Följ Black Week på SweClockers

Diablo 3 officiella tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Nä alla bottar i D2 numera är i princip för att spamma reklam till olika sälj siter.. Dem slipper vi alltså till 95% med en officiell kanal

Det enda sättet vi slipper dem är för att Blizzard supportar spelet och jagar dem, eller jobbar på metoder för att göra det svårare att spamma. Om du tror att D3 skulle bli bott/spamfritt för att Blizzard gjort ett AH för pengar så tror du fel. Spambottarna finns i D2 för att Blizzard struntar i problemet och inte supportar ett gammalt spel.

Permalänk
Medlem

Och varför tror du de inte supportar d2 längre? Hur mycket pengar får de in av att folk spelar d2?

Hur tycker du de borde få in pengar för att ha råd att ge support? Månadsavgift för att spela diablo 2 online kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Nej det är inte nytt, det som är nytt är att Blizzard vänder helt om, legaliserar det och i samma veva greedar till det och ska tjäna pengar själv på det. Bara för att saker sker utan att vara tillåtet är det inte alltid bra att tillåta det. Ska de fortsätta och legalisera populära illegala saker?

Vadå tänker helt om? Varför jämför du WoW med D3?
D3 och WoW har helt olika och unika förutsättningar så jag förstår verkligen inte varför du drar upp detta om och om igen.

När spelade du D2 senast? Tror inte du förstår i vilken utsträckning d2jsp används.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Otukt:

Vadå tänker helt om? Varför jämför du WoW med D3?
D3 och WoW har helt olika och unika förutsättningar så jag förstår verkligen inte varför du drar upp detta om och om igen.

När spelade du D2 senast? Tror inte du förstår i vilken utsträckning d2jsp används.

Såg inte att jag jämförde med WoW i det inlägget, ifall du mena något annat så citera rätt. Vilka olika förutsättningar?

Det var länge sen jag körde D2, vad har det med saken att göra? Blizzard struntar i D2 för det ger dem inga pengar. Därav all tredjepartsförsäljning, spambottar etc.

Sen när sa Blizzard att de tillät gearförsäljning i D2? Länka gärna officiell information. Om du inte klarar av att göra det så kanske det går upp för dig vad det jag skrev om handlade.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har inte följt med i tråden, möjligtvis finns det en annan tråd om det jag kommer fråga, Hur ser det ut med beta, blir det någon open beta och när?

Visa signatur

Chassi HAF 922 | Mobo P67 Sabertooth | CPU i5 2500k | GPU Gainward GTX 970 | PSU Corsair HX 750 | RAM 2x8GB Corsair Vengeance 1600mhz | HDD 1TB + 2TB + 3TB | SSD Samsung 830 128gb | Cooler Zalman CNPS 9900 Max | Bildskärm 2x Dell U2312HM | Tangentbord G510 | Mus Corsair Ironclaw | Ljudkort ASUS Xonar D2X/XDT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Hur tycker du de borde få in pengar för att ha råd att ge support? Månadsavgift för att spela diablo 2 online kanske?

Jag bara konstaterade att de inte supportar D2 längre, inget djupare än så. Om du vill sysselsätta dig med att hjälpa Blizzard med budgetförslag för att underhålla D2 så får du göra det. Kanske bättre att mejla Blizzard förslagen dock.

Vad jag känner till så kommer GW2 varken ha månadsavgift eller AH för riktiga pengar, även om de planerar att sälja saker för pengar. Så det går tydligen att göra onlinespel ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Jag bara konstaterade att de inte supportar D2 längre, inget djupare än så. Om du vill sysselsätta dig med att hjälpa Blizzard med budgetförslag för att underhålla D2 så får du göra det. Kanske bättre att mejla Blizzard förslagen dock.

Vad jag känner till så kommer GW2 varken ha månadsavgift eller AH för riktiga pengar, även om de planerar att sälja saker för pengar. Så det går tydligen att göra onlinespel ändå.

