[Diskussion] Samsung Galaxy S2 (Android 2.3)

Permalänk
Medlem

Någon som har en zenuscase den svarta med flipfront som har lust att lägga upp bilder och beskriva lite om passform etc?

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av OlliBoss:

vad tjänar man på det? mer än ändra klockfrekvensen på processorn?

Att "roota" innebär ju att du får "Super User"-behörighet. Det gör att du kan ändra bland dina program på ett sätt som annars inte är möjligt. T.ex. ta bort original-program eller installera appar som egentligen inte är tillåtna av Samsung (däribland SetCPU för att ändra klock-hastighet).

Här är en liten beskrivning av vad det handlar om, samt fördelar: http://www.addictivetips.com/mobile/top-10-reasons-to-root-yo...

Måste erkänna att jag är ny till Android, men ser klart fördelar med att göra detta. Någon med erfarenhet får gärna lägga in en kommentar på detta.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk

Jag tänkte bara höra om som kanske har lite mer koll, kan man ändra ringsignal till något utöver de som skickas med i grunden? Bra sugen på att kasta in en mp3'a, som man brukar göra, men hittar inte riktigt hur det går till.

Permalänk
Medlem

Fan va besviken man blir... förbeställde min telefon hos Telenor drygt 1,5 månader innan den släpptes.. men har fortfarande inte fått hem min :/

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymnjaevel:

Jag tänkte bara höra om som kanske har lite mer koll, kan man ändra ringsignal till något utöver de som skickas med i grunden? Bra sugen på att kasta in en mp3'a, som man brukar göra, men hittar inte riktigt hur det går till.

Det är bara att öppna filen genom "Mina filer" eller "musik" och sedan trycka på meny-knappen så får du upp alternativ för att sätta låten som ringsignal.

Skrivet av FBGKimpan:

Fan va besviken man blir... förbeställde min telefon hos Telenor drygt 1,5 månader innan den släpptes.. men har fortfarande inte fått hem min :/

Fan vad illa! Förstår verkligen om du är besviken.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Jag beställde min från Elgiganten igår. Hoppas jag får den här veckan

Permalänk
Skrivet av scienta:

Det är bara att öppna filen genom "Mina filer" eller "musik" och sedan trycka på meny-knappen så får du upp alternativ för att sätta låten som ringsignal.

Perfekt, ibland är det bara för enkelt, tackar tackar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FBGKimpan:

Jag betalar 400kr i månaden och jag får;
5000 fria samtalsminuter i månaden (betalar öppningsavgift tror jag.. inte säker) till både fasta och mobila nummer, vilka operatöerer som helst.
5000 fria SMS
Fri surf (1mbit / s) - Går att uppgradera för en liten slant upp till 10mbit / sec.
och mobilen ingår.

genom telenor

Skräddarsytt abonnemang, eller?
Skulle vara bra med fria SMS men samtidigt är surfen lite sämre.

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Medlem
Skrivet av smacked:

Skräddarsytt abonnemang, eller?
Skulle vara bra med fria SMS men samtidigt är surfen lite sämre.

Kolla in Telia Max 25 med mobilsurf i så fall. 398:- för i månaden för abonnemang, telefon. 5000 fria sms varje månad och upp till 6mbit/s i nedhastighet på surfen.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av smacked:

Skräddarsytt abonnemang, eller?
Skulle vara bra med fria SMS men samtidigt är surfen lite sämre.

Japp, tack vare deras plus tjänster så kan man få ett riktigt fint abonnemang för en billig peng

Plustjänst - Tala fritt Sverige || 5000 fria minuter http://www.telenor.se/privat/abonnemang/plustjanster/tal-frit... (99kr i månaden).

Abonnemang - Telenor Surfa || 1mbit / s surf 99kr i månaden (3mbit kostar 129kr och 10mbit kostar 249kr). http://www.telenor.se/privat/abonnemang/telenor-surfa/index.h...

5000 SMS är tack vare att jag är under 26. Telenor har ett erbjudande att man får 5000 SMS om man är under 26 och betalar mer än typ 199kri månaden. http://www.telenor.se/privat/abonnemang/redan-kund-hos-teleno... (Kolla under Komplettera med våra smarta plustjänster!)

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Skrivet av OlliBoss:

vad tjänar man på det? mer än ändra klockfrekvensen på processorn?

http://www.google.com/search?q=why+root+android
Där finns ett par anledningar...

Permalänk
Skrivet av scienta:

Verkar finnas flera sidor som visar hur man rootar SGS2 nu Länk: http://samsunggalaxys2review.org/root-your-samsung-galaxy-s2-...

Ska testa detta senare i eftermiddag!

funkar de ens ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillvirus:

funkar de ens ?

Verkar så. Jag har inte testat än, men ska göra det ikväll.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk

Har beställt min men jag måste vänta två veckor eftersom mitt abonnemang inte har gått ut än. Längtar ivrigt efter att ha hört hur bra ni tycker att den är!

Visa signatur

Phenom2 X6 1090t | Hyper 212 Plus | ASUS Crosshair V Formula | 8GB Corsair Vengeance | GTX 570 | HX 650W | Fractal Design Arc

DeviantArt: http://invation.deviantart.com/
YouTube: http://www.youtube.com/user/inVationGFX

Permalänk
Medlem

Jag beställde en galaxy från elgiganten för 5100kr men nu har jag fått ett bud av en kille som håller i en egen affär. Han säljer den till mig för 4500. Men den är importerad. Är det skillnad på de importerade och de som säljs direkt i sverige??

