Permalänk
Medlem

Bästa aimspelet

Tycker att all nya spel lätt blir överbefolkade med "noobs", undrar vilket spel ni tycker är bästa aimspelet för den som vill ha en utmaning?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem

Jag skulle väl inte säga att BFbc2 är överbefolkat med noobs ;o, och sitta med en sniper på långt avstånd är utmaning :] ,

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | X570 AORUS ULTRA | AMD 3950X | COOLER MASTER MASTERAIR | GIGABYTE 3080 GAMING OC | 32GB G.Skill Trident Z Neo @3600Mhz | CORSAIR FORCEMP600 1TB | SAMSUNG EVO 960 500GB | INTEL 330 180GB SSD | 3TB WD BLUE | Corasair RM750X V2 | DELL 4317Q | LG 65UF675V 65" 4K

Permalänk
Hedersmedlem

Om du vill ha mer utmaning så får du väl börja tävla i valfritt spel? Du lär ju inte vara bäst i världen på alla spel redan?

Permalänk
Medlem

Om du vill spela ett spel med mycket competition och det är FPS på dator som gäller så skulle jag nog säga att du ska börja spela Counter-Strike 1.6 Det är trots allt Main fps spelet på turneringar.

Visa signatur

Main: Corsair 5000D Airflow, HX1200, i9 13900K, Asus TUF OC 3090Ti, 32GB @5600, Z690 Gigabyte Aorus Elite Pro, Kingston KC3000 2TB

Permalänk
Medlem

definera "aim"

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

Börja spela lite Q2 eller Q3 railonly/instagib. Snap-raila ger sååå skön känsla..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doofus:

Börja spela lite Q2 eller Q3 railonly/instagib. Snap-raila ger sååå skön känsla..

Du tror inte att Quake live är mer populärt än q3? spelar folk ens fortfarande q3 nu med tanke på Live

Visa signatur

Main: Corsair 5000D Airflow, HX1200, i9 13900K, Asus TUF OC 3090Ti, 32GB @5600, Z690 Gigabyte Aorus Elite Pro, Kingston KC3000 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SVP:

Du tror inte att Quake live är mer populärt än q3? spelar folk ens fortfarande q3 nu med tanke på Live

Det är det nog garanterat

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doofus:

Det är det nog garanterat

Hehe ^^

Visa signatur

Main: Corsair 5000D Airflow, HX1200, i9 13900K, Asus TUF OC 3090Ti, 32GB @5600, Z690 Gigabyte Aorus Elite Pro, Kingston KC3000 2TB

Permalänk
Medlem

Aim är engelska och betyder sikte...Det betyder att man ska sikta på något och i de flesta fall träffa det. Trodde att det var lättförstått om man har något logiskt tänkande alls.

Tack alla som har kommit med tips btw.

Permalänk

Battlefield 2 kanske? Skönt spel!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SVP:

Du tror inte att Quake live är mer populärt än q3? spelar folk ens fortfarande q3 nu med tanke på Live

Ja, folk spelar fortfarande Q3 eftersom många är besvikna på att rörelsen inte är likadan i QL.

Men rekommenderar också Instagib på www.quakelive.com.
Både FFA och CTF. Dom körde in Raiiljump också nu så det är nice.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Quake, helt klart. Det är ett bra "siktespel"

EDIT: Älskar förövrigt folk som sitter och klagar på för mycke noobs på publicservrar x)

EDIT2: Railjump?! Som rocket jump fast med rail??? Tur som F*n att dom inte lade in det i CA för då hade iaf jag slutat... Ska spelarna kunna röra sig med hjälp av den så skulle det snabbt börja likna instagibb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av timpan95:

Aim är engelska och betyder sikte...Det betyder att man ska sikta på något och i de flesta fall träffa det. Trodde att det var lättförstått om man har något logiskt tänkande alls.

Tack alla som har kommit med tips btw.

