Permalänk
Medlem

Tips på Guide för datorbygge.

Hej,

Jag har beställt mig en ny dator, får dom sista delarna imorrn och då blir det till att bygga ihop den.

det jag undrar är om ni har någon bra guide/walkthrough (text/youtube) för att bygga ihop sin första dator.

jag kommer köra crossfire samt ha en antex 620 i PnP. något speciellt jag måste tänka på under installationen av dessa?

en sak jag undrar. alla fläktar, vart sätter man dom, finns det så många "cpu_fan" uttag på moderkortet eller hur funkar det? ( allt kanske står i moderkotets manual? )

tack på förhand

Permalänk
Keeper of Traditions

En säker gissning är att det finns ett par guider på Google om du söker lite... Finns här på forumet också, om du söker lite

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Kompletts guide

Nordic Hardwares guide

Sen så får du följa instruktionerna från de specifika delarna du har köpt, t.ex kylaren.

Visa signatur

Ryzen 9 5900X @ +100MHz & CO -23.5 | RTX 3070 @ 2GHz 16Gbps 956mV | 32GB @ 3600MT/s CL14