Gainward GeForce GTX 570 - vilket kort?

Permalänk

Gainward GeForce GTX 570 - vilket kort?

Ska köpa ny dator från komplett, och har bland annat dessa två att välja mellan i min konfiguration, och jag undrar vilket av dem som ni rekommenderar?

Länk 2: Phantom: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=620660
Länk 3: GLH: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=619615

MVH
J

Permalänk
Medlem

Alla verkar gilla Phantom kortet, så det hade nog jag tagit

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk

För 4 kronor mer så har ju "GLH" bättre prestandasiffror, så det hade jag satsat på.

Visa signatur

| Cooler Master CM 690 II Advanced | Corsair HX 750 W | ASUS Sabertooth P67 | Intel Core i7-2600K | Corsair H100 | Corsair Force Series GT 120 GB × 2 | 16 GB Corsair Vengeance DDR3 | Sapphire Radeon HD 7970 | DELL U2412M Ultrasharp | Logitech G502, G510s & G35 | Creative Gigaworks T40 Series II |

Permalänk
Medlem

varför inte http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=625001 ? du sparar 300 spänn och den kyler minst lika bra om inte bättre än phantom.

Permalänk

Okej, det lutar nu åt Phantom men på vilket sätt har GLH bättre prestanda? Dessutom har jag hört att Phantom är svalare i load, vet ni något om det?

Permalänk
Medlem

GLH = Goes Like H*ll
Det är mer prestanda för pengarna

Permalänk
Medlem

jag säger phantom, GLH modellen vad ja hört har en tendens att bli väldigt varm och phantom går att klocka så den går bättre än GLH utan att nå samma tempraturer . men de är ju bara vad ja hört av folk på lan och läst så de behöver ju inte stämma nödvändigtvis. sj så har ja phantom och är mkt nöjd med de kortet är dock oklockat så kan inte säga hur de beter sig klockat:)

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,4Ghz - Gainward GTX 570 Phantom - Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB - Gigabyte GA-Z68XP-UD3P - Cooler Master HAF 912 plus - Corsair AX 850W PSU - 3st 200mm cooler master red LED - Corsair H60 Hydro Series

Permalänk
Skrivet av wessy:

jag säger phantom, GLH modellen vad ja hört har en tendens att bli väldigt varm och phantom går att klocka så den går bättre än GLH utan att nå samma tempraturer . men de är ju bara vad ja hört av folk på lan och läst så de behöver ju inte stämma nödvändigtvis. sj så har ja phantom och är mkt nöjd med de kortet är dock oklockat så kan inte säga hur de beter sig klockat:)

Nice att du är nöjd med kortet, jag lutar fortfarande åt det. Vilka spel spelar du och på vilka inställningar?

Permalänk
Medlem

just nu lirar ja bfbc2 och mw2 (mer och mer sällan pga jobbet) på maxade inställningar och enligt mej flyter de på fin fint, inge lagg eller dylikt vad ja märker av iaf

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,4Ghz - Gainward GTX 570 Phantom - Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB - Gigabyte GA-Z68XP-UD3P - Cooler Master HAF 912 plus - Corsair AX 850W PSU - 3st 200mm cooler master red LED - Corsair H60 Hydro Series

Permalänk
Avstängd

Hade kört på asus utan någon tvekan om du inte har planer på sli.

Permalänk
Skrivet av definition:

Hade kört på asus utan någon tvekan om du inte har planer på sli.

Okej, jag har väl inte jättestora planer på sli men men... Varför är det kortet bättre?

Permalänk
Medlem
Skrivet av s.lahti:

varför inte http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=625001 ? du sparar 300 spänn och den kyler minst lika bra om inte bättre än phantom.

Det kortet hade jag också kört på! en av de bästa eftermarknads kylarna som finns att få tag i samt så är den 300 kronor billigare som nämnts ovan! Om du mot all förmodan inte väljer denna så skulle jag ta phantom prg av den unika kylnings metoden

Visa signatur

CPU:AMD 7950X3D UV (Noctua NH-D15) GPU: Powercolor 7900XTX Red Devil UV MINNE:32gb 6000mhz CL 32-36-36-72 MODERKORT:ASUS x670e PRIME NÄTAGG:Gigabyte 1000w SSD: Samung 980 PRO 2TB m.2, SK hynix PC401 512gb m.2, Samsung 860 EVO 500GB, Samsung SM871b 512GB, Samsung 830 256GB, Samsung 840 PRO 256GB CHASSI: Fractal Design Define R5 Titanium LJUDKORT: Creative Sound Blaster X4 HÖRLURAR: Beyerdynamics MMX300 V2OS: Windows 11 Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av GylleneKvisten:

Okej, jag har väl inte jättestora planer på sli men men... Varför är det kortet bättre?

