedan kan man sätta in lite högre krav på spelarna när allt annat är klart som Skumtomteen säger

Permalänk
Medlem

Jag vill gärna komma på whitelist, vore kul att kunna connecta till en bra server och vara med att bygga upp den. Skicka gärna PM!

Visa signatur

Dubidub

Permalänk
Medlem

Serverns första kåk.

Visa signatur

Permalänk

Ö jag är 9 år och vill spela spelet, men hur gör jag?

Permalänk
Medlem

Vore kul att vara med på ett hörn :).

Ingame nick: cirderf_93

Är 18 år och varit medlem är sen 07,dock hängt här sen 06. Jag har letat länge efter en bra svensk minecraft server, de flesta har gått bra i början sedan kommer idioter och förstör det man byggt... Dock har jag varken en extra dator som kan hosta server eller lina 24/1

Visa signatur

Cpu : Intel i5 9400F Gpu : Asus geforce rtx 2060 6 gb Ram: 16 gb ddr4 Moderkort : Asus prime b360M Nätaggreagat : Corsair tx 650 w Hårddiskar : samsung spinpoint f1 500gb, WD eco green 1 tb Chassi : Cooler Master Elite 430
Fri frakt inet : http://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid...

Permalänk
Avstängd

Lägg gärna till mig, har en burk som står om du behöver mer bandbredd, 100/100 står den o tuggar på.
bakemonster i minecraft.
25år, vart medlem här ett tag med

Permalänk
Medlem

Måste man va minst 18?

Visa signatur

1: i5 3570k @4.2ghz---1070TI---ASRock extreme4---Noctua NH-U12A---Fractal Design R3---Be quiet L8 630w---Intel 330 180gb---Seagate/Samsung HDD 1tb---Asus Xonar DX---Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP

Permalänk
Medlem

skulle vilja spela hos er, tidigare spelat på northlandia och var OP där men vill bara casual spela nu.

är 22 år

nickar Jehkko på minecraft

Permalänk
Medlem

Väldigt intresserad av detta. Har dock inget att bidra med förutom spelandet

Är 18år och förståndig.

Troberg

Permalänk
Medlem

Oj vad detta verkar trevligt!

Skulle gärna vara med om jag får: Jakkes som ingame nick.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Tyvärr kommer inte jag åt whitelist ännu då det är Skumtomteen som hostar den och har tillgång till filen där man lägger till alla användarnamn. Vi har dock kollat på ett plugin som gör det möjligt att även jag kan whitelista spelare in-game så att det går snabbare för er som vill börja spela. Men nu i början så är det bara att vänta Riktigt roligt att så många är intresserade av att spela

Permalänk
Medlem

Nice! Keep us up to date please!

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Jag är också intresserad, fast varför ska vi ha en 18+ åldersgräns? Det finns flera under arton som spelar minecraft seriöst. (Jag, till exempel.) Tycker istället att man ska döma individuellt. Det är ju bara att manna snubben om han beter sig dåligt, eller hur?

EDIT: Mitt ingame nick är Navi. Föressten, funkar servern endast för premium?

Visa signatur

Dator: P67 Extreme4, Intel Core i5 3570k, GTX 970, Corsair 8GB 1600Mhz Vengeance, Corsair HX 750W, 1TB WD HDD, Samsung 840 EVO 250GB.
Utrustning: Corsair K70 MX Blue, QPad 5k, Dell U2515H, Sennheiser PC360, PreSonus AudioBox 22VSL.
http://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers

Permalänk
Medlem

Jadu, whitelista gärna Kageyo och pray4cayray vi är två (20+) nördar som just nu lirar på en server hostad på en fruktansvärd lina.
Vore kul att få lira på något med lite mer folk på.

Visa signatur

Phanteks Enthoo EVOLV | i5 4460 | Noctua NH-U9B SE2 |
Corsair 12GB@1866mhz | GTX 970 | SSDs: 3x120 raid, 1x 256 Win10

Permalänk
Medlem

Jag tycker också att det är skitkul att så många visar intresse och vill vara med och spela. Jag har dock inte glömt bort att vi inte tar in vem som helst. Man ska vara 18 år, svensk, ingen griefer eller liknande och ha en rejäl dos sunt förnuft. Man behöver även förstå att kvalitet går före kvantitet. Jag är här inne i princip varje timme för att se vilka som vill bli vitlistade - varför ni inte blivit det ännu beror på att jag är osäker på att ni uppfyller alla kriterier. Hur ska vi veta att ni inte går in och förstör eller stjäl saker?

Kvalitet går före kvantitet som sagt. Jag vill vara säker på att de jag släpper in är trevliga och hellre bygger grymma saker än många saker (Ni förstår vad jag menar). Målet är att bli bäst, inte störst.
Nu är det ju dock så att det här endast är en testserver och inte den riktiga. Därför tänker jag vitlista er som visat intresse och som jag vet är över 18 år.

Dessa är:

*cirderf_93
*bakemonster
*Paa
*Jehkko
*Troberg
*Berklar (Du får 1 chans)

Ni har lagts till nu.

Peace

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Finns det någon ventrilo server eller så än då?

Permalänk

Jag kan fixa en mumble server om ni behöver, kommer dock ej spela då jag inte lirar minecraft Men kan hosta en 200slot mumble åt er, på GB uppkoppling, pm:a bara

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D | Intel 2700K @ 4.5 Ghz | ASRock Fatal1ty Z68 Professional Gen3 | XFX HD 7970 Black Edition | Corsair Force GT 120GB SSD | Corsair 16GB Vengeance 1600 MHZ | Corsair AX 850W | Asus Xonar STX | Qpad 5k | Qpad MK-80 PRO | Qpad Heaton XL
The Black,Blue & Red Ocean

Permalänk

Eller ventrilo,teamspeak eller något annat voice program, säg till bara. Ställer gärna upp för er

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D | Intel 2700K @ 4.5 Ghz | ASRock Fatal1ty Z68 Professional Gen3 | XFX HD 7970 Black Edition | Corsair Force GT 120GB SSD | Corsair 16GB Vengeance 1600 MHZ | Corsair AX 850W | Asus Xonar STX | Qpad 5k | Qpad MK-80 PRO | Qpad Heaton XL

Permalänk
Medlem

Wartech, låter väldigt trevligt! Kontaktar dig i PM när vi fixat en stabil server bara för då kommer det troligen att behövas något av TS, Vent eller Mumble

Permalänk

Jadå, inga problem

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har inte hunnit spela så mycket Minecraft sen jag köpte det. Vore trevligt att spela på en vettig server. Kan säga med en gång att jag är 16 år gammal sen får ni göra som ni vill med det

Edit: In-game namn: Massy

Permalänk
Medlem

jag skulle också vilja bli whitelistad dock så fyller jag 18 om lite drygt en månad men det kanske kan gå bra ändå. Jag är serieös och brukar bygga stora byggnader / städer. Mitt ingame nick är samma som sweclockers nicket.

Visa signatur

Intel i7 930, Asus P6T Deluxe V2, Corsair Vengance 6GB DDR3, Asus GeForce GTX 560 Ti 448, Corsair TX 750W, Samsung 830 256 GB, Samsung Syncmaster P2350, Logitech G35, Logitech G9, Logitech Z-5500, Playstation 3 Slim