Dessa spel brukar kallas FPS (Fist Person Shooter), men eftersom du inte nämner förstapersons vinkeln så kan det även vara ett TPS (third person shooter)!

Alla spel som nämnts tidigare är FPS spel!

Om man googlar "aim game" eller motsvarande får du en massa FPS flash spel där du spelar sniper!

Så bara för att utreda detta så är det alltså ett FPS som du troligtvis söker...

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem
Skrivet av timpan95:

Aim är engelska och betyder sikte...Det betyder att man ska sikta på något och i de flesta fall träffa det. Trodde att det var lättförstått om man har något logiskt tänkande alls.

Tack alla som har kommit med tips btw.

Angry Birds? Där har du lite mer avancerat sikte som det inte bara är att peka och klicka utan du måste även ta hänsyn till gravitationen.

Med lite logiskt tänkande passar Duck Hunt också in. Precis som battle tanks, Deus Ex, Quake, stupid Zombies och typ hundra andra spel som alla är helt olika.

Med andra ord: Var inte otrevlig när det är du som är otydlig. Men Quake Arena eller CS är väl de som spelas mest seriöst

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elmoth:

Dessa spel brukar kallas FPS (Fist Person Shooter), men eftersom du inte nämner förstapersons vinkeln så kan det även vara ett TPS (third person shooter)!

Alla spel som nämnts tidigare är FPS spel!

Om man googlar "aim game" eller motsvarande får du en massa FPS flash spel där du spelar sniper!

Så bara för att utreda detta så är det alltså ett FPS som du troligtvis söker...

Helt rätt:)

Permalänk
Sötast
Skrivet av timpan95:

Aim är engelska och betyder sikte...Det betyder att man ska sikta på något och i de flesta fall träffa det. Trodde att det var lättförstått om man har något logiskt tänkande alls.

Tack alla som har kommit med tips btw.

Helt rätt!
Och nu medans vi hittar på helt egna namn på genrer som redan har varit namnsatta sedan långt innan din födsel så kan du ju kanske rekommendera ett par muspekarspel åt mig?

För den delen så kan du ju försöka nämna 3 olika spel där man inte behöver sikta! Jag kan ett par, frågan är om du kan?

Permalänk

quake 3 helt klart, känns som quake live har en liten delay vilket iaf jag stör mig sjukt mycket på

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Skrivet av Battlehood:

Battlefield 2 kanske? Skönt spel!

Går ju inte ens att aima i det spelet skotten hamnar ju helt random.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av BesteN:

Quake, helt klart. Det är ett bra "siktespel"

EDIT: Älskar förövrigt folk som sitter och klagar på för mycke noobs på publicservrar x)

EDIT2: Railjump?! Som rocket jump fast med rail??? Tur som F*n att dom inte lade in det i CA för då hade iaf jag slutat... Ska spelarna kunna röra sig med hjälp av den så skulle det snabbt börja likna instagibb.

Läser du inte Sitenews? Det är bara över helgen typ, försvinner den 25e.

Citat:

DevPick July 22-25: InstaGib RailJump
SITE NEWS | Jul 22, 2011 | sponge
This weekend's DevPick features the simply-named RailJump. As the name implies, by looking down, and firing your Railgun, the player doing such is awarded with a gentle push in the general direction of their shot. Unlike rockets, however, you aren't harmed by the shot, and you receive roughly the same amount of boost as long as you're within railjumping range. Railgun speed has also been boosted to 1 second per shot, to allow for more interesting double and triple jumps.

RailJump is now running worldwide, in two delicious flavors: FFA and CTF, and will be running all weekend, so check it out and have fun bouncing around! Have a good weekend!

