Permalänk

Chieftec fulltower.. aeger allt.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delar!um
Chieftec fulltower.. aeger allt.

nja.

Visa signatur

SMPC 2003: Duron 650 @ 1454mhz (1a)
SMPC 2004: Duron 650 @ 1604mhz (2a)

Permalänk
Medlem

Ska snart köpa ny dator och då blir det ett Moonlight. Någon som har erfarenhet av ett sånt? Nu har jag nått Compaq-skit.

Visa signatur

Sveriges största guide till tv-serier - http://www.tv-serieguiden.com/

Permalänk
Medlem

Addtronics 7896a

rymligt, gillar utseendet och hur det är uppbyggt

Permalänk
Medlem

Har 12 datorer/lådor, Men den jag sitter på nu är nått noname medium

Permalänk
Medlem

Har egenbyggd eftersom det är roligare.
Nackdelar: Trång!
Fördelar: Liten, snygg
Bild:
http://medlem.spray.se/diemon/morklada.JPG

Fast det är en gammal version, nu har den en nätverks LED samt är bättre målad.

Permalänk
Medlem

Chieftec DX-01B-D Dragon Super MidiTower

För att det var snyggt, lagom stort och rätt prisklass. Sen var det inte så vanligt när jag köpte det..

Visa signatur

WS: i5 2500K@4,7GHz| Noctua NH-D14 | Asus Maximus V Gene | Asus HD7850@1450/1050 | 8 GB Corsair XMS 3 | Corsair CX V2 600W | OCZ Agility 3 120GB | Fractal Design R3 | Dell U2412M
Server: AsRock FM2A85X-ITX | AMD A4-6300 | 8GB | Kingston V300 60GB | 12TB HDD | Fractal Design Array R2
HTPC: Sapphire Pure Fusion | 4GB | OCZ Agility 2 40GB | Fractal Design Array R2

Permalänk
Medlem

kör med det Miditower-chassiet jag fick med Dell-datorn (företagsköp).
RIKTIGT, RIKTIGT smart anordnat. finns ju inte en skruv, öppnar det genom en knapp på ovansidan o en på undersidan. skenor till alla enheter, däremot lite snålt med plats för dessa. 2x5.25" externa, 2x3.5" externa o 2x3.5" interna. ska däremot mecka ihop en liten en när VIA släpper sitt nya EpoX, blir då ett litet chassi antagligen i plexi lr liknande.

Permalänk
Medlem

Chieftec DX-01W-D Dragon Super MidiTower.
Har nyligen bytt nästan allt annat och mitt förra var inte kul att jobba med.
Draken är ju en dröm! fler fläktar? > *klick* färdigt.
Det kanske är vanligt men jag älskar det!
Bästa chassit jag någonsin haft.
För att vara ett midi så tycker jag det är väldigt stort. iofs så heter den ju super midi, men ändå.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Truztor
AAAAAA! Omröstningen tyder visst på att desktop e skit! HAHA

det är ju det...

Permalänk
Inaktiv

inte just nu.. men snart blir mitt trächassi i modell fulltower klart... valde det för att det är rymligt och för att jag ska få plats med mycket slangar till vattenkylningen!!!

Permalänk
Medlem

knappt ramen kvar av mitt gamla no-name midi chassi!

men håller på med ett eget bygge nu!!
Varför finns inte "hemma bygge" som alternativ!?

Visa signatur

[P4nw 2400@2826mhz 1.60v | Asus P4B533-E | 256mb PC2700 DDR | Gainward GF4 Ti4200 128mb Golden sample @ 305/585 | SB Audigy Platinum | WDse 120gb, Matrox 40gb, IBM 60gb ][(kör luft kylt just nu.)Vatten kylning: Maze3-1, Volvo 240 cellpak., Sicce Idra][ICQ: 71756483]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av papabear
Chieftec DX-01W-D Dragon Super MidiTower.
Har nyligen bytt nästan allt annat och mitt förra var inte kul att jobba med.
Draken är ju en dröm! fler fläktar? > *klick* färdigt.
Det kanske är vanligt men jag älskar det!
Bästa chassit jag någonsin haft.
För att vara ett midi så tycker jag det är väldigt stort. iofs så heter den ju super midi, men ändå.