Hade du hellre sett att externa sidor såsom D2JSP styrt ekonomin i D3 istället? För det är vad som hänt om Blizzard inte lagt in detta, att dom tar ut en avgift för de som nyttjar systemet tycker jag är okej med tanke på att Battle.net är gratis osv.

Skrev för övrigt likadant på en annan sida men att man kan köpa sig bra gear i D3 är enligt mig ingen big deal, man tävlar inte mot varandra på samma sätt som i WoW t ex.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Genom att sälja egna saker så kommer de antagligen att tjäna mer pengar. Men du tycker alltså att GW2modellen där de säljer saker(bland annat extra missions) till fast pris är okej, men en spelarmarknad där man kan växla ut sitt "gamegold" till riktiga pengar till en kurs som någon annan spelare är beredd att betala är dåligt? Det är bara två olika valutor om du inte stoppar in/tar ut pengar.
Folk köper gold till samtliga onlinespel idag i vilket fall ju.

Permalänk
Medlem

För övrigt är Activision Blizzards conference call ikväll kl 22.30 svensk tid (1.30 PM PDT) och med lite tur avslöjar dom när betan kickar igång, det är väl förhoppningen iaf.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

För övrigt är Activision Blizzards conference call ikväll kl 22.30 svensk tid (1.30 PM PDT) och med lite tur avslöjar dom när betan kickar igång, det är väl förhoppningen iaf.

möjligt om du kunde ordna fram en länk? googlade lite men hittade ingen stream~

Visa signatur

Chassi HAF 922 | Mobo P67 Sabertooth | CPU i5 2500k | GPU Gainward GTX 970 | PSU Corsair HX 750 | RAM 2x8GB Corsair Vengeance 1600mhz | HDD 1TB + 2TB + 3TB | SSD Samsung 830 128gb | Cooler Zalman CNPS 9900 Max | Bildskärm 2x Dell U2312HM | Tangentbord G510 | Mus Corsair Ironclaw | Ljudkort ASUS Xonar D2X/XDT

Permalänk
Medlem

Läs denna förhandstitt så blir ni lite klokare.
http://www.fz.se/artiklar/forhandstitt/20110803/diablo-iii

Dom har avgiften primärt för att folk inte ska spamma sönder hela AH med precis allt dom hittar.
Tycker det är bra med avgiften då slipper man en massa skit på AH.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juggvard:

möjligt om du kunde ordna fram en länk? googlade lite men hittade ingen stream~

diablo.incgamers.com kommer ha en livechat under tiden, det är en bit ner på sidan (Live Chat During the ATVI Conference Call) kan tyvärr inte länka eftersom jag sitter på jobbet.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Det här drog verkligen igång tråden
Inte läst alla inlägg, men är det ingen som påpekat att dom tagit bort skill points?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Här kan man också lyssna

http://investor.activision.com/index.cfm

börjar som sagt 22:30 och går att spela upp i mediaplayer eller flashplayer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Det här drog verkligen igång tråden
Inte läst alla inlägg, men är det ingen som påpekat att dom tagit bort skill points?

Här förklarar dom varför dom tog bort det.
Låter väldigt vettigt.

http://www.youtube.com/watch?v=NVTVMqtmxPU&feature=player_emb...

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

Hade du hellre sett att externa sidor såsom D2JSP styrt ekonomin i D3 istället? För det är vad som hänt om Blizzard inte lagt in detta, att dom tar ut en avgift för de som nyttjar systemet tycker jag är okej med tanke på att Battle.net är gratis osv.

Du missar det lilla att Blizzard kan stoppa D2JSP om de vill utan att ha ett eget AH som säljer grejer för pengar. Det är bara en fråga om de vill supporta sitt spel eller inte. Tror du att D2JSP kommer vara borta från D3 då? De kommer hitta andra sätt att tjäna pengar i D3 om de vill. Är de nöjda med sin ekonomi från D2 kanske de håller sig där, men ser de D3 som en ny bra marknad kan du ge dig fan på att de kommer dyka upp där också.

