The Witcher 2 Assassins of Kings - Tråden

Permalänk
Medlem

Jag har 2 st 580 + en i2500K klockad till 4.6 borde inte jag kunna maxa spelet eller laggar lite smptt för mig med allt på max.

Permalänk
Medlem

Hmm, fan vad irreterande att det är letterboxat! avskyr de svarta kanterna!
Förövrigt kan jag spela på "High" settings, dock med motion blur avstängt, och depth of field(vilket jag inte gillar ändå).
Hoppas på lite bättre prestanda dock med kommade AMD fixen fur dual gpu...

Sen undrar jag varför jag inte kan binda mina piltangenter???
vill inte spela med WASD... andra tangenter kan jag byta ut, men inte pil upp och pil ner. nån som vet varför?

Visa signatur

[Antec three hundred][MSI 970A-G45][AMD Phenom II X6 1100T 3.3GHz Black Edition][XFX Radeon HD6970 2GB][WD VelociRaptor][CORSAIR 750w PSU][Corsair 16GB 1600Mhz VENGEANCE][Samsung T220]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacar:

Jag har 2 st 580 + en i2500K klockad till 4.6 borde inte jag kunna maxa spelet eller laggar lite smptt för mig med allt på max.

Du borde helt klart kunna maxa spelet utan problem med tanke på att jag uppnår 50-60FPS konstant med ett GTX580 (allt på "Ultra", "Übersampling" av). Kör du med Übersampling på? Den inställningen snor c:a 30FPS för mig. Annars kanske det beror på att spelet inte fullt ut stödjer SLi ännu, har inte hört något om det dock.

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacar:

Jag har 2 st 580 + en i2500K klockad till 4.6 borde inte jag kunna maxa spelet eller laggar lite smptt för mig med allt på max.

http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=344486

Verkar som om SLI också strular.

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Medlem

Hmm, inget av de båda Invert Mouse-knepen fungerar för mig :S Inte heller SLI...

edit: ok, satt och ändrade i fel fil... Invert mouse fungerar nu.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Efter en timme har jag några åsikter

Pros
- Skitsnyggt
- Trevlig atmosphär
- Härlig Gameplay

Cons:
- Brist på stöd för 16:10, jobbigt för mig som kör 22" skärmar
- Inget eyefinity stöd
- Samma FPS på lägsta och på ultra för mig i 1680x1050, vilken inställning jag än ändrar...
- Inget ljud i min G35, var tvungen o byta till gamla stereohörlurar.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

- Samma FPS på lägsta och på ultra för mig i 1680x1050, vilken inställning jag än ändrar...

Vad kan det bero på? Är det en begränsning i själva grafikmotorn eller är spelet väldigt tungkört och kräver en kraftfull CPU?

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Hedersmedlem

Otroligt vacker musik, kan bara sitta, njuta och drömma mig bort. Mycket nöjd hittills med underbara karaktärer och story. Förträfflig voice-acting.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

ahhh ok. Jo jag kör med allt på ^^ ska pröva med att slå av ubersampling

Permalänk
Medlem
Skrivet av Windir87:

Vad kan det bero på? Är det en begränsning i själva grafikmotorn eller är spelet väldigt tungkört och kräver en kraftfull CPU?

Jag har en i7 860 så borde inte vara några problem..

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

Äntligen installerat och kollat lite på det och visst är det riktigt snyggt om man kör Ultra utan Übersampling men...
- Saknar CFX support (ligger nog på knappt 30fps)
- Stödjer inte 16:10 (letterbox)
- Saknar Invert mouse (första gången jag spelar ett spel som inte har det)
- Servrarna är överbelastade och det går inte att få ned DLC eller Swordman Suit (Connection error, Retrying in 10seconds. Har tur att jag ens lyckades regga mig)

Väntar lite med att spela det tills CAP och patch släpps, det verkar så sjukt bra att jag inte vill slösa tid på att spela det om det hackar och jag hela tiden gör fel med styrningen.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

mm Grafiken värkar grym men tänker göra som en annan sa, vänta på patcher osv så man kan lira det som man vill. I mitt fall maxad Grafik

Permalänk
Medlem

Ang. 16:9 och letterboxat så fick jag bekräftat via email från supporten att första patchen skall ha stöd för 16:10 med. Inget mer letterbox alltså

Visa signatur

HEJ

Permalänk
Medlem

Ati jobbar på en ny profil iaf, hoppas bara den kommer ut snarast.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk

Kommer spelet att flyta på bra på high med AMD Phenom II X4 955 3,2GHz och Gigabyte HD6850? 4 Gig ram aswell.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimkitten:

Kommer spelet att flyta på bra på high med AMD Phenom II X4 955 3,2GHz och Gigabyte HD6850? 4 Gig ram aswell.

