Istället för hårddisk

Permalänk
Medlem

Istället för hårddisk

Tänkte på att det måste kunna gå att fixa en ny sorts hårddisk som inte är mekanisk, om man tänker sig ett smartcard i storlek som en normal hårddisk borde man ju lätt få in sisådär 60 - 100gb.

Gränsnittet skulle ju fortfarande kunna vara ide-standard så man kunde köra den i ett vanligt nuvarande pc-system, hastigheten skulle ju lätt bli överlägsen hårddisken som nu är den segaste enheten i hela datorn (förutom då cd-romen).

Visa signatur

Never underskatta the power of boota om.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad* - Eftersom vi har ett forum med namnet Lagringsmedia så tycker jag vi tar tråden där istället.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Finns (minst) en liten hake, det finns inte en chans i världen att det skulle vara lönsamt idag.

Permalänk

flashminnen har ett begränsat antal skrivcykler, sen havererar minnescellen, ta en kik i en annan diskussion om det..
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=61979

Permalänk
Medlem

Det här var ju en framtids....fundering kan man väl kalla det för, därav den malplacerade postningen.

Hårddiskar har haft samma mekanik i stort sett sen dom kom så det är snart dags för nått nytt tycker jag.

Visa signatur

Never underskatta the power of boota om.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChK
Det här var ju en framtids....fundering kan man väl kalla det för, därav den malplacerade postningen.

Hårddiskar har haft samma mekanik i stort sett sen dom kom så det är snart dags för nått nytt tycker jag.

Du kommer att få vänta ganska länge på det.

Permalänk
Medlem

har du hört talas om holografiska minnen???
de finns men teknologin blev uppköpt av nått hd företag... som vill tjäna pengar på befintlig teknologi...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icy
har du hört talas om holografiska minnen???
de finns men teknologin blev uppköpt av nått hd företag... som vill tjäna pengar på befintlig teknologi...

Har du hört talas om bitboys? Även det ett företag som ska frälsa alla datornördar.

Permalänk
Medlem

Finns väl även nåt företag som kom på ideén att använda bakterier.

bakterierna låg ner eller stod upp vilket motsvarar dagens 1:or o 0:or. Dock hur långt dem kom med detta vet jag inte