Permalänk
Medlem

Stora hörlurar, 1000kr?

Jag söker ett par lurar för både musiklyssning och en hel del gaming, det viktigaste för mig är att de är stora och bekväma då jag har ganska stora öron och kommer använda lurarna långa perioder i sträck.
Jag var och kollade lite lurar i några olika butiker igår, jag fastnade för ett par sennheiser hd555, de satt otroligt skönt.
Tyvärr kunde jag inte provlyssna dem, men jag tror att jag ska försöka göra det.
Så jag undrar om 555orna är de bästa lurarna för mig eller om det finns bättre, hur är ljudet i dem?
Sen såg jag att det fanns några lurar som hette 515 också som verkade ha samma design, hur låter de, är 555orna värde det dubbla priset?
Och är det någon som vet om en genomsnittlig mobiltelefon kan driva de här lurarna hyfsat?

Edit: lyssnar mest på punk och rock.

Permalänk

Har en billigare version av de, Plantronics GameCom 377 tror jag den heter. Den e helt okej, fast eftersom man får vad man betalar för tror jag att det är bättre med de dyrare (777)

Visa signatur

Ceterum censeo Xbox360iem esse delendam-Cato (Fan of Ps3)
Notebook: HP Pavilion Dv6 1128eo Stekt
Playstation 3: Sony Entertainment Playstation 3™ Slim, 160GB
Platstation 2: Krossat
Mobil: Sony Ericsson Xperia™ X10 mini, 500MB med Halebop

Permalänk
Medlem

hur sitter de lurarna på huvudet, är de så stora som de ser ut?
det verkar vara någon form av surround funktion i dem, är det "riktig" surround med massor av membran eller mjukvaruversionen som går att stänga av när man lyssnar på musik?
och känns ljudet i lurarna balanserat, lite tveksam till ljudet i utpräglade gaminglurar

Permalänk

De är helt okej, sorry för linken har TYDLIGEN haft problem med ctrl+c och v...
De sitter jättesklnt och balansen är perfekt.

Visa signatur

Ceterum censeo Xbox360iem esse delendam-Cato (Fan of Ps3)
Notebook: HP Pavilion Dv6 1128eo Stekt
Playstation 3: Sony Entertainment Playstation 3™ Slim, 160GB
Platstation 2: Krossat
Mobil: Sony Ericsson Xperia™ X10 mini, 500MB med Halebop

Permalänk
Medlem

Angående frågan om 555 vs 515 tycker alla recensioner jag läst att 555:an är värda priset.