Ja det ska inte vara några större problem, men som nämnts tidigare, slå av AA och ubersampling, eller vad det nu heter.

Visa signatur

Eh!

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Snygg letterbox Skämtåsido...hur kollar du FPSen? Jag höftade bara.

Skrivet av gronbek:

Ang. 16:9 och letterboxat så fick jag bekräftat via email från supporten att första patchen skall ha stöd för 16:10 med. Inget mer letterbox alltså

Fantastiska nyheter!!!!

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Snygg letterbox Skämtåsido...hur kollar du FPSen? Jag höftade bara.

Fantastiska nyheter!!!!

Tackar, letterbox ftw! Äkta filmkänsla!...

Fraps för övrigt.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

Har spelat nu i nån timme och gud....vet inte om jag ska skratta eller gråta av ur pinsamt dåligt combat systemet är.
Är helt omöjligt att inte ta slag när man möter +4 fiender.

Använder inte parry alls för om jag blockar en fiende så slå den andre mig så bli att rulla runt på marken.

Sen för att whina mer så är ju vanliga fienders hp på tok för högt...jag menar ska jag behöva stå och slå på en fiende i 10sec för att han ska dö?!

Men gameplay och grafik överväger combat systemet så grymt mycket

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarevok:

Angående CDkeyn hade jag samma problem med 0 och O men har du copy/paste webhallens cdkey? Jag skrev in den manuellt och vart fel så jag kopiera den bara från mailet och funkade perfekt.

Löste mitt DLC problem genom att avinstallera spelet och revoke license och sen installera igen & aktivera , dock ej skapa nytt konto.
Efter det dök Troll DLC't upp direkt.

Fick igång bägge DLC koderna efter att klickat och inte fått nån som helst respons då man klickade OK , så klickade man lite till tills man fick upp "invalid code"
Nästa gång man startade launchern dök DLC nedladdningarna upp i listan.

Klart roddigt och knepigt sätt att ta hand om DLC men nu har man fixat det iallafall!

Då det gäller spelandet , jösses vad häftigt det är men SVÅRT , jäklar varenda lite större fight får man spela om en 3-4ggr innan man lyckas ta kål på det stora antal fiender man hela tiden skall slåss emot.

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mimematis:

Har spelat nu i nån timme och gud....vet inte om jag ska skratta eller gråta av ur pinsamt dåligt combat systemet är.
Är helt omöjligt att inte ta slag när man möter +4 fiender.

Använder inte parry alls för om jag blockar en fiende så slå den andre mig så bli att rulla runt på marken.

Sen för att whina mer så är ju vanliga fienders hp på tok för högt...jag menar ska jag behöva stå och slå på en fiende i 10sec för att han ska dö?!

Men gameplay och grafik överväger combat systemet så grymt mycket

Du vet väl att du måste utveckla din witchers skillträd för att kunna blockera 360 grader? Jag tycker HP är precis lagom utmanande, som det bör vara. Mer än 4 fiender samtidigt skriver du , men du har bara 2 armar. Det krävs lite taktik också. "Stå och slå" låter lite märkligt i mina öron, iaf som PC-spelare.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Har spelat nu i nån timme och gud....vet inte om jag ska skratta eller gråta av ur pinsamt dåligt combat systemet är.
Är helt omöjligt att inte ta slag när man möter +4 fiender.

Använder inte parry alls för om jag blockar en fiende så slå den andre mig så bli att rulla runt på marken.

Sen för att whina mer så är ju vanliga fienders hp på tok för högt...jag menar ska jag behöva stå och slå på en fiende i 10sec för att han ska dö?!

