Nån som vet vilken mus är bättre? MX500 eller Dual optic?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nhalldin
Funderar nu på att beställa MX500 och en Func surface 1030 (svart) på gtek.

Saken är väl att kalaset skulle gå på strax över 1000kr :\
Hur hade ni gjort ?

Jag har denna mus nu : http://www.tu-clausthal.de/fb/Bildschirm/images/logitech-maus...

en grej till, har gtek blivit bättre med sina leveranstider ?? sist ja beställde därifrån tog det över en månad trots att dom hade sakerna i lager

Jag har 2 sådan på musmattan nu
Mysiga som sjutton.

Visa signatur

Yarr?

Permalänk
Medlem

två http://www.tu-clausthal.de/fb/Bilds...gitech-maus.jpg eller två mx500 ?

ursäkta om den frågan verkade dum, jag är trött som en gnu

Permalänk
Medlem

2st Cordless MouseMan Wheel eller vad sjutton den nu heter.

Visa signatur

Yarr?

Permalänk
Medlem

hmm .. så du hade inte tagit mx500 ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nhalldin
hmm .. så du hade inte tagit mx500 ?

Självklart hade jag valt 2st mx500, men jag uppfattade frågan som att du undrade vilken mus det var jag redan hade.

Visa signatur

Yarr?

Permalänk
Medlem

Ingen som har nån kul länk där dom testar både MS IE 3.0 och MX*00 mot varandra?

Permalänk
Medlem

Tack så mycket för länkarna.

holmis

Visa signatur

[size="1"]Windows mest använda kommando: Ctrl-Alt-De1337[/size]

Besök gärna #lekstuga på Quakenet. En bra kanal helt enkelt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av guzz

Självklart hade jag valt 2st mx500, men jag uppfattade frågan som att du undrade vilken mus det var jag redan hade.

Nejnej, förlåt om det lät luddrigt (var trött) men frågan var mer om ni hade köpt en mx500 (och en funcsurface) om ni hade haft den musen jag har nu (den på bilden ja länka till)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matricks

Köpte en mx700 först.... efter 5 minuter konstaterade jag att den sög och köpte en mx500... fick använda den värde lösa musen i en hel helg inna jag fix 500:an

OK! tack för infon

Men jag tror jag skall prova själv jag har kanske lägre krav och trådlöst betyder mkt för mig

Visa signatur

Det är mycket nedslående att leva i en tid då det är lättare att spränga en atom än en fördom.A. Einstein

Öh en dag närmare döden:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bl@

Vad bygger du det på för vad jag läst så skall den hänga med precis lika bra som 500 då radioöverföringen är snabbare än vad usb porten kan ta emot.
Verkligen viktigt för mig då jag tänkt skaffa denna mus och är den bara bättre än cordless mouseman wheel som följer med desktop pro så är jag nöjd då den funkar i nio scenarion av tio, M$ trådlösa intellimouse funkade bara 2ggr av tio om man hade tur :(.

Jag vill ha svanslös mus

Jag har läst från 2st personer från swec som testat mx700 och den hänger inte med i FPS lir när man hårdtestar den.

OT:
ElyziuM
Du har för många färger i din signatur, MAX 2 FÄRGER

Visa signatur

,( ,( ,( ,( ,( ,( ,( ,(
`-' `-' `-' `-' `-' `-' `-' `-'

Permalänk
Medlem

http://www.hardwarecentral.com/hardwarecentral/reviews/4488/1...

"But a fast cordless mouse sensor can be let down by sluggish or sporadic radio signals. That's why Logitech says the MX700 hails its desktop receiver (using 27MHz, not the consumer-product-crowded 900MHz frequency) 125 times per second, just as fast as the USB 1.1 port the receiver plugs into would speak to a corded mouse. The maximum mouse-to-receiver range is six feet; an adapter plug is provided if you want to connect the receiver to an older, slower PS/2 port. "

Mx700 använder sig av en annan sorts frekvens som gör att musen klarar av samma hastighet som USB 1.1 . Det är snabbare än en vanlig usb-port .
Den ända skillnaden mellan mx700 och 500 är att 700an e tyngre. Men det vänjer man sig vid.

Permalänk
Medlem

Intressanta siffror, men alla jag hört som haft en MX700 har sagt att den inte hänger med, vilket jag tycker väger lite tyngre.

Visa signatur

No Tomorrow

Permalänk
Medlem

Äh, tacka vet jag gamla fina Logitech Wheelmouse Optical.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piggymon

Intressanta siffror, men alla jag hört som haft en MX700 har sagt att den inte hänger med, vilket jag tycker väger lite tyngre.