Jag hade helst sett att det gjorts tre grupper, SC, HC och en till separat SC med AH för pengar. Så man kunnat spela SC utan officiellt supportad köp grejer för pengar. Trist att man inte kan det, och jag är inte intresserad av HC.

Har Blizzard lovat något annat för de pengar de får in via valutatransaktionerna? Nytt content och uppdateringar gratis? Eller är det bara så att de kommer håva in pengarna och inte ge något tillbaks för dem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZereCool:

Här förklarar dom varför dom tog bort det.
Låter väldigt vettigt.
http://www.youtube.com/watch?v=NVTVMqtmxPU&feature=player_emb...

Svårt att veta hur bra det blir innan man får testa själv. Låter lite som de förenklar spelet en hel del.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Du missar det lilla att Blizzard kan stoppa D2JSP om de vill utan att ha ett eget AH som säljer grejer för pengar. Det är bara en fråga om de vill supporta sitt spel eller inte. Tror du att D2JSP kommer vara borta från D3 då? De kommer hitta andra sätt att tjäna pengar i D3 om de vill. Är de nöjda med sin ekonomi från D2 kanske de håller sig där, men ser de D3 som en ny bra marknad kan du ge dig fan på att de kommer dyka upp där också.

Jag hade helst sett att det gjorts tre grupper, SC, HC och en till separat SC med AH för pengar. Så man kunnat spela SC utan officiellt supportad köp grejer för pengar. Trist att man inte kan det, och jag är inte intresserad av HC.

Har Blizzard lovat något annat för de pengar de får in via valutatransaktionerna? Nytt content och uppdateringar gratis? Eller är det bara så att de kommer håva in pengarna och inte ge något tillbaks för dem?

Varför har Blizzard inte stoppat D2JSP hittills isåfall? Dom stoppar dagligen goldsellers i WoW t ex utan att "tjäna" något på det.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Det är bara en fråga om de vill supporta sitt spel eller inte.

Om det är något som karaktäriserar blizzard så är det väl ändå deras support till spelen

Permalänk
Medlem

Suttit och lyssnat på deras telefonkonferens och den enda infon som kom fram om D3 var att...det kommer kanske nångång. Eventuellt detta året. True story.

Det kom dock fram att det kommer expansioner.. =P

Visa signatur

Don´t be afraid of the dark - be afraid of what it hides...

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

Varför har Blizzard inte stoppat D2JSP hittills isåfall? Dom stoppar dagligen goldsellers i WoW t ex utan att "tjäna" något på det.

Vad menar du, att Blizzard ger D2JSP grönt ljus men inte goldsellers i WoW? Det har snarare med att de inte supportar D2 online längre. Eller snackade ni inte om att ett publikt D2 spel blir fyllt av spammers i princip så fort man skapar det. Godkänner de spam också alltså, och det innebär att det tycker det är ok i D3 med då. Eller vilken logik vill du applicera?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jarod:

Suttit och lyssnat på deras telefonkonferens och den enda infon som kom fram om D3 var att...det kommer kanske nångång. Eventuellt detta året. True story.http://i51.tinypic.com/jpknja.jpg

Trist, du får plus i kanten för att du satt igenom den då.

Det står dessutom "Targeting Q3 launch för external beta testing". "Targeting" innebär att de inte ens ger det som ett säkert datum. Snacka om att försäkra sig att aldrig säga för mycket.

Permalänk
Medlem

Om man kan spränga monster i bitar med magi och stora vapen så är jag nöjd i alla fall!

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Noobenu:

Om man kan spränga monster i bitar med magi och stora vapen så är jag nöjd i alla fall!

Jo men det är en avgift först per monster du får spränga, jk!

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Jo men det är en avgift först per monster du får spränga, jk!

Ge nu inte Blizzard fler idéer.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om detta är gammal info eller inte, orkar inte leta igenom alla sidor.

Diablo III Beta Announcement

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenshiin:

Jag vet inte om detta är gammal info eller inte, orkar inte leta igenom alla sidor.

Diablo III Beta Announcement

Gammalt, men bra att du försöker dela med dig av något iallafall

Visa signatur

Stationär: RTX 4090 OC ASUS | Ryzen 9800X3D | G.Skill Trident Royal 8000MT 32GB | ASUS ROG X870E Hero | Corsair HX1000i | Arctic Liquid Freezer III 360 | Samsung 990 PRO 2TB | Samsung 980 PRO 2TB | Fractal Design North XL

Jobbdator: MacBook Pro 16" i7 6C, 16GB ram DDR4, AMD Radeon Pro 5300M 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Vad menar du, att Blizzard ger D2JSP grönt ljus men inte goldsellers i WoW? Det har snarare med att de inte supportar D2 online längre. Eller snackade ni inte om att ett publikt D2 spel blir fyllt av spammers i princip så fort man skapar det. Godkänner de spam också alltså, och det innebär att det tycker det är ok i D3 med då. Eller vilken logik vill du applicera?

Nu börjar du babbla om något helt annat, du skrev att Blizzard kan stoppa D2JSP när de vill och jag menade att de redan hade gjort det om de hade kunnat, det är ingen ny sida direkt. Givetvis vill Blizzard stoppa liknande sidor annars skulle dom inte fortsätta banna accounts och dyl i D2, och hade dom inte supportat D2 hade vi inte sett ladder resets fortfarande så ditt argument känns ganska tomt.

Att Bots och dyl tar sig in i dina D2-games är en flaw i den gamla Battle.net-version det använder sig utav, och lär minimeras i D3. Det är också av samma anledning man kommer lagra alla sina karaktärer på Blizzards servrar i D3 (inkl singleplayer) för att minimera hacks av olika slag men folk tar det direkt som något negativt att behöva vara uppkopplad.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Såg precis en tråd på diablofans där det diskuterades om svårighetsgrader i Diablo 3. Det handlade om att i Diablo 3 kanske det kommer ytterligare en svårighetsgrad: Inferno.
Sedan var citerat från Blizzards Diablo III announcement-sida:
"Ultimately, it’s going to take the game's harder difficulty modes -- Hell and Inferno -- to challenge the limits of the best Diablo III players."
Jag kollad upp det, då jag själv inte har läst igenom den sidan så noga, och tydligen stämmer det.

Så vad tror ni, kommer vi få se en fjärde TUNG svårighetsgrad där man endast kan slå sig igenom och klara som en grupp av spelare?
Blizzard har ju sagt lite överallt att de vill att man ska vilja springa tillsammans framför att springa solo.

Jag stödjer då den tanken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snorfisk:

Såg precis en tråd på diablofans där det diskuterades om svårighetsgrader i Diablo 3. Det handlade om att i Diablo 3 kanske det kommer ytterligare en svårighetsgrad: Inferno.
Sedan var citerat från Blizzards Diablo III announcement-sida:
"Ultimately, it’s going to take the game's harder difficulty modes -- Hell and Inferno -- to challenge the limits of the best Diablo III players."
Jag kollad upp det, då jag själv inte har läst igenom den sidan så noga, och tydligen stämmer det.

Så vad tror ni, kommer vi få se en fjärde TUNG svårighetsgrad där man endast kan slå sig igenom och klara som en grupp av spelare?
Blizzard har ju sagt lite överallt att de vill att man ska vilja springa tillsammans framför att springa solo.

Jag stödjer då den tanken

Stämmer det är det goda nyheter, att behöva kämpa sig förbi varje pack med mobs hade varit riktigt kul i grupp.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra