Nån som vet vilken mus är bättre? MX500 eller Dual optic?

Permalänk
Medlem

Nån som vet vilken mus är bättre? MX500 eller Dual optic?

Tjena, tänkte kolla om nån visste vilken mus som var bättre för snabba (fps) spel?

De två jag funderar på är Logitech® MX™500 Optical Mouse och MouseMan® Dual Optical...

Letar efter en snabb mus, med precision. 48 knappar är inte så jätteviktigt, utan det jag bryr mig om är den musen som bäst/snabbast kommer låta mig sikta och skjuta på en pixel.

Nån som vet?

Permalänk
Medlem

MX500, uppgraderade mig ifrån dual optical och MX500 är mycket bättre... skaffa dock inte MX700 för den suger rent ut sagt...

Visa signatur

Teeworlds - För dig som gillar gulliga saker med stora vapen.

Permalänk
Medlem

Huvudsaken e att dual optical e sämst.... hänger ju inte med för fem öre.

Skaffa nån mus i mx serien de e dom som e bäst nu... alltså antingen mx300 (jag har en sån och e väldigt nöjd.. tycker bra om den gamla klassiska pilotformen som de är på mx300) lr en mx 500, beror på vilken form du tycker bäst om.

Visa signatur

P4 Dual core 2.66ghz , Asus Rampage Extreme,DDR3 1066mhz Corsair 4gig, ATI Radeon 5770HD

Permalänk
Medlem

Älg - du vet fan inte vad du snackar om angående dual optic!
den hänger med hur bra som helst!

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080]

Permalänk
Medlem

Har en MX500, funkar kanon. Om dom bara kan lösa problemet med att få igång alla knappar i spel...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElyziuM
Älg - du vet fan inte vad du snackar om angående dual optic!
den hänger med hur bra som helst!

Isåfall finns det olika "versioner" eller nåt. Jag testade en på birdie, jag hade inga alls problem att få den att flyga åt helvete på skärmen, minst sagt. Har inte lyckats med min IE3.0 än trots massiva försök...

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem

Min har jag försökt att ruska ur men det GÅR INTE...den hänger med alla rörelser!!!
till och med rencensionera säjer dom att det inte går..iaf dom jag läst...enda gången den inte funkar bra var när dom testade den på en icemat vilket jag inte har så jag kan inte komentera den delen!

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080]

Permalänk
Medlem

MX700 är fan så mycket bättre än MX500.
Har den själv och har alldrig känt så mycket frihet!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cosmo
Har en MX500, funkar kanon. Om dom bara kan lösa problemet med att få igång alla knappar i spel...

Jo håller med.. Hur jobbigt som helst att de inte har fixxat det..
hade fler knappar på min 4a åriga gamla mouseman:(

Permalänk
Medlem

Jag tycker att MX 500 och MX 700 har en äcklig form,,

Man måste ju ha alla tre fingrar på vänster-, scrollen och högerknappen för annars känns det väldigt obekvämt,,
Men att hålla så känns defenitivt inte bra heller.

Kanske en vanesak?

Visa signatur

EPoX EP-8RDA+[¤]Athlon XP 2100+[¤]TwinMOS PC3200 m/Winbond[¤]Radeon 9700[¤]Antec 480W[¤]Vattenkylning[¤] 3D Mark 2001 SE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matricks
MX500, uppgraderade mig ifrån dual optical och MX500 är mycket bättre... skaffa dock inte MX700 för den suger rent ut sagt...

Vad bygger du det på för vad jag läst så skall den hänga med precis lika bra som 500 då radioöverföringen är snabbare än vad usb porten kan ta emot.
Verkligen viktigt för mig då jag tänkt skaffa denna mus och är den bara bättre än cordless mouseman wheel som följer med desktop pro så är jag nöjd då den funkar i nio scenarion av tio, M$ trådlösa intellimouse funkade bara 2ggr av tio om man hade tur :(.

Jag vill ha svanslös mus

Visa signatur

Det är mycket nedslående att leva i en tid då det är lättare att spränga en atom än en fördom.A. Einstein

Öh en dag närmare döden:)

Permalänk

RozZy -- det vi snackar om är antagligen mer påfrestande än det du gör..
det finns ingen kommersiell trådlös mus hittils som varit god nog för en gamer som lirar FPS som tex CS / quake... de har helt enkelt alldeeles för kass uppdateringsfrekvens.. så för en win miljö kan ja tänka mej att 700 e smutt men inte i CS... har inte provat mx500 ännu men känner inte heller nån brådska då ja är mer än nöjd med min m$ ie 3.0.. även om man kanske önskat ibland att det var nåt annat brand

Visa signatur

- We are an army of dreamers, and therefore invincible. How can we fail to win, with this imagination overturning everything. - Subcomandante Marcos

Permalänk
Hedersmedlem

Jag fattar inte hur Logitech hade tänkt sig att två "ögon" skulle vara bättre än en. Om ena ögat inte hänger med för att man rör musen för fort kommer den andra inte heller att hänga med för den är ju likadan.

