Permalänk
Medlem

Någon som överklockat sitt GF4 ti4200?

Jag köpte nyss ett GF4 ti4200 och har nu börjat fundera på att klocka upp det lite.
Är det någon här som vet hur mycket man törs klocka upp det utan att det "går åt hellsike".

Visa signatur

Galaxus! Rymdens härskare!!11!!1111!!!!!!!!! :P

Permalänk
Medlem

När du får grafikfel iform av hängningar eller små vita pixlar i grafiken. Då ska du lugna dig...

Visa signatur

The world is cursed, people are cursed, but still we wish to live.

Permalänk
Medlem

kanske 300/600?

Permalänk
Medlem

jo men :/
Kan jag få lite mera säkra svar osv? kanske nån länk till en guide lr något likande? När man klockar så vill man ju vara säker på att det är riskfritt..

Visa signatur

Galaxus! Rymdens härskare!!11!!1111!!!!!!!!! :P

Permalänk
Medlem

checka min sign...använde powerstrip...

Visa signatur

Signatur raderad, se reglerna för mer info.

Permalänk
Medlem

Jag kör mitt creative i 300/610 stabilt utan grafikfel.

Visa signatur

: AMD Ryzen 2600X : 32GB Corsair : Nvidia RTX 2070 :

Permalänk
Avstängd

jag brände mitt i 250\550 när jag var på lan

Permalänk
Medlem

hehe..

Lutte, menar du brände som att det brann upp eller? Låter ju inte kul.
Men om man råkar bränna det, täcker garantin det så att det bara är att lämna in det och få ett nytt?

fasen :/ Vill inte chansa..

Visa signatur

Galaxus! Rymdens härskare!!11!!1111!!!!!!!!! :P

Permalänk
Medlem

Om du vill slippa risker ska du inte klocka!
Om du vill vara försiktig så höj en sak i taget, börja med t.ex minnet och höj det 10-15Mhz åt gången och kör en bench efter varje gång, när du får lite grafik fel så får du dra ner det lite, ta sedan gpu'n och gör samma sak fast bara 5Mhz åt gången. Går lika bra att göra tvärtom också... Då är det relativt riskfritt iaf...

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yxel
När du får grafikfel iform av hängningar eller små vita pixlar i grafiken. Då ska du lugna dig...

Hehehe..

Jag drog upp mitt GF2 PRO igår.. 200/400 till 210/430.
Då blev det så där..

Visa signatur

Ursäkta stavningen - Ordblind
Allting jag verkligen tycker om är antingen omoraliskt, olagligt eller fettbildande..

Permalänk
Medlem

Tarasus, vad är en bench?

Visa signatur

Galaxus! Rymdens härskare!!11!!1111!!!!!!!!! :P

Permalänk

1. Vad har du för märke på ditt GF4 kort??
2. Har du 64 eller 128 MB minne på den
3. Är det 3,3 eller 4,4 ns minnen

Och Bench står för Benchmark, det är detta du utför när du t.ex. kör programmet 3DMark 2001SE för att testa vad kortet presterar och för att se om det är stabilt.

Visa signatur

Asus Z390-F Strix | i9 9900K | 64GB Corsair 3200Mhz | MSI GTX 1080 Seahawk EKWB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Galaxus
När man klockar så vill man ju vara säker på att det är riskfritt..

Vill man? Då ska man inte clocka...

Håll koll på tempen. Har du inte en tempsensor på kortet, känn på flänsarna vid fullload/kolla med termometer. De ska inte vara för varma (du ska INTE bränna dig ). Är de för varma finns risken att minnerna/gpu:n dör. Mer kylning kan ju vara på sin plats då, bättre flänsar/mer fläktar/vattenkylning osv.

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk
Medlem

Det du bör vara försiktig med är minnet, låt dem "brännas" in genom att klocka lite i taget. Detta kan göra att du i slutändan klockar kortet högre, fast det är rent hypotetiskt. Mitt Inno3D nöjer jag mig med att köra i Ti4400-specs, räcker gott nog.

Permalänk
Medlem

Snurrig_Kille, det är ett Gainward 128mb. ns minnena vet jag ingenting om.

Visa signatur

Galaxus! Rymdens härskare!!11!!1111!!!!!!!!! :P

Permalänk

då är det 4ns minnen.... Är det ett "Golden Sample" ??

Isåfall kan du ju alltid välja "enhanched" inställningar i installationen så installeras det "färdigklockat" och du har fortfarande kvar garantin....

EDIT: Mitt tangentbord kan inte stava

Visa signatur

Bytt ut överklockning mot styrketräning ;)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snurrig_kille
1. Vad har du för märke på ditt GF4 kort??
2. Har du 64 eller 128 MB minne på den
3. Är det 3,3 eller 4,4 ns minnen

Och Bench står för Benchmark, det är detta du utför när du t.ex. kör programmet 3DMark 2001SE för att testa vad kortet presterar och för att se om det är stabilt.

Hum e du snurig eller 4,4 ns minnen vilka kort har det
4 ns brukar de väll ligga på eller 3,3

Visa signatur

Xp1700+@Max 2689 mhz FSB@Max 250 SC(Synk) NF7-S rev 1.2
Thorton@Max 2801.8mhz+(L2@512) FSB@Max 291+! 2,5.3.4.11 DC(1/1)3.54 Vdimm 2x256 mb bh5 Dfi Lanparty Rev B(4440+/4095+)

Permalänk
Medlem

Mitt gainward golden sample klockar 325/585 fast coren blir rejält varm (om nu bara overclockers får iväg mitt gpublock, så ska det bli kallt o fint).
Så Galaxus om du har ett ultra 650 xp så vet du vilka siffror du kan sikta på, med lite tur så går ditt ännu bättre.

Visa signatur

Imba sign från 2003.
xp1800+ @1691MHz (199*8.5) ,Gainward ti 4200 128mb, extreme pc3200 256mb,512mb pc3200 corsair cas2,epox 8 k5a2+, 2 st IBM 120gxp 120 Gb i RAID 0 och H2O kylning (eheim 1048 Citroën Visa alu-radiator).