Permalänk
Inaktiv

Överclocka Cpu!

hade tänkt "pilla" lite med min Cpu, vet någon nåt bra OC program till Cpu? Har en Msi GT680R och den kan man inte OC på BIOS.
Mvh Simon

Permalänk
Hedersmedlem

Om man inte kan överklocka i BIOS så bör man inte överklocka alls. Man överklockar generellt inte bärbara datorer.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av widL:

Om man inte kan överklocka i BIOS så bör man inte överklocka alls. Man överklockar generellt inte bärbara datorer.

sulle det möjigtvis gå att låsa upp BIOS då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon162937:

sulle det möjigtvis gå att låsa upp BIOS då?

Din dator kommer förmodligen överhettas om du överklockar den.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon162937:

sulle det möjigtvis gå att låsa upp BIOS då?

Nej funkar inte

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ggustavsson:

Nej funkar inte

nehe, slut på det då

Permalänk
Medlem
Skrivet av _NsMs_:

Din dator kommer förmodligen överhettas om du överklockar den.

Det hade den inte gjort då han kan stoppa in den snabbaste i7 processorn som finns utan problem..

Skrivet av anon162937:

nehe, slut på det då

Jag har själv testat med dom flesta mjukvaru överklocknings programen, tyvärr fungerar det inte

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bulltazar:

Det hade den inte gjort då han kan stoppa in den snabbaste i7 processorn som finns utan problem..

Jag har själv testat med dom flesta mjukvaru överklocknings programen, tyvärr fungerar det inte

nåja, sitter ju ändå med en i7 så ja klagar inte...

Permalänk
Skrivet av anon162937:

sulle det möjigtvis gå att låsa upp BIOS då?

Skrivet av ggustavsson:

Nej funkar inte

Jo det går det visst på flertalet modeller, om det går med just denna kan jag dock inte säga. Generellt har du rätt att man inte bör överklocka bärbara datorer då kylningen är anpassad för standard inställningar.

Permalänk
Medlem

SETfsb funkar ju för att överklocka CPU på G53/G73 iallafall (dock bara senaste versionen som kostar några kronor) funkar inte den till din dator också?

Borde ju finnas något sätt iom att den går överklocka från fabrik tycker man

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!