Permalänk
Medlem

Köpråd: MBP 13"

Tjena Swec! Ännu en gång så är jag väldigt tacksam för hjälp.

Jag har alltid kört PC och windows, bara halvpillat lite på en iBook G4, vilket inte är nåt att hänga i julgranen. Har blivit mer och mer nyfiken på att köpa en Appleburk och började kolla mer seriöst idag.
Den jag fastnade för var MBP, en 13".

Den kommer mest att användas hemma, men då kommer den vara kopplad till extern skärm, externt tangentbord och extern mus. Dock så kommer den säkert få åka med på resor osv och p.g.a det så har jag fastnat för den mindre modellen.

Egentligen gör jag inget speciellt på datorn, mer än lätt photoshoppning och slösurfa. Visst, man kan tycka att det är onödiga pengar men jag gillar verkligen det problemfria OSX.
Varje gång jag har pillat mac så har det bara fungerat, precis som jag vill.

Så, till frågorna:

1. Är jag dum som lägger dom pengarna på en dator som jag egentligen inte använder till något speciellt?
2. Är MBP valet jag borde göra? Tycker att MB'en är lite klen för mina ändamål och det ändå inte skiljer så mycket pengamässigt.
3. Borde jag lägga lite mer pengar och köpa en 15"are?

/Freddan

Permalänk
Medlem

Har du pengar att bränna så kan jag gärna ta emot ett par tusenlappar!
Skämt åsido, tycker inte att du ska lägga såna pengar på en mac, speciellt inte om du har en pc redan som du kan göra allt med. Kanske titta på en surfplatta istället? iPad2:a har ju kommit (ifall du nu måste kasta pengar på Apple).

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juggernawt:

Har du pengar att bränna så kan jag gärna ta emot ett par tusenlappar!
Skämt åsido, tycker inte att du ska lägga såna pengar på en mac, speciellt inte om du har en pc redan som du kan göra allt med. Kanske titta på en surfplatta istället? iPad2:a har ju kommit (ifall du nu måste kasta pengar på Apple).

Absolut inte pengar att kasta iväg.
Grejen är att min stationära brann för några veckor sen och jag har inte haft orken att börja felsöka skiten, eller snarare så vill jag inte veta hur mycket som gick sönder då jag precis hade köpt grejerna. Just i det tillfället lessnade jag på att bygga själv.
Tänkte då, en laptop räcker för mina behov och vart sugen på Apple för att det är såpass problemfritt.

Permalänk
Medlem

Jag är ett Apple-fan men jag tycker egentligen inte att mac är problemfritt. Det är bara andra problem

Macbook pro 13" är en riktigt kompetent dator både i byggkvalitet och hårdvara. Den är kanske aningen dyrare än andra märken men är du intresserad att testa mac tycker jag du ska gå till en butik och verkligen känna och klämma och bilda dig en uppfattning om du tycker att den är värd pengarna. Om du inte gör "något speciellt" räcker kraften i 13" gott och väl som allround dator.

Lycka till med beslutet!
/ Jonas

Permalänk
Medlem

Har jag har kapitalet? Vill jagverkligen testa osx? har jag ingen annan laptop?
Svarar du ja på de så tycker jag att du kan köpa dig en MBP 13", du kommer inte bli missnöjd med helheten i alla fall. OSX är lite annorlunda än W7 helt klart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av freddan:

Tjena Swec! Ännu en gång så är jag väldigt tacksam för hjälp.

Jag har alltid kört PC och windows, bara halvpillat lite på en iBook G4, vilket inte är nåt att hänga i julgranen. Har blivit mer och mer nyfiken på att köpa en Appleburk och började kolla mer seriöst idag.
Den jag fastnade för var MBP, en 13".

Den kommer mest att användas hemma, men då kommer den vara kopplad till extern skärm, externt tangentbord och extern mus. Dock så kommer den säkert få åka med på resor osv och p.g.a det så har jag fastnat för den mindre modellen.

