Permalänk
Medlem

Ljud till Tv med radeon 6950

Hej börjar bli lite smått arg här eller jag ganska arg. Mitt gamla gtx460 körde jag DVI-Hdmi och fick ljud på båda tv apparaterna. Men med ATI så går det inte.... som sagt det står HDMI audio not plugged in. Och jag kan inte höger klicka för att göra den till Primär device.

Så jag köpte 3,5mm och 2RCA kablar från webhallen http://www.webhallen.com/hemelektron...ill_2x_rca_10m Men dum som jag är så har jag beställt fel. Behöver hjälp så jag kan beställa rätt kabel denna gång!!.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X @ 4.8Ghz - Cooler Master ML240L RGB V2 | ASUS RTX 3080 TUF OC | 32GB DDR4 3600Mhz Corsair Vengeance | ASUS ROG STRIX B550-F | 1TB Samsung 860 EVO | Seasonic FOCUS GX 850W | Kolink Observatory RGB Svart | Windows 10 - 64bit | Asus MG248QR 144hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av SolidR:

Hej börjar bli lite smått arg här eller jag ganska arg. Mitt gamla gtx460 körde jag DVI-Hdmi och fick ljud på båda tv apparaterna. Men med ATI så går det inte.... som sagt det står HDMI audio not plugged in. Och jag kan inte höger klicka för att göra den till Primär device.

Så jag köpte 3,5mm och 2RCA kablar från webhallen http://www.webhallen.com/hemelektron...ill_2x_rca_10m Men dum som jag är så har jag beställt fel. Behöver hjälp så jag kan beställa rätt kabel denna gång!!.

varför inte bara köra hdmi-hdmi? har jag kört utan problem ett antal gånger. vad exakt är apparaterna?

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Phillips och en samsung tv, funkar HDMI-HDMI med ljud då?, lästa på nått forum att det inte funka då

Visa signatur

Ryzen 7 5800X @ 4.8Ghz - Cooler Master ML240L RGB V2 | ASUS RTX 3080 TUF OC | 32GB DDR4 3600Mhz Corsair Vengeance | ASUS ROG STRIX B550-F | 1TB Samsung 860 EVO | Seasonic FOCUS GX 850W | Kolink Observatory RGB Svart | Windows 10 - 64bit | Asus MG248QR 144hz

Permalänk
Medlem

HDMI-HDMI kan överföra ljud. Jag trodde dock inte att en DVI->HDMI-adapter->HDMI kunde överföra ljud

Visa signatur

Citera för svar

MSI Z490 MAG TOMAHAWK | Intel Core i7 10700K | Corsair 64GB DDR4 3200MHz | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD Black 6TB Desktop Drive | Corsair RM750X 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Medlem
Skrivet av SolidR:

Phillips och en samsung tv, funkar HDMI-HDMI med ljud då?, lästa på nått forum att det inte funka då

Skrivet av Dew87:

HDMI-HDMI kan överföra ljud. Jag trodde dock inte att en DVI->HDMI-adapter->HDMI kunde överföra ljud

DVI har såvitt jag vet ingen kanal för ljud. HDMI var tänkt som uppföljaren till SCART och är både bild och ljud. "Bild-signalen" är signalkompatibel med singechannel DVI-D.

Är man ute efter smartaste kontakten så tycker jag personligen DisplayPort är fantastisk men inte så etablerad som den kunde varit.

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