Och hur många år ska det ta att göra fungerande drivrutiner?

Enda anledningen till att folk köper Logitechs grejer är för att de hatar Microsoft...

Nu har de iaf släppt en mus som är jämförbar med MS IE 3.0 om bara drivrutinerna funkade i spel.

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oC MasteR Jay
RozZy -- det vi snackar om är antagligen mer påfrestande än det du gör..
det finns ingen kommersiell trådlös mus hittils som varit god nog för en gamer som lirar FPS som tex CS / quake... de har helt enkelt alldeeles för kass uppdateringsfrekvens.. så för en win miljö kan ja tänka mej att 700 e smutt men inte i CS... har inte provat mx500 ännu men känner inte heller nån brådska då ja är mer än nöjd med min m$ ie 3.0.. även om man kanske önskat ibland att det var nåt annat brand

vad ska du med en snabb mus till om du ska spela cs? man behöver ändå inte sikta för att få headshot

Visa signatur

Problem som har en lösning behöver man inte oroa sig över, problem som inte har någon lösning är det ingen idé att man oroar sig över. ^_^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Donan Fear
Jag fattar inte hur Logitech hade tänkt sig att två "ögon" skulle vara bättre än en. Om ena ögat inte hänger med för att man rör musen för fort kommer den andra inte heller att hänga med för den är ju likadan.

Och hur många år ska det ta att göra fungerande drivrutiner?

Enda anledningen till att folk köper Logitechs grejer är för att de hatar Microsoft...

Nu har de iaf släppt en mus som är jämförbar med MS IE 3.0 om bara drivrutinerna funkade i spel.

Jag måste ju i ärlighetens namn säga att jag köper hellre Logitech än M$ för kvaliténs skull och trust me jag har haft ett antal av båda.

Visa signatur

Det är mycket nedslående att leva i en tid då det är lättare att spränga en atom än en fördom.A. Einstein

Öh en dag närmare döden:)

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bl@

Jag måste ju i ärlighetens namn säga att jag köper hellre Logitech än M$ för kvaliténs skull och trust me jag har haft ett antal av båda.

Jag har inte lyckats slita ut varken nån Logitech- eller MS-mus, det är inte så mycket färg kvar men de funkar fortfarande perfekt.
Sen kan du ju faktiskt lägga in vikter i MS möss också om du tycker det känns bättre...

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk
Medlem

Vad är skillnaden mellan 300, 500 och 700 då? Är det fler knappar och så eller är desigen annorlunda(bör den iofs vara om det är fler knappar). Men annars så hänger de med lika bra alla tre? Jag är ju iofs väldigt nöjd med min Dual Optical som jag använder nu.

holmis

Visa signatur

[size="1"]Windows mest använda kommando: Ctrl-Alt-De1337[/size]

Besök gärna #lekstuga på Quakenet. En bra kanal helt enkelt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Holmis
Vad är skillnaden mellan 300, 500 och 700 då? Är det fler knappar och så eller är desigen annorlunda(bör den iofs vara om det är fler knappar). Men annars så hänger de med lika bra alla tre? Jag är ju iofs väldigt nöjd med min Dual Optical som jag använder nu.

holmis

300 är "budget"

500 och 700 har samma antal knappar och samma design, skillnaden är att 700 är trådlös.

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Medlem

MIE3.0 är tveklöst den bästa musen på marknaden idag

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tjarven
MIE3.0 är tveklöst den bästa musen på marknaden idag

Ehehh, *host* *host* *haaarkel*
Vad exakt grundar du på detta faktalösa självsäkra uttalande på?!

Edit: Oj har I.E 3.0 6000Hz@400dpi? Men ojsan MX-serien har visst 8000Hz@800dpi. Så tokigt det kan bli.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av turbonallen

300 är "budget"

500 och 700 har samma antal knappar och samma design, skillnaden är att 700 är trådlös.

Ok, tackar för informationen.

holmis

Visa signatur

[size="1"]Windows mest använda kommando: Ctrl-Alt-De1337[/size]

Besök gärna #lekstuga på Quakenet. En bra kanal helt enkelt.

Permalänk
Medlem

Fan va löjliga vissa pesoner är,,

Det är INTE coolt/tufft att hata Microsoft,, bara för att det är inne bland alla fjortisar just nu,,,

Snälla skärp er,, tänk på hur mycket MS har gett er istället.

Visa signatur

EPoX EP-8RDA+[¤]Athlon XP 2100+[¤]TwinMOS PC3200 m/Winbond[¤]Radeon 9700[¤]Antec 480W[¤]Vattenkylning[¤] 3D Mark 2001 SE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CreaTioN
Fan va löjliga vissa pesoner är,,

Det är INTE coolt/tufft att hata Microsoft,, bara för att det är inne bland alla fjortisar just nu,,,

Snälla skärp er,, tänk på hur mycket MS har gett er istället.

