Permalänk
Medlem

Problem med Mysql

Försöker ladda upp en stor databas fil på 91 mb, men den hänger sig vid importeringen hela tiden med meddelandet: Fatal error: Allowed memory size of 134217728 bytes exhausted (tried to allocate 262163 bytes) in C:\wamp\apps\phpmyadmin3.3.9\libraries\import\csv.php on line 161

Har gjort följande i min ht.access fil, så jag borde väl inte ha något problem med max storleken?

php_value upload_max_filesize 200M php_value post_max_size 200M php_value max_execution_time 2000 php_value max_input_time 2000

Permalänk
Medlem

du behöver öka minnes-mängden ett php-script tillåts använda.
memory_limit

Skrivet av kobbe92:

Försöker ladda upp en stor databas fil på 91 mb, men den hänger sig vid importeringen hela tiden med meddelandet: Fatal error: Allowed memory size of 134217728 bytes exhausted (tried to allocate 262163 bytes) in C:\wamp\apps\phpmyadmin3.3.9\libraries\import\csv.php on line 161

Har gjort följande i min ht.access fil, så jag borde väl inte ha något problem med max storleken?

php_value upload_max_filesize 200M php_value post_max_size 200M php_value max_execution_time 2000 php_value max_input_time 2000

Visa signatur

as far as we can tell, the massacre went well...

Permalänk
Medlem
Skrivet av kobbe92:

Filen ska heta .htaccess och inte ht.access .

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Fick fortfarande massa med errors efter att jag förlängt alla möjliga inställningar, bigdump löste det. Tog dock 36 timmar att få in databasen och den var på 79mb. Men hade 1 700 000 rader