Köpt stationär dator .. inte lika snabb som jag trodde den skulle vara...

Permalänk
Medlem

Köpt stationär dator .. inte lika snabb som jag trodde den skulle vara...

Hej! jag har köpt en Stationär dator som jag sj byggt och det jag har använt mig av är
Antec Three Hundred Gamer Case
AMD Phenom II X6 1100T
Corsair PowerSupply (PSU) CX V2 600W
Gigabyte GA-970A-UD3 AM3+
Samsung DVD±RW Samsung 22X SATA Bulk Svart
ASUS Radeon HD 6870 1GB OC
Western Digital Caviar Blue 1TB (7200RPM / 32MB Cache / SATA6 / NCQ)
Corsair XMS3 Vengeance 8GB DDR3 PC3-12800 1600MHz

Okej ett par grejer .. first off den är ny använd kanske borde ge den lite tid att adapta? men hårddisken t.ex. gör ett ljud som finns på dom gamla hårddiskarna den är itne som Green Caviar hårddiskarna .. helt silent .. den Låter! Annoying? JA! och grafiken är sämre än vad jag förväntat mig since jag gick från en data med ett GTS 250 XFX till det här grafikkortet .. har t.ex.20-40FPS i O.G (World of warcraft) den är sämre än vad jag förväntat mig helt enkelt .. är datorn så dålig eller äre jag som gjort något fel?

Visa signatur

Intel I7 3770k, MSI G45-Z77A, Corsair Vengenance Low Profile 2x 8GB, Samsung Evo 840 250 GB, Fractal Design Define R4, Cooler Master Evo 212, Corsair HX650 v2, 1 TB Western Digital Green Caviar, Asus Dvd Brännare.

Permalänk
Medlem

Min WD HDD låter inte extremt mycket och har aldrig gjort, när det kommer till FPS kan jag medela att jag ligger stabilt på 60 med identiskt grafikkort i OG, dock sitter jag med en 2500k under skalet
Jag har aldrig kört en AMD cpu, så vet inte hur kraftfulla de är men skulle nog gissa på att det är den som är boven.

Visa signatur

Citera.

Permalänk
Medlem

du skulle kört på en i5 2500k ist

Visa signatur

Dator : GPU: Asus RTX3090 ROG Strix |CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D |
| RAM: Kingston Fury 32GB 6000MHz | Hifiman HE-500 | Musical Fidelity M1HPAP |

Permalänk

Ja du Steifan. Vad är det du anser som inte slår skiten ur burken? FPS, boot eller wat? Känner inte till prollen i fråga men allt går att förbättra.

Dra ner senaste BIOS och kolla över din config, allt ska vara optimerat för dina komponenter.

Fila ner senaste drivers till de delar du har, direct-äggs är inte fy skam...installa det.

Visa signatur

HP

Permalänk
Medlem

kan vara.

det behöver inte nödvändigtvis vara grejorna. jag har hört att wow kan ge låga fps reads av nån konstig anledning. prova lite andra spel och kolla sedan wow tech issues

Permalänk

Jag hade fps problem i wow med mitt 6870 när det kom ut, men fixades i senare drivrutiner, men jag antar att du redan uppdaterat dem.

Permalänk
Hedersmedlem

*Flyttad*

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.