Egentligen gör jag inget speciellt på datorn, mer än lätt photoshoppning och slösurfa. Visst, man kan tycka att det är onödiga pengar men jag gillar verkligen det problemfria OSX.
Varje gång jag har pillat mac så har det bara fungerat, precis som jag vill.

Så, till frågorna:

1. Är jag dum som lägger dom pengarna på en dator som jag egentligen inte använder till något speciellt?
2. Är MBP valet jag borde göra? Tycker att MB'en är lite klen för mina ändamål och det ändå inte skiljer så mycket pengamässigt.
3. Borde jag lägga lite mer pengar och köpa en 15"are?

/Freddan

1. Personligt, jag tycker att pengar kan man alltid skaffa mer av.

2. Jag skulle välja en MacBook Air 13", men det är bara jag, tycker 2 kg som MBP väger är lite för mycket. Om du inte har det problemet så funkar ju MBP 13".

3. Vill du ha mer kraft och inte bryr dig om storleken?

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Skrivet av freddan:

Absolut inte pengar att kasta iväg.
Grejen är att min stationära brann för några veckor sen och jag har inte haft orken att börja felsöka skiten, eller snarare så vill jag inte veta hur mycket som gick sönder då jag precis hade köpt grejerna.

Kanske bättre att lägga några hundringar på att låta nån felsöka ditt system än att braka loss med en MBP på en gång? Med Apples grejjor har jag märkt att ifall det strular, så strular det ordentligt - speciellt bökigt är det när nätverksdelen inte vill vara med att leka.

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Skrivet av freddan:

1. Är jag dum som lägger dom pengarna på en dator som jag egentligen inte använder till något speciellt?
2. Är MBP valet jag borde göra? Tycker att MB'en är lite klen för mina ändamål och det ändå inte skiljer så mycket pengamässigt.
3. Borde jag lägga lite mer pengar och köpa en 15"are?

/Freddan

1. Det kan ju bara du svara på. Till slösurf och photoshop räcker i allafall en MBP till och blir över.
2. Ja, MBP är betydligt mer kraftfull än MB. Helt klart värt pengarna.
3. Tja, jag skulle nog hellre köpt en 13"- mbp och köpt en SSD-disk till den istället. DÅ får du en riktigt rapp maskin.

Visa signatur

It´s-a me! Mario!

Permalänk
Medlem
Skrivet av nmc:

Har jag har kapitalet? Vill jagverkligen testa osx? har jag ingen annan laptop?
Svarar du ja på de så tycker jag att du kan köpa dig en MBP 13", du kommer inte bli missnöjd med helheten i alla fall. OSX är lite annorlunda än W7 helt klart.

Jag har fingrat på OSX förut en del, använde det till 30% i ungefär 1 månad, så man har ju fattat stuket iallafall, och jag tycker det är grymt.
Jag undrar hur dualboot skulle funka, om man t.ex. skulle få för sig att lira lite 1.6 med polarna någon gång, funkar det bra att köra XP eller W7 då?

Blir det en Mac, då blir det en MBP 13", större blir det inte.

Angående juggernawt's kommentar "Bättre att lägga några hundringar på att felsöka ditt system.." Självklart åker inte grejerna på tippen, klart datorn ska felsökas innan jag köper något nytt. Men tanken om en Macbook har funnits länge, och nu kom den fram igen.

Får tacka för alla bra svar hittills, och kom gärna med fler råd osv det är säkert en massa grejer som jag inte tänkt på, det är guld värt!

Permalänk
Medlem

Vill du ha OS X istället för Win7 för att det är "problemfritt" kommer du bli besviken då de är ungefär lika problemfyllda, men för dina krav duger 13tummaren mer än väl!

Visa signatur

Hej! Jag är som tagen ur Brokeback Mountain.

Permalänk
Medlem

OSX fungerar givetvis bättre på en mac än W7, men skillnaden är inte så stor. W7 fungerar inte sämre på en MBP än någon annan HW. Är man van med Windows och det stora utbudet av program är OSX inget vidare skoj.