Det som jag tycker väger tyngst är alla recensioner jag läst där de har jämfört de två mössen med varandra.
Och själv har jag en 700 och den funkar perfekt(den hänger med i alla spel jag spelat...)

Permalänk
Medlem

yay

"Logitech says the lag will be addressed in MouseWare version 9.75, which is due for release in November. They have also promised that this updated version of the mouse driver software will provide some special applications for gamers."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RozZy
Och själv har jag en 700 och den funkar perfekt(den hänger med i alla spel jag spelat...)

"The MX700 is quite heavy because there are 2 AA batteries inside of it. This makes it hard to lift up, and, consequently, sometimes slows down mouse movement. Hardcore gamers might want to go for the corded MX500 or MX300 instead."

Permalänk
Hedersmedlem

Jag litar inte på reviews längre. De tycker alltid att alla trådlösa möss är så bra, och nu har de fixat alla problem, blablabla... Vi vet ju alla hur kassa alla trådlösa möss har varit. En MX700 ska man nog testa innan man köper, inte bara läsa nån review där de säger att den är bäst.

27MHz används förresten av radiostyrda bilar/båtar och leksaks-walkie-talkies bland annat, så helt fritt är det inte där heller.

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk
Medlem

"Jag litar inte på reviews längre. De tycker alltid att alla trådlösa möss är så bra, och nu har de fixat alla problem"

Precis. Men recensenten ovan skrev ju faktiskt att den var tung och jobbig o lyfta vilket gör den lite mindre olämplig i spel än mx300/500 så det är ju uppenbarligen inte bara glorifiering

Permalänk
Medlem

Frågan var ju dock vilken mus som är bäst. MX500 eller Dual Optical.

Och jag ahr testat båda, och jag tycker MX500 är bättre, dock har jag inte kört mycket med Dual Optical och jag 'ger en MX500...men jag har testat iaf

Nu kör jag Icemat+MX500, det funkar jäkligt bra...funderar lite på en fUnc, men vet inte säkert.

Men iallafall, jag rekommenderar MX500.

Visa signatur

E det så?

Permalänk
Medlem

en fråga jag fortfarande undrar, hur viktig är mattan om man inte spelar _överdrivet_ mycket (men det ändå blir en del så)

Om jag beställer på gtek får ja betala mer o vänta längre men ja får både mus och funcsurf matta

På dustin får ja musen billigare o allt levereras snabbt
Den mattan jag har nu är en liten AMD matta och jag är ingen quaker

Permalänk
Medlem

Alltså, en matta är ju inte _viktig_ om du inte lirar.

Dock så blir det _mycket_ skönare att "musa" om man har en bra matta.

Inget motstånd, inge friktion...men som sagt...du dör ju inte av att ha en kass matta i Windows, men varför inte göra det lite behagligare?

Visa signatur

E det så?

Permalänk
Medlem

Jag har en Dual Optical och jag ar nojd med den... Kor utan musmatta, den hanger med bra anda...

GTek har alltid levererat i tid for mig.

27MHz anvands aven av flygplan, vilket ar jakligt kul om man har en stark walkie-talkie

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Har en MX700, är lite ovant i början, men säg när det inte är det? Funkar skitbra!

Visa signatur

MalZon: ASUS G771JM - i7 4710HQ - 16Gb DDR3 - GTX860M - 128Gb SSD + 1Tb - 17,3"
GARAGE: ASUS P5Q PRO - C2Q Q9650 - 8Gb DDR2PC8500 - 8800 GTS - 256Gb SSD - 22"
MAP: Dell E6410 - i5 M460 - 4Gb - nVidia 3100M - 320Gb SATA - 14,1"

Permalänk
Medlem

Tykker att MS IntelliMouse Explorer Optical 1.0 e skönats, men kör 3.0 nu för den e bättre upplösning.
och nu äge rjag i cs

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

Har själv en MX500 och det är utan tvekan den bästa mus jag haft..inga eftersläpningar vid snabba rörelser ex Q3, vilket är viktigt då jag lirar en hel del..

De MX700 jag testat lider dock av samma problem som min Cordless Mouseman (trådlös för den som inte vet) dvs...

När du rör musen i sidled och samtidigt trycker på en mussknapp så avbryts rörelsen till förmån för knapptryckning, vilket leder till mycket kass spelprestanda..då man ju vill kunna sikta/röra sig och skjuta samtidigt..

Därför går MX700 bort för mig....

Snart ska min MX500 kombineras med en IceMat...mums denna kombinationen slår det mesta!