Men gameplay och grafik överväger combat systemet så grymt mycket

Gillar det, lite utmaning får man ju ta!
Faktiskt en av få spel jag faktiskt får tänka till lite innan fighter!
Lägg ut fällor och annat innan fighter och drick potions!

Btw, är det någon annan som har problem med att EN fil försvinner lite då och då?
Gör att man inte kan starta spelet ibland... tror mitt antivirus bråkar.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Celcius:

Gillar det, lite utmaning får man ju ta!
Faktiskt en av få spel jag faktiskt får tänka till lite innan fighter!
Lägg ut fällor och annat innan fighter och drick potions!

Btw, är det någon annan som har problem med att EN fil försvinner lite då och då?
Gör att man inte kan starta spelet ibland... tror mitt antivirus bråkar.

Vilken fil, vilken version av spelet?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Du vet väl att du måste utveckla din witchers skillträd för att kunna blockera 360 grader? Jag tycker HP är precis lagom utmanande, som det bör vara. Mer än 4 fiender samtidigt skriver du , men du har bara 2 armar. Det krävs lite taktik också. "Stå och slå" låter lite märkligt i mina öron, iaf som PC-spelare.

Jodå, points spenderas
Det jag menar med 4 fiender är det att du få slå sen rulla bak, slå rulla bak and so on.

Skrivet av Celcius:

Gillar det, lite utmaning får man ju ta!
Faktiskt en av få spel jag faktiskt får tänka till lite innan fighter!
Lägg ut fällor och annat innan fighter och drick potions!

Btw, är det någon annan som har problem med att EN fil försvinner lite då och då?
Gör att man inte kan starta spelet ibland... tror mitt antivirus bråkar.

Jo har börjat lägga ut fällor och sen mindfucka men när dom hoppar ner från träden så är det rulla runt som gäller =/

Den filen du pratar om är inte möjligen Paul.ddl?
Mitt Kaspersky bråkade som fan men la bara in den i undantag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harakiri:

Löste mitt DLC problem genom att avinstallera spelet och revoke license och sen installera igen & aktivera , dock ej skapa nytt konto.
Efter det dök Troll DLC't upp direkt.

Mitt löstes helt enkelt genom att köra launchern runt midnatt. Connectades direkt och det var en smal sak att installera DLC och förbokningsaddon. Tidigare fick jag inte kontakt med servern p.g.a. överbelastning.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Blir lite segt på normal för mig, jag kitar bara och kör med sköld-magin... Någon som har något mer effektivt tips?

Visa signatur
Permalänk

Eller så byter man sitt land till United Kingdom (i Account Settings) på GOG och köper det för £29'99 Heyyoooo

Visa signatur

Cooler Master HAF 932 | Intel Core i7 920 @3.6 GHz | ATI XFX 6970 2GB | 18GB Corsair XMS3 @1600MHz | Corsair HX750 | Noctua NH-U12P | ASUS P6TD Deluxe | Samsung 830 Series 128GB SSD | Samsung Spinpoint 1 TB 7200 RPM | Windows 7 Professional 64 bit | Das Keyboard S Ultimate | Steelseries Siberia V2 | Steelseries Ikari

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Vilken fil, vilken version av spelet?

Skrivet av Mimematis:

Jodå, points spenderas
Jo har börjat lägga ut fällor och sen mindfucka men när dom hoppar ner från träden så är det rulla runt som gäller =/

Den filen du pratar om är inte möjligen Paul.ddl?
Mitt Kaspersky bråkade som fan men la bara in den i undantag

Kör med Steam versionen, så vet inte vilken fil det är. Men verkar försvinna så fort jag tar och stänger av spelet :/
Men då det är steam, så är det ju lätt att få ner den filen igen... lite störande moment bara

För mig så blir de bara stunnade när jag gör mindcontroll :/ Dock så har jag inte kommit jättelångt ännu

Permalänk
Medlem

Är detta som dragon age spelen i spelsätt eller vad kan man jämföra det med?

Visa signatur

| Asus TUF Gaming X570-Plus| Ryzen 5 3600X 4,4Ghz | 16Gb Corsair | Asus RTX 2070 ROG OC | Kingston SSD | Corsair CX550W | Phanteks Eclipse P400S |