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

ArmA II (+ Operation Arrowhead) med A.C.E. 2, om vi nu ska leta efter spel där sikte och ballistik faktiskt betyder något

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem

Skulle vilja rekommendera Call of Duty 4, och då i matchspel och pcw osv. Kika in på callofduty.se och bekanta dej med forumet. Man spelar en mod som heter Promod och blir då automatiskt pro. Sen skaffar du ett lag som du nöter matcher med eller mixar tills du känner dej nog säker i ditt "aim" och börjar lära dej "mapsen", då är det dax att spela någon cup eller turnering osv.

Bra "sites" om cod4 på högre nivå.
callofduty.se
esl.eu
tek-9.org

Dock så ligger visst callofduty.se nere för tillfället.

God kväll, ursäktar mej för dålig styckeindelning, värdelös stavning och mycket osammanhängande text då jag skriver på ett teeny-tiny laptoptangentbord och är almänt trött.

Permalänk
Medlem

Quake 3/Live eller UT99/2k4/3. Med en bra hitscan success från distans är redan 50% vunnet.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av timpan95:

Tycker att all nya spel lätt blir överbefolkade med "noobs", undrar vilket spel ni tycker är bästa aimspelet för den som vill ha en utmaning?

haha vafan?
Skulle gärna vilja möta dig i något spel.

Du kan ju testa med Hamsterpaj.net, finns ett passande spel där man använder en motorsåg.

Skulle satsa på CoD2, de som spelar det spelet är helt okej på det, se bara till att hitta rätt servers och inte övermoddade/förstörda.
Spelet kostar väl en tjuga nu så ingen fara om du inte tycker det är kul.

CoD4, hitta någon promod-server, (som Chimo sa, professionals), med max antal på max 16, då brukar det vara en okej administrerad server och bra spelare.
Håll dig borta från nyare spel än MW dock.

Två lite äldre spel. Eftersom du inte gillade noobs som spelade nya spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

Läser du inte Sitenews? Det är bara över helgen typ, försvinner den 25e.

Nope, hade faktiskt totalt missat det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BesteN:

Nope, hade faktiskt totalt missat det.

Hehe okej, DannyF var inne och spelade CTF på en sådan förut så fick panga han ett par gånger. Han är fan sjuk i huvudet med railgun

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SVP:

Om du vill spela ett spel med mycket competition och det är FPS på dator som gäller så skulle jag nog säga att du ska börja spela Counter-Strike 1.6 Det är trots allt Main fps spelet på turneringar.

Men Ööö noob spel eller vet du hur nedrans gammalt det är eller fattar inte ens hur folk kan sitta med det idag fortfarande. :S

Visa signatur

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av timpan95:

Tycker att all nya spel lätt blir överbefolkade med "noobs", undrar vilket spel ni tycker är bästa aimspelet för den som vill ha en utmaning?

Aim spel? Menar du inte händelsevis Genren Shooter? Eller specifikt FPS (First person shooter) eller TPS (Third person shooter)? Kanske en combo av dessa? Ja vi har ju Cod serien, Battlefield serien, Quake serien, Kanske APB reloaded (Free to play) är något för dig? APB är riktigt kul.

Skrivet av timpan95:

Aim är engelska och betyder sikte...Det betyder att man ska sikta på något och i de flesta fall träffa det. Trodde att det var lättförstått om man har något logiskt tänkande alls.

Tack alla som har kommit med tips btw.

1. Finns inget som heter "aim spel".. Så bara för det är logiskt för dig betyder det ju inte att det är det för andra..
2. Att fråga efter tips för att sedan ganska oartigt klanka ner på andras tänkade fungerar inte speciellt bra eller hur?

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Ja, vill du inte spela med noobs så är nog quakeworld rätt spel. Om det är särskilt roligt som nybörjare vettetusan ;).

Annars är ju som tidigare nämnts Quake 3/Quake Live och instagib det spel jag skulle säga är det som faller in på spel där grym precision och reflex i musarmen är som viktigast med tanke på att du inte har någon spridning på skotten, samt att det är ett betydligt högre tempo än i t.ex. bf, cod, cs mm.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.