Permalänk
Medlem

Guiden fungerade ypperligt! Jag är nu Super User på min telefon Väldigt enkelt var det!

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Guiden fungerade ypperligt! Jag är nu Super User på min telefon Väldigt enkelt var det!

Super user?

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Skrivet av mAster9:

Super user?

Super User = Root

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Xclusiv8:

Jag beställde en galaxy från elgiganten för 5100kr men nu har jag fått ett bud av en kille som håller i en egen affär. Han säljer den till mig för 4500. Men den är importerad. Är det skillnad på de importerade och de som säljs direkt i sverige??

Ja, det kan det vara. SGS2 släpps ju i olika versioner med olika hårdvara. Dessutom kommer den säkert med en annan produktkod vilket kan ställa till det vid uppdatering av OS. Dessutom lär du få problem med garanti. Du får även räkna med ett lite lägre marknadsvärde ifall du väljer att sälja den efter kort tid. Den ska vara en del billigare än 4500 innan jag skulle vara intresserad iaf.

Skrivet av mAster9:

Super user?

Du behöver programmet super user när du har rootad din telefon. Det gör att det frågar dig om du vill tillåta ett visst program rootaccess. Fungerar ungefär som uacc funktionen i Windows, fast mindre störande

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xclusiv8:

Super User = Root

Skrivet av Kent:

Du behöver programmet super user när du har rootad din telefon. Det gör att det frågar dig om du vill tillåta ett visst program rootaccess. Fungerar ungefär som uacc funktionen i Windows, fast mindre störande

Ok, tack för svar!

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Skrivet av FBGKimpan:

Japp, tack vare deras plus tjänster så kan man få ett riktigt fint abonnemang för en billig peng

Plustjänst - Tala fritt Sverige || 5000 fria minuter http://www.telenor.se/privat/abonnemang/plustjanster/tal-frit... (99kr i månaden).

Abonnemang - Telenor Surfa || 1mbit / s surf 99kr i månaden (3mbit kostar 129kr och 10mbit kostar 249kr). http://www.telenor.se/privat/abonnemang/telenor-surfa/index.h...

5000 SMS är tack vare att jag är under 26. Telenor har ett erbjudande att man får 5000 SMS om man är under 26 och betalar mer än typ 199kri månaden. http://www.telenor.se/privat/abonnemang/redan-kund-hos-teleno... (Kolla under Komplettera med våra smarta plustjänster!)

Intressant... Har ångerrätt i 12 dagar till eller något sånt om det skulle krävas

Skrivet av scienta:

Kolla in Telia Max 25 med mobilsurf i så fall. 398:- för i månaden för abonnemang, telefon. 5000 fria sms varje månad och upp till 6mbit/s i nedhastighet på surfen.

Är tyvärr under 18 :/
("Telia Mobil Max 25
Är du mellan 18 och 25 år?")

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Medlem
Skrivet av maffiaboss:

När jag kollar på batterianvändning så står det "Batteriviloläge 3%"... Jag antar att det är bra... Jag har visserligen inte låtit den vila lika mycket som vid vanligt användande, men upplever inte att viloläget drar ovanligt mycket, snarare tvärtom.

Japp du har inte fått buggen

Permalänk
Medlem
Skrivet av smacked:

Intressant... Har ångerrätt i 12 dagar till eller något sånt om det skulle krävas

Är tyvärr under 18 :/
("Telia Mobil Max 25
Är du mellan 18 och 25 år?")

Pappa betalar väl hur som helst?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av scienta:

Pappa betalar väl hur som helst?

Nog tveksamt att hans pappa är under 25

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Nog tveksamt att hans pappa är under 25

Ah, men menade bara att hans egen ålder inte spelar någon roll då Telia "Full Koll" kanske passar bättre då

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

ang problemet med mitt batteri så tror jag att jag har löst det nu.. tror iaf, bara å vänta å se nu.

Bland det första jag testade på minförsta nya smäcka smartphone va givetvis alla gps funktioner.. vid vilket jag loggade in och testade google lattitude för facebook places, jag upptäckte nu nästan 3 dagar senare att jag fortfarande va inloggad på det, vilket jag bara antar drar en väldig massa batteri att bli trackad 24/7?

Det skumma va att jag inte har fått nån slags indikation alls på att det är den som dragit batteri.. jag har inte haft gps på, och enligt min batterimätare så har google maps antingen inte synts alls eller bara legat på nån enstaka %.. det är alltid display och android os som toppat listan..

Telefonen är inne på 18h nu efter att jag loggade ur dedär shittet, och har fortfarande batteri över!

Permalänk
Medlem

förresten, nån som vet varför google maps ALLTID körs i bakgrunden? även om jag tar force stop så tar det inte lång tid innan det hoppar igång igen ändå..
jag använder inget som har med gps eller trackin å göra atm.. inte medvetet iaf

Permalänk

Se till att logga ut från latitude, det drar igång maps.

Permalänk
Skrivet av dLs2:

förresten, nån som vet varför google maps ALLTID körs i bakgrunden? även om jag tar force stop så tar det inte lång tid innan det hoppar igång igen ändå..
jag använder inget som har med gps eller trackin å göra atm.. inte medvetet iaf

Jag antar att det inte är aktivt som du menar att det körs?

Isf är det som alla andra program, det ligger bara i bakgrunden, och ska göra det också. Går ju att döda med valfri task killer, men det tar å andra sidan inte någon cpu som det är...

Permalänk

Precis, dom ligger idle i minnet bara. Dödar man dom så laddas dom igen bara vilket tar ström/resurser.