Tror jag känner mig träffad. Eller jag hittar inget annat inlägg som det skulle kunna syfta på. Jag tycker absolut inte M$ IE 3.0 är en dålig mus men jag tycker inte det är den bästa musen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M33P

Ehehh, *host* *host* *haaarkel*
Vad exakt grundar du på detta faktalösa självsäkra uttalande på?!

Edit: Oj har I.E 3.0 6000Hz@400dpi? Men ojsan MX-serien har visst 8000Hz@800dpi. Så tokigt det kan bli.

Samma som med dual optical som skule vara så bra tack vare 2 läsare och anser själv att den inte fungerar lika bra.
Mycket möjligt att MX är en super mus vilket jag har dålig koll på i daxläget.
Det är väl inte för inte som de flesta landslagen i FPS spel så som det vore Q3, AoT, UT andvänder MIS3.0 världen över.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Donan Fear

Jag har inte lyckats slita ut varken nån Logitech- eller MS-mus, det är inte så mycket färg kvar men de funkar fortfarande perfekt.
Sen kan du ju faktiskt lägga in vikter i MS möss också om du tycker det känns bättre...

Skall väl erkänna att jag inte heller lyckats slita ut nån m$ eller Logitech mus m$ har bara funkat sämre så dom har lämnats tillbaks sålts eller slängts nu använder jag Cordless mouseman wheel, Mouseman+, och en standard liten Logitech som jag inte kan läsa vad det står på längre. (Har däremot sletet ut 2st M$ keybords men aldrig nått Logitech )

Skall också villigt erkänna att jag inte har provat M$ IE 3.0 men den senaste jag hade var den trådlösa av samma variant Wireless IE och det var det värsta skräp jag haft funkade inte ens i windows. (kan dock ha varit ett kompatibilitetsproblem )
Fast nån hjälp av M$ var ingen hjälp.

Vem har sagt i denna tråd att det är coolt/tufft att hata M$??
Fast jag tror nog mer att det är vanligare bland 30+ än 14åringar.
Jag personligen skulle ta emot den fetaste musen och keybordet från vilket företag som helst oavsett vad jag tycker om det (har inga såna skrupler )

Visa signatur

Det är mycket nedslående att leva i en tid då det är lättare att spränga en atom än en fördom.A. Einstein

Öh en dag närmare döden:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Holmis
Vad är skillnaden mellan 300, 500 och 700 då? Är det fler knappar och så eller är desigen annorlunda(bör den iofs vara om det är fler knappar). Men annars så hänger de med lika bra alla tre? Jag är ju iofs väldigt nöjd med min Dual Optical som jag använder nu.

holmis

700 : http://www.logitech.com/index.cfm?page=products/details&CRID=...

500 : http://www.logitech.com/index.cfm?page=products/details&CRID=...

300 : http://www.logitech.com/index.cfm?page=products/details&CRID=...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bl@

Vad bygger du det på för vad jag läst så skall den hänga med precis lika bra som 500 då radioöverföringen är snabbare än vad usb porten kan ta emot.
Verkligen viktigt för mig då jag tänkt skaffa denna mus och är den bara bättre än cordless mouseman wheel som följer med desktop pro så är jag nöjd då den funkar i nio scenarion av tio, M$ trådlösa intellimouse funkade bara 2ggr av tio om man hade tur :(.

Jag vill ha svanslös mus

Köpte en mx700 först.... efter 5 minuter konstaterade jag att den sög och köpte en mx500... fick använda den värde lösa musen i en hel helg inna jag fix 500:an

Visa signatur

Teeworlds - För dig som gillar gulliga saker med stora vapen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tjarven
MIE3.0 är tveklöst den bästa musen på marknaden idag

Polare till mig (O_Erik_O), han köper tammefan varenda jävla mus som kommer ut och testar den... han är kräsen som fan... och körde MIE3.0 ända tills mx500 kom..

Visa signatur

Teeworlds - För dig som gillar gulliga saker med stora vapen.

Permalänk
Medlem

Själv så vill man ha en sådan här att komplettera med.
http://www.3dconnexion.com/products/4000/

Visa signatur

Yarr?

Permalänk
Medlem

Funderar nu på att beställa MX500 och en Func surface 1030 (svart) på gtek.

Saken är väl att kalaset skulle gå på strax över 1000kr :\
Hur hade ni gjort ?

Jag har denna mus nu : http://www.tu-clausthal.de/fb/Bildschirm/images/logitech-maus...

en grej till, har gtek blivit bättre med sina leveranstider ?? sist ja beställde därifrån tog det över en månad trots att dom hade sakerna i lager