Permalänk
Medlem

Funkar prima att dual-boota XP, Vista eller W7. Personligen tycker jag bara att det är 13-tummarna som är intressanta och prisvärda. Dock är MBP 13 ganska tung, som nån skrev ovan. Jag upplever den även som större och otympligare än 13-tummare av andra märken. Men om du bara ska stuva undan den och koppla in extern skärm etc så spelar ju inte det nån roll. Om du däremot ska ha den som trådlös surfdator och ta med den mellan olika rum kanske en Air kunde passa bättre (ångrar själv att jag inte kollade mer på dem, men de är ju även lite dyrare).

Permalänk
Medlem
Skrivet av fratey:

Vill du ha OS X istället för Win7 för att det är "problemfritt" kommer du bli besviken då de är ungefär lika problemfyllda, men för dina krav duger 13tummaren mer än väl!

Inte bara, men det jag menar med problemfritt är t.ex. när man skulle köra internetdelning från luren till macen, aldrig fått det att funka riktigt schysst på en windowsdator.
På macen var det bara trycka igång, sen var det klart, det jag menar med problemfritt.

Skrivet av arneri:

Är man van med Windows och det stora utbudet av program är OSX inget vidare skoj.

Använder ju inte så extremt mycket program, och det jag använder finns ju till Mac, så på så sätt tror jag inte jag skulle lida av det. Dock kanske jag skulle gå tillbaka till Windows senare, men jag känner att jag fortfarande är sugen på att köra OSX på heltid ett tag.

Skrivet av OllO:

Funkar prima att dual-boota XP, Vista eller W7. Personligen tycker jag bara att det är 13-tummarna som är intressanta och prisvärda. Dock är MBP 13 ganska tung, som nån skrev ovan. Jag upplever den även som större och otympligare än 13-tummare av andra märken. Men om du bara ska stuva undan den och koppla in extern skärm etc så spelar ju inte det nån roll. Om du däremot ska ha den som trådlös surfdator och ta med den mellan olika rum kanske en Air kunde passa bättre (ångrar själv att jag inte kollade mer på dem, men de är ju även lite dyrare).

Tackar! Då ska jag iallafall ha en partion med Windows så man kan använda det om det blir kris. Tung och tung, som sagt, när jag är hemma kommer den flyttas mellan skrivbordet och sängen i princip, om ens det. När jag väl vill ha med mig den så är det så sällan iallafall, så då klarar jag mig nog.
Jag kollade oxå på MBA, men känns som att prestandasänkningen för +2000 för att burken ska va lättare, det är inte ett alternativ för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av freddan:

Inte bara, men det jag menar med problemfritt är t.ex. när man skulle köra internetdelning från luren till macen, aldrig fått det att funka riktigt schysst på en windowsdator.
På macen var det bara trycka igång, sen var det klart, det jag menar med problemfritt.

Det är telefonens fel mer än operativsystemets i det fallet. På min HTC-mobil trycker jag en knapp på mobilen (jag behöver inte ens gå in i menyer) och helt plötsligt har min dator internet, 100% trådlöst och helt utan hastighetsbegränsningar. Det, min vän, är problemfritt, och jag har aldrig fått den (problemfria) upplevelsen med någon Appleprodukt i världen. Det är också anledningen till att sjukt många Mac-användare kör Androidmobiler - för att de fungerar bättre ihop. Jag vill gärna ta Hanks här på Sweclockers som ett exempel.

Skrivet av freddan:

Använder ju inte så extremt mycket program, och det jag använder finns ju till Mac, så på så sätt tror jag inte jag skulle lida av det. Dock kanske jag skulle gå tillbaka till Windows senare, men jag känner att jag fortfarande är sugen på att köra OSX på heltid ett tag.

Det är ett bättre argument! Ibland känner jag också för att köra OS X ett tag, sedan blir det mer sällan än Windows på grund av småsaker...

