Permalänk

Ny datorskärm kanske? :)

Hej alla!

Tiden är nu inne att uppdatera min miniskärm på endast 19 - nej 18.5 - tum, då jag ska skaffa ett större skrivbord utan en hylla som begränsar skärmens storlek. 24" önskas eftersom jag förmodligen kommer halvligga i sängen vid filmtittande (då hade det ju även suttit fint med en ganska bra betraktningsvinkel), och det höjer spelupplevelsen för mig ganska mycket med en bigg skärm :).

Sysselsättning: kommer bli mycket spelande (oftast hetsiga fps som Left 4 Dead) samt programmering och vardaglig nätsurfing (även som sagt filmtittande).
Prisklass: mellan 1-2 tusen låter rimligt för plånboken.
Övriga krav: Ska ha 2 HDMI utgångar (en för datorn - vga pallar jag inte, samt den stöder bara DVI-I, vilket vad jag har sett är ganska ovanligt - och en för xbox 360:n) och helst inte alltför tunn, blir väldigt provocerad om den skakar som en jordbävning brutit ut så fort jag knäar skrivbordet.

Har ni några rekommendationer på skärmar efter mina förutsättningar?

Permalänk
Permalänk
Skrivet av 3liteSoldier:

Den har rätt så hög responstid (8ms) och du ska lira mycket fps.
Jag skulle hellre tagit den här IPS skärmen - http://www.inet.se/artikel/2204698/lg-23-tft-ips236v-pf-ips-p...

Ursäkta, glömde bort dina övriga krav, Den skärmen funkar inte så bra då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ejderhall:

Den har rätt så hög responstid (8ms) och du ska lira mycket fps.
Jag skulle hellre tagit den här IPS skärmen - http://www.inet.se/artikel/2204698/lg-23-tft-ips236v-pf-ips-p...

Ursäkta, glömde bort dina övriga krav, Den skärmen funkar inte så bra då.

eller denna VA-skärm, overlägsen bildkvalite för pengen. Och du slipper backlightbleeding problem som IPS har. Och TN-panel är inte att tänka på om du vill ha en trevlig bild.

Och Ejdehall, du kan fortfarande inte se hur snabb en skärm är genom att kolla på antal MS responstid... du måste veta vad den har har för inputlagg.
En 8ms skärm kan mycket väl vara snabbare än en 1ms.

Permalänk

Tack för snabba svar! Dock har jag redan beställt skärmen ^^.

Som Ejderhall säger är jag faktiskt liite orolig över den relativt höga responstiden då jag lirar mycket fps, men detta var absolut den bästa jag kunde hitta för priset och till mina krav. Och jag har läst på en del ställen att det är dugligt sålänge det är 8ms eller under.
Hursomhelst, får hoppas på det bästa, blir väl "ögonorgasm" oavsett snabbhet ^^