Permalänk

En webmail som är värd namnet

Jag tänkte migrera från Hotmail.
Nästan alla seriösa webmail system har ju blivit betaltjänster verkar det som. Finns det någon seriös email utan popups och allt för mycket banners/ads som är gratis?
Bör ju dessutom vara stabil och ha ett bra interface.

Permalänk
Hedersmedlem

www.myrealbox.com är väldigt bäst. alla tjänster man kan tänka sig, och mycket spamfri. enda haken är att du behöver en "riktig" adress att regga dig med (dvs nåt annat än de största gratistjänsterna, yahoo/hotmail). En del i deras mycket hårda anti-spam policy..

Citat:

Spam is no good.
Don't do it.
It causes bad karma and cancer (and perhaps some other diseases).
Yes, this is true.
No, it's not a joke.
Oh, and spammers rot in hell.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Hedersmedlem

www.home.se brukar ofta rekommenderas här på forumet.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Castor Troy
www.home.se brukar ofta rekommenderas här på forumet.

Den verkar ok men jag gillar inte det faktum att man måste ange personliga uppgifter. Det går ju inte å komma runt, dom verkar kolla upp att man finns i registerna.
Varför vill dom göra detta? Antagligen för att sälja iväg informationen till andra företag.

Aphex jag kollade in den sidan förut och det verkade riktigt seriöst. När jag skulle registrera mig så fastnade jag just på grejen med "riktig" isp email adress. Jag har ju ingen sån juh

Är det ingen som kan stå till tjänst med sin egen email adress? Så får ni ge mig lösen, och sen byter jag det till ett personligt.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Micronesia
Aphex jag kollade in den sidan förut och det verkade riktigt seriöst. När jag skulle registrera mig så fastnade jag just på grejen med "riktig" isp email adress. Jag har ju ingen sån juh

Är det ingen som kan stå till tjänst med sin egen email adress? Så får ni ge mig lösen, och sen byter jag det till ett personligt.

De har bara blockat de värsta spam-hostarna (tex hotmail), så om du skaffar ett lite obskyrare konto tillfälligt så kan du komma runt det.
www.email.ro tex. usel tjänst, men okänt hostname (de har dessutom flera)

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk

Tack för tipset
Jag testar med email.ro

Permalänk
Medlem

heh om du kan stå ut med @placebo.nu så funkar den utmärkt! gå in på thebsh.com och kolla!

Permalänk
Medlem

Om du vill kan du få en @happsburg.mine.nu-adress av mig.
Där får du:
Webmail
POP3
IMAP
SMTP

Visa signatur

*Intel i7 3820, ASUS Sabertooth X79, 32GB RAM, Nvidia GTX660 & GTX660, Samsung SSD 840 Pro & 2 Barracuda 7200.10 i RAID1, ESI Audio ESP1010e
*Amiga 4000D i Elbox Tower. 16 MB FAST Mem & 2 MB Chip Mem. Indivision AGA MK2, FastATA 4000 MK-VI, 16 GB CF & 40 GB IDE

Permalänk

Tack för tipsen grappar men jag är nu, tack vare Aphex hjälp, en stolt ägare av realbox mail!