Skrivet av OllO:

Funkar prima att dual-boota XP, Vista eller W7. Personligen tycker jag bara att det är 13-tummarna som är intressanta och prisvärda. Dock är MBP 13 ganska tung, som nån skrev ovan. Jag upplever den även som större och otympligare än 13-tummare av andra märken. Men om du bara ska stuva undan den och koppla in extern skärm etc så spelar ju inte det nån roll. Om du däremot ska ha den som trådlös surfdator och ta med den mellan olika rum kanske en Air kunde passa bättre (ångrar själv att jag inte kollade mer på dem, men de är ju även lite dyrare).

Trettontummaren är inte prisvärd i det traditionella sättet (kom igen - 1280x800 och 5400RPM-hårddisk för elva tusen?), men det är däremot femtontummaren. Kom igen, den presterar ju ut den kraftigaste iMacen.

Visa signatur

Hej! Jag är som tagen ur Brokeback Mountain.

Permalänk
Medlem
Skrivet av freddan:

Jag undrar hur dualboot skulle funka, om man t.ex. skulle få för sig att lira lite 1.6 med polarna någon gång, funkar det bra att köra XP eller W7 då?
!

W7 ska fungera bra, har inte provat själv dock. Har heller inte lyckats hitta någon aktuell info om trackpaden dock, kan va så att multitouch-funktionerna inte fungerar helt tillfredsställande. Men det är väl knappast ett problem om man ska lana?

Angående CS så finns Steam till OSX, dock inte med 1.6 tror jag, men source finns.

1.6 finns iofs till OSX i crackversioner, men jag tror det blir svårt att hitta en som både finns till OSX och win, och därmed mutiplayer. Dessutom är det ju olagligt såklart...

Jag går själv i tankarna att köpa en MBP. Egentligen är jag inget jättefan av OSX, men det finns helt enkelt ingenting på marknaden som matchar byggkvalitén och trackpaden på en MBP. Jag kommer antagligen inte använda hela kraften jag heller, men det finns liksom ingen annan laptop som kommer i närheten.

Visa signatur

"en trevlig sak man skulle kunna göra med hans fru, det är om man malde ner henne till köttfärs, med salt och peppar och sånt där. Så gjorde man en 352 hamburgare av henne som man då gav till honom. För att då skulle ju inte han kunna äta upp dom.. ja för han är ju vegetarian. Det vore trevligt."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumvante:

W7 ska fungera bra, har inte provat själv dock. Har heller inte lyckats hitta någon aktuell info om trackpaden dock, kan va så att multitouch-funktionerna inte fungerar helt tillfredsställande. Men det är väl knappast ett problem om man ska lana?

Angående CS så finns Steam till OSX, dock inte med 1.6 tror jag, men source finns.

1.6 finns iofs till OSX i crackversioner, men jag tror det blir svårt att hitta en som både finns till OSX och win, och därmed mutiplayer. Dessutom är det ju olagligt såklart...

Jag går själv i tankarna att köpa en MBP. Egentligen är jag inget jättefan av OSX, men det finns helt enkelt ingenting på marknaden som matchar byggkvalitén och trackpaden på en MBP. Jag kommer antagligen inte använda hela kraften jag heller, men det finns liksom ingen annan laptop som kommer i närheten.

Både win7 och xp funkar bra, men precis som du säger fungerar trackpaden inte alls lika bra som i OS X. Inte ens scroll funkar lika bra :/ Tre/fyr-fingersgester har iaf inte jag fått igång alls.
Är det bara CS 1.6 så kanske crossover duger?

Skrivet av fratey:

Det är telefonens fel mer än operativsystemets i det fallet. På min HTC-mobil trycker jag en knapp på mobilen (jag behöver inte ens gå in i menyer) och helt plötsligt har min dator internet, 100% trådlöst och helt utan hastighetsbegränsningar. Det, min vän, är problemfritt, och jag har aldrig fått den (problemfria) upplevelsen med någon Appleprodukt i världen. Det är också anledningen till att sjukt många Mac-användare kör Androidmobiler - för att de fungerar bättre ihop. Jag vill gärna ta Hanks här på Sweclockers som ett exempel.

Om man inte vill köra trådlös tethering så funkar android inte bra med OS X. Eller ja, det fungerar jättebra men man måste antingen köpa en app eller böka med en vpn-anslutning till den (Jag fick aldrig den lösning att funka och appen kostar "bara" 10 dollar så gav upp och köpte den). En iphone funkar helt klart bättre ihop med en mac, men en android funkar inte dåligt (kör själv med android).

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Om man inte vill köra trådlös tethering

Varför skulle man inte vilja köra trådlöst?

Skrivet av Json_81:

så funkar android inte bra med OS X.

Var inte argumentet att OS X skulle vara problemfritt? För de få gånger jag använt mobilen som modem trådat så har det varit koppla in, välj "dela internet" i menyn som poppar upp, klar.

Skrivet av Json_81:

Eller ja, det fungerar jättebra men man måste antingen köpa en app eller böka med en vpn-anslutning till den (Jag fick aldrig den lösning att funka och appen kostar "bara" 10 dollar så gav upp och köpte den).

Jag har inte behövt installera någonting. När jag fick mobilen så var det bara att stoppa in SIM-kortet från min gamla mobil, och sen kunde jag dela internet precis hur mycket jag ville. Bara att koppla in mobilen i datorn och så frågar den om jag vill dela internet helt enkelt, ingen konfiguration behövs öht.

Skrivet av Json_81:

En iphone funkar helt klart bättre ihop med en mac

Ja, för där kan man pre 4.3 välja mellan en skitseg Bluetoothanslutning och att pilla med iTunes.

Visa signatur

Hej! Jag är som tagen ur Brokeback Mountain.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fratey:

Varför skulle man inte vilja köra trådlöst?

Var inte argumentet att OS X skulle vara problemfritt? För de få gånger jag använt mobilen som modem trådat så har det varit koppla in, välj "dela internet" i menyn som poppar upp, klar.

Jag har inte behövt installera någonting. När jag fick mobilen så var det bara att stoppa in SIM-kortet från min gamla mobil, och sen kunde jag dela internet precis hur mycket jag ville. Bara att koppla in mobilen i datorn och så frågar den om jag vill dela internet helt enkelt, ingen konfiguration behövs öht.

Ja, för där kan man pre 4.3 välja mellan en skitseg Bluetoothanslutning och att pilla med iTunes.

Därför att trådlöst suger ut batteri ur telefonen?

Så OS X har fått RNDIS stöd nu? Det var ju bra isåfall, men jag hittar inget som bekräftar det när jag googlar.
OS X uppfattar telefonen och modemfunktion, men iaf när jag skaffade macen för runt ett år sedan fungerade det inte eftersom android inte har någon modemfunktion utan använder som sagt RNDIS, vilket OS X iaf inte då hade stöd för.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Därför att trådlöst suger ut batteri ur telefonen?

Ha den ikopplad då? Trådlöst + ikopplad = lösning på all världens problem.

Skrivet av Json_81:

Så OS X har fått RNDIS stöd nu? Det var ju bra isåfall, men jag hittar inget som bekräftar det när jag googlar.
OS X uppfattar telefonen och modemfunktion, men iaf när jag skaffade macen för runt ett år sedan fungerade det inte eftersom android inte har någon modemfunktion utan använder som sagt RNDIS, vilket OS X iaf inte då hade stöd för.

Men allt är ju smidigare på OS X, det var ju ett argument här ovan.

Visa signatur

Hej! Jag är som tagen ur Brokeback Mountain.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fratey:

Trettontummaren är inte prisvärd i det traditionella sättet (kom igen - 1280x800 och 5400RPM-hårddisk för elva tusen?), men det är däremot femtontummaren. Kom igen, den presterar ju ut den kraftigaste iMacen.

Jag vet inte, men jag hittar bara Air som har högre upplösning i 13-tumssegmentet. Det fanns ett par Lenovo och andra prestigemärken för några år sen, men de är borta nu. Tycker alla verkar ha den vedervärdiga upplösningen 1366x768. Om man vill ha upplyst tgb, 7-10 h batteritid och högre upplösning än 768 pixlar på höjden verkar MBP prisvärd i mina ögon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av OllO:

Jag vet inte, men jag hittar bara Air som har högre upplösning i 13-tumssegmentet. Det fanns ett par Lenovo och andra prestigemärken för några år sen, men de är borta nu. Tycker alla verkar ha den vedervärdiga upplösningen 1366x768.