Typ den bästa kylaren som gjorts i min mening.
Tystast, kyler enormt bra.

Enda nackdelen är att den tar 3 slots så ska man köra sli är det inget bra val.

Permalänk
Skrivet av RasmusC:

Det kortet hade jag också kört på! en av de bästa eftermarknads kylarna som finns att få tag i samt så är den 300 kronor billigare som nämnts ovan! Om du mot all förmodan inte väljer denna så skulle jag ta phantom prg av den unika kylnings metoden

Okej, jag har dock hört att referenskylare ska vara bättre, som tex på phantom.. har du någon åsikt om det?

Skrivet av definition:

Typ den bästa kylaren som gjorts i min mening.
Tystast, kyler enormt bra.

Enda nackdelen är att den tar 3 slots så ska man köra sli är det inget bra val.

Tar inte Phantom också 3 slots? Jag skaffar kanske ett till kort om typ ett halvår för sli (eventuellt, ganska osäkert) På vilket sätt krånglar 3 slots-kort till SLI?

Permalänk
Medlem
Skrivet av GylleneKvisten:

Okej, jag har dock hört att referenskylare ska vara bättre, som tex på phantom.. har du någon åsikt om det?

Tar inte Phantom också 3 slots? Jag skaffar kanske ett till kort om typ ett halvår för sli (eventuellt, ganska osäkert) På vilket sätt krånglar 3 slots-kort till SLI?

Blir trångt om du har ett moderkort där pci-e-portarna sitter nära varandra och då är det tyvärr kört.

Permalänk

Moderkortet är Asus sabertooth P67 (http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=626388&CKS=PCW) och jag kör antagligen ett phantom men kommer eventuellt uppgradera till ett extra phantom om jag har råd och känne ratt jag vill ha mer action.. Kommer det funka? Om inte, vilket kort funkar?

Permalänk
Medlem

Phantom tar bara upp 2 st platser.

Visa signatur

CPU:AMD 7950X3D UV (Noctua NH-D15) GPU: Powercolor 7900XTX Red Devil UV MINNE:32gb 6000mhz CL 32-36-36-72 MODERKORT:ASUS x670e PRIME NÄTAGG:Gigabyte 1000w SSD: Samung 980 PRO 2TB m.2, SK hynix PC401 512gb m.2, Samsung 860 EVO 500GB, Samsung SM871b 512GB, Samsung 830 256GB, Samsung 840 PRO 256GB CHASSI: Fractal Design Define R5 Titanium LJUDKORT: Creative Sound Blaster X4 HÖRLURAR: Beyerdynamics MMX300 V2OS: Windows 11 Pro

Permalänk
Skrivet av RasmusC:

Phantom tar bara upp 2 st platser.

Är du säker på att det funkar med SLI?

"The biggest down fall to the card is that it's a 2.5 slot card which essentially makes it three slots, as you can't do anything with half a slot." (http://www.tweaktown.com/reviews/3855/gainward_geforce_gtx_57...)

Permalänk
Medlem
Skrivet av GylleneKvisten:

Är du säker på att det funkar med SLI?

"The biggest down fall to the card is that it's a 2.5 slot card which essentially makes it three slots, as you can't do anything with half a slot." (http://www.tweaktown.com/reviews/3855/gainward_geforce_gtx_57...)

Hmm... Där ser man, jag antog att den bara tog 2 då den bara hade två neråt gående "back plates" där Dvi, Hdmi ect finns.

Visa signatur

CPU:AMD 7950X3D UV (Noctua NH-D15) GPU: Powercolor 7900XTX Red Devil UV MINNE:32gb 6000mhz CL 32-36-36-72 MODERKORT:ASUS x670e PRIME NÄTAGG:Gigabyte 1000w SSD: Samung 980 PRO 2TB m.2, SK hynix PC401 512gb m.2, Samsung 860 EVO 500GB, Samsung SM871b 512GB, Samsung 830 256GB, Samsung 840 PRO 256GB CHASSI: Fractal Design Define R5 Titanium LJUDKORT: Creative Sound Blaster X4 HÖRLURAR: Beyerdynamics MMX300 V2OS: Windows 11 Pro

Permalänk
Hedersmedlem

*Korspostning DeLuxe, tråd låst! Se §3.3 i reglerna*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro