Permalänk
Medlem

skydda cpu mot kondens

Hej, tänkte bara höra med er vilken sorts silikon ni använder för att skydda cccpu mot kondens vid pletier-körning,,.

Permalänk
Medlem

nåt tufft ätikafritt är ju en bra början har inget speciellt märke!

Visa signatur

Var Glad!

Permalänk
Medlem

du kanske vet nåt tufft isoleringsmaterial som e käckt att använda typ nån slags skumgummi eller nåt?! å var kan man köpa det i såna fall?

Visa signatur

Var Glad!

Permalänk
Medlem

tog vanligt glassilikon från clas ohlson, deras CRC supervidhäftande fett är också bra om du ska kladda ned cpu pinnhålen och hålet i socketen.

Visa signatur

5800X@original ;)
3600XT@4600Mhz
E6600@3.42Ghz
Duron 600@1378Mhz

Permalänk
Medlem

Fett måste ju vara det bästa i allmänhet då man kan torka borde det om mobot skulle gå sönder och man har garanti kvar..
Och man täcker ju fettet med nån typ av neopren så det behöver ju inte kladda

Visa signatur

:: System 1 | 2500+ -M | 9800se |
::

saknar öä - Är på semester till ~januari

Permalänk

Silkon från typ classe..

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delar!um
Silkon från typ classe..

Delar!um .. du borde fixa din sign innan Moderatorerna ser den.. mer än 3rader

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

jag tror jag har hittat det jag söker,.,,.ELFA art#:80-857-55

Permalänk
Avstängd

Varför skrev du cccpu?

Visa signatur

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Permalänk
Avstängd

släpte inte knappen tillräckligt snabbt ?
uhm det fettet om det kommer ner i pinhålen isolerar inte det mot strömmen då ?
och hur får man bort det ?
2 l T-röd ?

Visa signatur

Partilles största Ghetto vattenkylning | We are The MICROSOFT! Lower your firewall and surrender your sourcecode,we will add your features and technological destinctivness to our own. Your ideas will adapt to service us. RESISTANCE IS FUTILE.

Permalänk
Medlem

Sockeln nyper såpass bra om benen på CPU:n, så att det blir kontakt ändå (fettet aktar på sig i kontaktytan).

Visa signatur

Min dator är tuffare än din.

Permalänk
Avstängd

ofan på det viset, men har man för mkt fett så går det la inte o pressa un
dan allt ?

Visa signatur

Partilles största Ghetto vattenkylning | We are The MICROSOFT! Lower your firewall and surrender your sourcecode,we will add your features and technological destinctivness to our own. Your ideas will adapt to service us. RESISTANCE IS FUTILE.

Permalänk
Avstängd

bumpar lite nu

jag letar matrial för att kondens isolera en alu platta som sitter mellan mitt block och min trevliga athlon classic prolle, tejp e för tunt och fett går inte! och silicon kan bli lite jobbigt.

så vad jag är ute efter är ett "tjockt "matrial , nått skummgummi liknande, typ 3 mm tjockt

Visa signatur

Partilles största Ghetto vattenkylning | We are The MICROSOFT! Lower your firewall and surrender your sourcecode,we will add your features and technological destinctivness to our own. Your ideas will adapt to service us. RESISTANCE IS FUTILE.

Permalänk
Avstängd

Antingen bumpar man eller så bumpar man inte!!

Eftersom du skiver i ditt inlägg kan det ju inte klassas som bump

Visa signatur

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mind
bumpar lite nu

jag letar matrial för att kondens isolera en alu platta som sitter mellan mitt block och min trevliga athlon classic prolle, tejp e för tunt och fett går inte! och silicon kan bli lite jobbigt.

så vad jag är ute efter är ett "tjockt "matrial , nått skummgummi liknande, typ 3 mm tjockt

Läste att det var en snubbe som klippt sönder musmattor å ja.. gjort kondenskydd av:) kan nog funka..

Permalänk
Avstängd

det är inte mitt inlägg ,
Ey fan musmatta, gutt mannen det kan ju funka måste hitta lite lim oxå

Visa signatur

Partilles största Ghetto vattenkylning | We are The MICROSOFT! Lower your firewall and surrender your sourcecode,we will add your features and technological destinctivness to our own. Your ideas will adapt to service us. RESISTANCE IS FUTILE.

Permalänk
Medlem

jarå..det funkar nog kanon. Ska nog själv prova det när prylarna kommer billig lösning iaf..

Permalänk
Medlem

Jag läste någonstans om en kille som använde vanligt byggskum för att isolera sin cpu-socket, inte mellan cpu och socketen utan runt blocket.
Någon som har hört talas om detta och kan det funka ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raz0r-X

Läste att det var en snubbe som klippt sönder musmattor å ja.. gjort kondenskydd av:) kan nog funka..

Det kanske var min du tänker på?

Jag tog en gammal AMD reklammusmatta.

Fick till det så bra att AMD Athlon texten blev perfekt på "toppen" på blobket. Alltså den ytan man ser.

Visa signatur

" Ingen kommer ihåg en fegis "

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ice-Man

Det kanske var min du tänker på?

Jag tog en gammal AMD reklammusmatta.

Fick till det så bra att AMD Athlon texten blev perfekt på "toppen" på blobket. Alltså den ytan man ser.

Kan vara dina bilder jag sett

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dahoof
Jag läste någonstans om en kille som använde vanligt byggskum för att isolera sin cpu-socket, inte mellan cpu och socketen utan runt blocket.
Någon som har hört talas om detta och kan det funka ?

Kan ju bli aningen jobbigt att ta bort!

Visa signatur

Var Glad!