Jag är en stark förespråkare för 16:10 men 1280x800 och 1366x768 är båda värdelösa upplösningar.

Skrivet av OllO:

Om man vill ha upplyst tgb, 7-10 h batteritid och högre upplösning än 768 pixlar på höjden verkar MBP prisvärd i mina ögon.

Om man vill ha en MBP är en MBP prisvärd, menar du.

Visa signatur

Hej! Jag är som tagen ur Brokeback Mountain.

Permalänk
Medlem

Jag sitter på 1280x800 nu, dock på en 15"are, men jag tycker inte det är något fel på den upplösningen.
Varför skulle det vara det?

Permalänk
Medlem

Jag tycker verkligen att du ska köpa MBP
Köp http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=834927
CDON har bra pris just nu eller så köper du direkt från Apple om du är student eller känner någon med studentkort.
och sen köper du en SSD någon annanstans och sätter in! kan inte bli bättre!
go go go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av freddan:

Jag sitter på 1280x800 nu, dock på en 15"are, men jag tycker inte det är något fel på den upplösningen.
Varför skulle det vara det?

Det kan vara kul om man vill ha mer än cirkus ett program uppe.

Visa signatur

Hej! Jag är som tagen ur Brokeback Mountain.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cliddo:

Jag tycker verkligen att du ska köpa MBP
Köp http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=834927
CDON har bra pris just nu eller så köper du direkt från Apple om du är student eller känner någon med studentkort.
och sen köper du en SSD någon annanstans och sätter in! kan inte bli bättre!
go go go!

Jag har redan en SSD ligger, dock bara en 64GB're, men man lär ju köra en extern hur som helst.
Är det CSN-kortet man ska ha för att få rabatt?

Permalänk
Medlem

Jag HATAR allt som de är ett halv ätet äpple på. extrema överpriser och betydligt slöare än andra produkter i samma prisklass.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Skrivet av freddan:

Jag har redan en SSD ligger, dock bara en 64GB're, men man lär ju köra en extern hur som helst.
Är det CSN-kortet man ska ha för att få rabatt?

Fungerar även med Mecenat-kortet, logga in via www.mecenat.se eller www.csn-kortet.se och leta reda på Apple-länken som leder till Apple Store med 10 % rabatt (på datorer).

Permalänk
Skrivet av Ant3:

Jag HATAR allt som de är ett halv ätet äpple på. extrema överpriser och betydligt slöare än andra produkter i samma prisklass.

Gulligt. Ingen tvingar dig att köpa dessa överprisade produkter. Hur kommer det sig att så många orkar skriva inlägg som går ut på att bara spy galla över Apple, okej om det är en tråd som är avsedd till det. Men att helt omotiverat bara skriva det i en tråd som handlar om köpråd för en MBP 13" övergår mitt förstånd. Om du åtminstone hade gett förslag på andra produkter så hade du kanske kunnat bidra lite, även om det är otroligt irriterande att läsa om windows-/linuxburkar i var och varannan tråd som handlar om en Mac-datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Captain Beyond:

Gulligt. Ingen tvingar dig att köpa dessa överprisade produkter. Hur kommer det sig att så många orkar skriva inlägg som går ut på att bara spy galla över Apple, okej om det är en tråd som är avsedd till det. Men att helt omotiverat bara skriva det i en tråd som handlar om köpråd för en MBP 13" övergår mitt förstånd. Om du åtminstone hade gett förslag på andra produkter så hade du kanske kunnat bidra lite, även om det är otroligt irriterande att läsa om windows-/linuxburkar i var och varannan tråd som handlar om en Mac-datorer.

Jag har haft ett flertal Äpple produkter och ALLA har varit SKIT.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

Jag har haft ett flertal Äpple produkter och ALLA har varit SKIT.

Gå och gnäll någon annanstans då.

OnT: MBP 13" är underbar. Köp