Alltså hur stor är det i jämförelse med ett fulltower?? Funderar på att köpa ett sånt till min nästa dator...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av muerte
knappt ramen kvar av mitt gamla no-name midi chassi!

men håller på med ett eget bygge nu!!
Varför finns inte "hemma bygge" som alternativ!?

Ja du.. Hade väl inte några tankar på det då... Annat kan manju lägga det under....

Permalänk
Hedersmedlem

hmm lite av varje en lite större chieftec JS-2000, ett par bärbara sedan några kassa desktop burkar som säkerligen kan utökas med en 5-10st till det kanske går att bygga något kul av dom

Visa signatur

Pål W

Permalänk
Inaktiv

du ska enbart vara tyst pawa... fast du borde väl förresten kunna säga för och nackdelar med tusentals olika chassin som du har haft

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yoghurt

Alltså hur stor är det i jämförelse med ett fulltower?? Funderar på att köpa ett sånt till min nästa dator...

52cm hög.
4 5,25"
6 3,5" (2 externa)

Permalänk
Medlem

Har ett Chieftec Matrix... nöjd som fan.. ska lacka om de till knallgult eller rött innan DH

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raniz
du ska enbart vara tyst pawa... fast du borde väl förresten kunna säga för och nackdelar med tusentals olika chassin som du har haft

det e bara en hög skitburkar... fujitsu 10gb/400MHz/256MB

Visa signatur

Pål W

Permalänk
Medlem

Chieftec Dragon svart fulltower

Permalänk

inge fel på desktop... tar mindre plats och staplingsbara

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pawa00

det e bara en hög skitburkar... fujitsu 10gb/400MHz/256MB

Skit? kolla mitt sytem nedan, det e typ lika "dåligt":(. Hur mycket ska du ha för en sån burk?? jag måste ha till server projekt! Jag ska snart upp till uppsala, så frakt o sånt behövs nog inte räkna med. Pawa, du är allt bra kaxig du med alla dina datorer;P

Visa signatur

||Malum cum malum expoltio est||

Permalänk
Medlem

Gött att ha lite utrymme i sitt fulltower

Visa signatur

Om du svarar på nåt jag skrivit, citera mig.
Tack!

Permalänk
Medlem

Chieftec Dragon Miditower Blå + Litet plexi från fabrik + Grön CCD...

1. Jag följer strömmen
2. Jag vill ha mycket plats för kablar, fläktar och annat smaskens
3. Jag gillar plexi, men orkar inte modda själv, Lian Li är för dyrt
4. Alla är avis på mig nu

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Kör med Lian-Li PC-602.. Köpte det nytt för 1000:-, funkar prima!

Visa signatur

"Det dryga femtiotalet poliser utrustade med sablar och gevär kunde inte hindra att arbetarna efter mötet tågade vidare mot hamnen där de rev avspärrningarna runt fabriksområdet och hamnade i slagsmål med strejkbrytare och polis."

Permalänk
Medlem

jag har ett Lian-Li PC71, köpte det för att jag behövde ett nytt chassi som hade mer plats än mitt gamla midi tower

till min andra dator så har jag ett gammalt mini tower, valde det enbart för att det rymndes under lådhurtchen på mitt skrivbord, skulle bli för fullt på skrivbordet annars

Visa signatur

Life is pain, get use to it
Athlon II X3 440, 12GB ram 5,2TB HDD, Geforce GTX 460

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [krook]

nja.

jooooo då

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TrAmS

***signatur***
dator#1: pIII500@750 mhz || 384 mb pc 133 || Abit BF6 || ATi Radeon 9000 Pro 64 mb|| Soundblaster 128 || Matrox 13gb
server#1:ppro 200 mhz || 128 mb ram || ? || Matrox g400 || inget || Matrox 2gb

Gör Matrox hårddiskar??

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Avstängd

Är det bara jag som har desktop ?

Visa signatur

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GrUnDiG
Är det bara jag som har desktop ?

HEHE.. tydligen..